• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • 7879
    Gloxi skrev 2013-06-13 21:17:30 följande:
    . Vi var på semester nyligen och det hände en hel del i utvecklingen då. Så roligt att följa och jag blir bara kärare och kärare i henne för varje dag som går. Hur det nu är möjligt.
    JA visst är det härligt vad kära man är i dem! Jag tycker också att det blir mer och mer, men de utvecklar ju mer och mer en personlighet så kanske inte så konstigt?
  • 7879
    MissCat skrev 2013-06-13 22:47:34 följande:
    Låter som om Ludwig och Isabelle är ganska lika, hon dreglar också i floder! Vaknar också en gång per natt och vill ha mycket uppmärksamhet på dagen, men jollrar något så underbart, fast inte lika roligt på natten för hon tror verkligen att hon är en näktergal Isabelle har fått börja äta lite med, verkar tycka om det!
    TAck för ditt stöd, vet bara inte hur jag ska få mannen att förstå vårat behov av att prata...   
  • Kelsson1

Misscat: har du testat annan ersättning? Jenni spydde av en sort men inget av annat, värt att testa.

Jenni är en glad tös som går omkring o pysslar för sig själv. Ibland drar hon mamma eller pappa med sig om hon vill byta rum. Hon älskar att bada o frågar man om honvill ta ett bad springer hon så fort de små benen bär till badrummet

• Sunseed

Vi är inlagda. Misstänkt Pylorusstenos. Han får dropp och så har han lämnat blod och gjort ultraljud. Återkommer!

• Najje79

Sunseed: men lilla gubben!!! Åh vad jag tänker på er! Uppdatera oss snälla! Kraam!

• Sunseed

Vi vet inget mer idag. Mer koller imorgon. Han får dropp för att slippa kräkas. Det är underbar personal. Om det är pylorusstenos vilket är en förträngning av nedre magmunnen så blir det operation. Men det är en enkel operation där de ofta mår bra ganska snart efteråt. Men det värker i mammahjärtat.

• Sunseed

Det var Pylorusstenos så på söndag blir vi transporterade till Uppsala och på måndag är det operation.

• Gloxi

Sunseed, stackars stackars lille söte Hampus och er också! Jag håller tummar och tår att allt går bra och att ni snart är hemma igen med en frisk kille.

Miss Cat, vad go' lille Ludwig är! Jag känner igen mycket. Igår kom en ny milstolpe. Lillan började krypa. Först hasade hon sig framåt (innan har hon tagit sig baklänges och sidleds), men senare upptäckte mannen att hon faktisk kröp. Tekniken skall finslipas, men hon är rätt snabb redan. Nu måste vi barnsäkra...

Lillan satte i halsen igår. Hon blev alldeles röd och hostade jättemycket. Som tur var lossnade biten efter att mannen dunkade henne i ryggen. Jag blev helt skakis och grät efteråt. Hon åt Sempers lasagne, som är från 6 månader. Den har hon fått ett par gånger tidigare och det har gått bra. Nu tror jag inte att jag vågar ge den igen på ett tag.. Usch, så hemskt.

7879, det är inte lätt att tuffa till sig när det inte ligger i ens natur. Men, det blir bättre med åren. Det går inte att ändra på andra. Men, det är inte för mycket begärt att din man är snäll mot dig. Hoppas han inser det innan det är kört.

Tror du har rätt om personligheten. De blir mer medvetna hela tiden.

Kel, det är svårt att förstå ens lycka efter år av kämpande. Men, vi alla har ju fått de finaste av de finaste, så klart att det tog lite tid. Vad gullig Jenni verkar vara.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011