• phillipha

Flaskmatare, hur gör ni på natten?

Jag delammar min son och ger således flaska också. Har pga ryggproblem slutat amma på natten och undrar nu hur ni andra gör när ni matar era bebisar på nätterna. Går ni upp och sitter i en fåtölj/soffa/stol, sitter ni i sängen eller ligger ni ner med bebisen som om man skulle liggamma eller hur gör ni?

/J

• Svar på tråden Flaskmatare, hur gör ni på natten?
  • älskarlivet81

När vi gav flaska satte vi oss i en fåtölj vi har i sovrummet. Vid något enstaka tillfällen när vår bebis blev lite äldre fick hon flaskan direkt i sängen.

• tidigareplatt

Jag brukade sitta ute i soffan eller i fåtölj i sovrummet.

• Pumpkin

Nu åt inte vår son på nätterna längre än de första två-tre veckorna, men då klev vi i alla fall nästan alltid upp och satte oss i soffan och matade. Men då var man fortfarande "hög" på hormoner och lycka, så det kändes inte alls jobbigt. Hade han fortsatt äta på natten så hade det nog blivit matning liggandes i sängen istället.

• Mille11

Vi ger bara flaska och pappa matar alltid vid tolv (han är vaken till dess) sen flyttar dom in i sovrummet och plutten får sen sova till han vaknar då jag går upp, byter blöja o sen matar i soffan. Har länge vart vid klockan fyra och då har jag tagit med mitt täcke ut och vi har då slumrat nån timma till för han sover inte lika mycket efter det målet. Nu sista dagarna har det målet skjutits fram till 5-6 och idag till SJU! och då har vi ju gått upp och tagit morgon liksom. :)

Vi matar hellre i soffan men mest för att pappa inte ska väckas. Lättare också när det inte är jättemörkt när man ska fixa med tutte o snuttis o allt.. :)

• sahara sahara

I början satt vi i sängen (en gick upp och fixade flaska, den andra matade), men började mer och mer gå upp. Efter en månad gjordes alla nattmatningar i soffan. Det var obekvämt att sitta i sängen, och jag höll på att somna flera gånger. Det var mysigare att gå upp, ta något att dricka och sitta bekvämt i soffan.

Do something scary - the payoff is awesome!
  • CoolJen

men oj, orkar ni gå upp och sätta er mitt i natten
    Själva ligger vi i sängen och samtidigt nästan slumrar till.

• älskarlivet81
    CoolJen skrev 2011-04-12 21:38:59 följande:
    men oj, orkar ni gå upp och sätta er mitt i natten
    Själva ligger vi i sängen och samtidigt nästan slumrar till.
    Vi samsov inte och behövde ändå gå upp och tillreda flaskan. Dock hade vi vatten i termos och sen flaskan och pulver bredvid, så vi gick bara 2 steg till vår fåtölj i sovrummet :)

• Mille11

Håller med PRESENS IDIKATIV att det faktiskt är väldigt mysigt att gå upp i soffan o mata. Nu äter han ju så pass sent så lägger jag mig vid 9-10 så får jag ju sova ganska många timmar och är inte så trött vid typ 5 som man kan tro. :)

• Rockan

Låg i sängen och matade, barnets säng satt ihop med våran så vi låg tätt intill. Den ena fixade flaska, den andra matade. Under de första månaderna ammade jag också före flaskan, ibland räckte det, ibland inte.

Enda gångerna vi gått upp på natten var vid bajsblöjor.

Svar på tråden Flaskmatare, hur gör ni på natten?