• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • kasa01

Missan, tack söta rara! Jag har fått lite väl mycket på mitt bord, men jag mår bättre nu! Hade en period i början av året när jag föll tillbaka i det svarta hålet, tror det var akupunkturen som fick det att vända, mår bättre nu. Jag gick in i vad de kallar en "kris" efter molan, och det tog lång tid att komma tillbaka. Det är tur man inte vet vad man ska igenom i livet... kramHjärta

• Vickan I
    missan skrev 2011-04-23 09:51:00 följande:
    Vickan: Tänk att ett x kan ge så olika behandlingar och utgångar.. Tänk att du blev gravis så snabbt efter, underbart!
    Ja fast hade jag fått informationen (som de skulle gett) att vi skulle väntat några månader till pga av cellgiftet innan nytt försök så hade vi självklart gjort det. Nu sitter vi en situation där vi har förhöjd risk för fosterskador och ett ev avbrytande av gravidteten i v20 om missbildningsscreeningen visar på avvikelser så allt är tyvärr inte underbart. men vi hoppas på det bästa så länge.
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • strössel
    Carlan:
    Min mage är inte så stor men jag tog en bild ändå måste ha nåt att jämföra med framöver Skrattande roligt att du finns i den här tråden med Flört

Missan:

Det här med mammakläder vi har en butik här H&M som säljer mammakläder och dom har inte så mycket att välja emellan tyvärr, ska försöka köpa så lite mammakläder som möjligt. Byxor måste jag köpa men sen ska jag försöka köpa tröjor som funkar sen när man inte är gravid. Jag har gått upp 5 kg sen 28 januari hoppas verkligen att jag inte går upp alldeles för mycket att det mest sätter sig på magen Skäms Det ska blir jättekul att följa er andra sen och se när era magar börja växa och när ni kommer börja planera för bebisen.

Mumlan: När har du BF ?

Sputnik: Hoppas det bruna har gett med sig och att det är bättre idag kram !

Glad Påsk på er hoppas alla får en underbar dag med massa god mat !
  • carlan
    Kasa: Jag går på Akademiska i Uppsala. Ska nog ringa dem iallafall, jag har lugnat mig men är fortfarande upprörd av hur hon behandlade mig. Jag tänker ringa dem för man vill ju det bästa för mig och bebis. Fast vad kan dem igentligen se på första ultraljudet? Bara om det är fel och dem tar bort det? Är det ett VUL eller UL?

Ringde ni till er mödravårdcentral efter TD eller hur gjorde ni?
  • Vickan I
    carlan - det är ett vaginalt ultraljud man gör så här tidigt. Går inte se annars. De kontrollerar att de sitter där det ska, har rätt strl för tiden, att hjärtat slår och om de ev är mer än ett.

Jag ringde inte MVC förrän efter första vul då jag ville få ett ok att allt var somd et skulle innan jag bokade tid. Men det där gör man precis som man vill. Efter inskrivningen och ev hälsosamtal om man vill ha det på mvc så dröjer det en massa veckor ändå tills nästa gång man ska dit, så ingen brådska egentligen.
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • strössel

Carlan82: Jag ringde Mvc i v 9 fick då komma på hälsosamtal och sen inskrivning i v 10 fast  man kan ringa när man vill, jag ville vänta lite.

• Kelsson1

Speck: Tack, du är där o förstår mig alltid! Skrattande Idag bättre dag, har faktiskt inte mått illa mer o blödningen har slutat. Så får jag välja väljer jag helt klart en graviditet utan blödningar o illamående Skrattande det här var mycket trevligare än igår med blödningar o väldigt mycket illamående.

Sputnik: ingen fara om symptomen avtar en dag, de kommer igen någon annan dag. Blödning har jag också fått lära mig (den hårda vägen) är nödvändigtvis inte så dåligt som man tror. Jag blödde till o med igår så att det kom in i bindan också men idag har det slutat igen. Vänta på VUL du så ska du se att allt går bra. Börjar du blöda mer kan du ju åka in till gynakuten för att få VUL o sluta oroa dig. Kramis!

Aurora: Vet hur det är när bara ena föräldern finns där. Jag har ju mamma kvar men inte pappa längre. Mamma däremot blev väldigt glad o makens mamma skickar sms lite nu o då (brukar hon annars ALDRIG göra) o hör hur jag har det. Syrran är också aldeles till sig, brukar ringa mig dagligen för att höra hur jag mår Skrattande

Missan: Man får ju lägre immunförsvar när man är gravid så det är inte alls konstigt att du är mer sjuk nu. Ta det som gott tecken istället Skrattande

• Aurora1979

missan: Tack! Ja det är tufft att inte kunna  berätta för mamma att hon ska bli mormor men jag får hoppas att hon vet det ändå, var hon nu må vara. :)

Hade väldigt magknip i morse på väg hem från jobbet och kunde knappt sova sen heller... men nu är det borta iaf. Hoppas du oxå mår bättre idag!

Jag och mannen firar inte påsken alls i år... jag jobbar hela helgen och alla vi känner är bortbjudna så det blir inte ens påskmat... trist.

Glad Påsk på er andra i alla fall!

• Sputnik II

Vi firar ingen påsk i år heller. Vi är visserligen ledig båda två, men vi orkade inte planera för något... Sen såg jag på nyheterna imorse och tappade smak för ägg överhuvudtaget.... Kräks  Men en helg utan speciellt påskfirande går ju bra det med!

Glad påsk på er allihopa!

• Jis

Jag blödde först lite gammalt brunt blod idag.seb gick jag på toaletten å gjorde nr 2( första sen i måndags, trög mage?:)) å då kom det lite färskt blod. Vet inte vartifrån det kom. Har inte ont i magen eller så..denna väntan är ji värst. Känns skönt att ha VUl på FC att se fram emot på tisdag :)

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011