Inlägg från: massadillan |Visa alla inlägg
  • massadillan

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Jag har nu varit förkyld ett tag. Och jag ser inga tecken på att det blir bättre. Totaltäppt och måste ta nässpray. Kommer det aldrig att bli bättre? Är det farligt att ta nässpray?

• massadillan
    Cool var på inskrivning i dag!! Jag var lite orolig för att jag skulle behöva göra det här jobbiga testet då man ska fasta och sedan dricka ngt söt vätska och ta prov och sedan komma tillbaks igen mm mm men allt såg bra ut än så länge jag hade 6.2 och har man över 8 måste man göra testet ;)
    Och så fick jag reda på att jag inte är konstant förkyld utan bara gravidtäppt i näsan, torr i ögonen tänk vad mycket man inte vet!! Det börjar kännas lite mer verkligt nu att jag har en liten liten minivarelse i magen som vid det här laget inte längre ser ut som en ärta!! Men vi kallar han fortfarande för Ärtan ;) 
  • massadillan

Jordgubbe: Jag är oxå vrålhungrig samtidigt som jag är illamående! Men jag knaprar morötter och som tur är är jag absolut inte sugen på onyttigheter. Men Jag har svårt med lagad mat så det blit mycket kolhydrater i form av flingor, knäckebröd, gröt. Ett tag ville jag bara ha pasta, men inte nu längre. Du får prova dig fram till ngt som håller dig mätt, men mellanmål är oxå bra. Att dricka kamomillte hjälper tycker jag. Men bry dig inte om vikten, den får vi ta sedan, bit för bit.

• massadillan

I dag skulle vi åka skidor. Jag hade bakhalt som tusan, så jag vände. Totalt åkte jag nog inte mer än 500 m. Men jag fick jätteont i magen, typ som mensvärk. Så nu vet jag inte om jag törs åka i morgon om vi fixar vallan. Jag är i v 10+5 i dag.

• massadillan

Kelsson: Ja det var bättre redan i går och jag följde med till skidspåret men åkte inte, när sambon åkt klart fikade vi varm choklad och macka. Fick lite sol på näsan iaf. Jag ska förlja med till gymmet ngn dag, men jag är så täppt i näsan och jag tar nässpray trots att jag inte borde.Syrran sa att nästäppan går över, jag går in i v 11+0 i dag.

• massadillan
    Hjärta 
    Har haft en underbar allahjärtansdag utan illamående! Och har nu kommit hem från restaurangen, proppmätt!! Det känns som att jag är väldig mer gången än vad jag är v 11+0 i dag.

Jordgubbe: bra att du kan andas ut!!

Kelsson: Vad kul att hon uppskattar den!!  

Najje: GravidPlusGravid     
  • massadillan

Kelsson: Ja vi får hoppas att illamåendet vill hålla sig borta Glad I dag ska jag ta mig ut och promenera. Hur går det att dra barnvagn i all snö? Vilka hjul funkar bäst? Ha en bra dag med Jenni!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011