Jag trivs inte hemma längre :-(
Måste kolla med er hur ni som har småbarn har det hemma. Kanske har vi varit för slapphänta, eller så lever jag envist kva i ngn föreställning om att livet inte skall vara så annorlunda mot innan barnen kom.. Jag vet varken ut eller in, bara att jag intre trivs så bra hemma längre, känns som jag är gäst i mitt egna hus.. Vi har en mkt viljestark och dominerande 4-årig kille samt en nyfödd bebis.
Vill ni svara på ngn eller nga av nedan frågor så får jag kanske ett hum om hur ni har det/hur man skulle kunna ha det?
-Fastän mitt barn är rätt duktig på att plocka undan efter sig så ligger det leksaker/grejer/teckningar/osv överallt utspritt i hela huset!?
-JAg känner inte att jag får ha nga av mina grejer i fred, allt skall undersökas, kollas igenom, osv. Har jag ngt som är jätteviktigt att ha i fred så måste jag gömma det på en säker plats (det mesta hittas).
-Kan ni fixa med ngt eget projekt när barnet/-n är vakna? Typ baka, hänga tvätt, diska..
-Måste ni hela tiden leka/uppmärksamma/svara på frågor/lyssna på ert barn?
-Vem pratar mest vid middagen? Har ni lugna middagar? Kan ni föra ngt vuxensamtal er vuxna emellan alls?
-Om ni vuxna pratar vill ert barn omedelbart ha er uppmärksamhet?
-KÄnner ni harmoni i vardagen? Att ni kan andas?
Jag vore jättetacksam för lite svar.. känner att jag går under snart..