Tinnitus
Någon som vet något för att lindra tinnitus?
Någon som vet något för att lindra tinnitus?
Min läkare gav mig rådet att få akupunktur. Har dock ej testat det än. Jag vet inte om alla med tinnitus har nedsatt hörsel. Men läkaren sa att det kunde "bota" både och.Vilket jag tvivlar på.
Ni med tinnitus, har ni problem av att vara i närheten av gamla tv-apparater? (sk. tjock-tv)
Nån här inne som blivit hjälpt av akupunktur?
När man läser råden här ovan ^^ inser man att många råd verkar ges mer som käcka tillrop av uppmuntran, än som någon verklig lösning på problemet.
Om detta är någon lösning vet jag inte men mental träning som denna länk <--- kanske fungerar, har inte tinnitus själv men har koll på författaren av andra skäl då han gjort mentala träningsprogram av många slag. Även en av de CD som poppar upp under rubriken "fler böcker av..." kan vara intressant.
Hur har ni fått er tinnitus? Uppstår det bara, sådär, eller är det kopplat till att ha lyssnat mycket på hög musik t ex?
Gissar att övningarna kan hjälpa den som har "panik" över sin tinnitus, att lugna ned sig. (Jag antar att man lätt kan få "panik" och känna sig stressad/arg.)
Jag vet inte exakt när jag fick min...om det va någon speciell händelse eller inte.
Jag har provat akupnuktur, hjälper väldigt bra mot huvudvärken och spänningarna jag har. Men tinnitusen finns kvar.
Däremot tycker jag att det är lättare att hantera den efter akupunkturen och den mentala träningen jag gjort ![]()
Hur många gånger fick du akupunktur? Var sätter de nålarna nånstans, avskyr allt vad spruter och stick heter:(
Min tinnitus beror till största delen på späningar i nacken. När jag stressar och är spänd så ökar det. Får jag massage och/eller är avslappnad så släpper det till större delen.