• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • strössel
    carlan skrev 2011-04-25 19:52:51 följande:
    Strössel: Vist är den. Kanon sak. Undrar varför jag inte hade en sådan vid min förra graviditet. Vad fick ni ge för eran? Vi fick betala 399 kr.
    Jag köpte den på tradera för 267 kr inkl frakten.
  • Mumlan74

Carlan82: jag tjatade till mig ett extra recept på proggisar den här gången. LÄTT värt det! :0)

Hmmm... Vi är också inne på Teutonia, fast Mistral S. Jag har varit och klämt och provkört lite, plus att en kompis till mig rekommenderade den efter att ha haft den modellen till sin första. Men sambon måste få säga sitt också.
    Jag har fortfarande inte fått så stor mage, men ett gravvobälte till bilen låter som en bra investering. Det blir nog ett sådant ganska snart.

• carlan

Mumlan: Jag är jätte nöjd med min Teutonia. Var in och kollade lite på deras hemsida. Tror nog inte att min vagn finns kvar. Dem verkar ha gjort om den sittvagnen. Var ändå 4 år sedan jag köpte den. Gammal men fin. Fast alla nya vagnar verkar jätte häftiga. Lycka till i ljungen av vagnar. Hör gärna vad ni bestämmer er för.

• Livets goda ting

Hej tjejer,

Tillbaka efter en lång och skön påskledighet!
    Härligt att alla mår bra och kul att läsa om alla vagnförslag, mammakläder och andra bra gravidtips!!

Förresten från när ska man använda gravidbälte? Är iv.10 nu..

Carlan: Grattis igen och kul att du är här Hade mitt Vul i v 9, de såg bara att den satt rätt och att hjärtat tickade !

• carlan

LGT: Tack för välkommnandet. Om gravidbälte kan du läsa om det här:

www.barntrygghet.se/vanta-barn-amning/besafe-gravidbalte/

På min kartong stod det att det var viktigt att man började tidigt. Förstås vill dem sälja sin produkt. Men jag skulle inte förlåta mig själv om man var med i en bil olycka och jag inte hade bältet. Men det är för mitt samvete, precis som att jag skippar att choklad eftersom det innehåller koffein. Men det är jag det.

• Speck
    Carlan: 399 kr, vilket pangpris - jag hittar den bara för 499kr överallt! Jag funderar på att köpa ett sånt för jag tänker vekligen på det nu när jag spänner på bältet över min lilla basketboll att bebis ligger verkligen där bakom - tänk om nåt händer..

LGT: Jadu, det är väl ingen inom vården som rekommenderar gravida att använda gravidbälte, men på själva förpackningen står det att de själva rekommenderar att man använder det från en gång man vet att man är gravid. Men det dröjer ju till v 12 innan livmodern ens når blygdbenskanten så du har ingen brådska.. Jag är som sagt i v 24 och inte kommit mig för att skaffa ett än (hade iofs tänkt att strunta i det men har nu på sistone blivit så orolig att jag ska göra ngt för att skada bebis genom tryck utifrån då det är så uppenbart att bebis ligger där under huden.. vilket jag inte upplevde den första tiden medan sparkarna var så svaga o diffusa.. Men ikväll t ex så kändes de som att jag nästan behövde ligga o hålla emot så bebisen inte skulle råka trycka sig igenom magen haha så starka var buffingarna - undrar vad den höll på med! Skrattande)

Var är Kelsson?? Jag blir orolig när jag inte ser att hon skrivit...
  • Kelsson1

Speck: Är här, har varit inne o läst men mår såååå fruktansvärt illa så jag orkar inte skriva något! Undrar hur faaaan jag ska klara av att jobba imorgon när jag idag inte ens kunnat duscha...

• Livets goda ting

Carlan & Speck: tack snälla ni för länk & infon

Speck: ha, ha ser fram emot bebissparkarna...måste kännas underbart!

Kelsson: krya på dig!!

• carlan

LGT: var så lite så. Det är ju bra att vi har varandra.

Speck: härligt med sparkar, längtar. Kommer kännas mer verkligt då.
    Angående bältet. Jag bor i Uppsala och hade väl tur då att både Barneshus och Babyland hade lågt pris. 

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011