• She is Me

    Vilket kön är det på barnet? ~ BF September 2011

    Väntar Pojke:

    Väntar Flicka:

    Vet ej:


    Google is my friend ♥
  • Svar på tråden Vilket kön är det på barnet? ~ BF September 2011
  • Melinda och Melvin
    Uppdaterar bara mitt namnbyte :)

    Väntar Pojke:
    Miniapa
    NornaB
    Alcastar
    Cornellia
    Liz
    Cicci89
    Lagottolisa
    syltvessla
    orkidé82
    OoOoO
    Renni
    oOMelindaOo
    givinglife
    My

    Väntar Flicka:
    Alcastar
    velvet
    katzon
    mlic
    ElinIda
    N e m i
    Louisidora

    Vet ej:
    She is Me 
    Betula
    Mamma2004
    Kien
    Sofiafia82
    girlheart89
    hanna elise
    Flisan79
    misslie
    Rozensliv
    Anna4
    ☆ ♥ www.mellie.se ♥ ☆
  • velvet
    She is Me skrev 2011-05-02 08:23:38 följande:
    oj vilket grabbgäng det blir  
    haha, ja! för det mest troliga är kanske inte att alla som inte vet ännu väntar tjejer... ;)
  • mamma2004
    velvet skrev 2011-05-02 08:35:40 följande:
    haha, ja! för det mest troliga är kanske inte att alla som inte vet ännu väntar tjejer... ;)
    Jag hoppas, och misstänker, en tjej, men jag vet ju som sagt inte...
    Tacksam mamma till Jemima (040626), Jonatan (060212) och Gideon (080206)
  • She is Me
    velvet skrev 2011-05-02 08:35:40 följande:
    haha, ja! för det mest troliga är kanske inte att alla som inte vet ännu väntar tjejer... ;)
    fast jag tror jag väntar en flicka, men jag hoppas att det är en pojke
    Google is my friend ♥
  • velvet

    mamma2004 & She is Me - Finns det någon anledning till att ni önskar er ett speciellt kön?

    Jag själv önskar mig verkligen en tjej, "trots" att jag inte har några barn sedan tidigare, och har märkt att det generellt anses mer accepterat att påtala att man önskar sig en kille än en tjej.

    Det borde väl vara lika okej/inte okej att önska en tjej som att önska sig en kille?

    Bara en liten sak jag funderat på...

  • mamma2004

    Jag har ju tre barn sedan tidigare, första är tjej och sedan två pojkar. Skulle vara så mysigt med en tjej till, så vi får lite "balans" i familjen . Sen är det klart att man vill få användning av alla fina tjejkläder man sparat på...

    För mig var det lite så att första hade jag lite hoppats på kille (ingen aning om varför), men när det blev en tjej så brydde jag mig inte minsta om att det inte blev som jag ville. Andra barnet fick vi tätt och då hade jag hoppats på en tjej till så man fick två täta tjejer som kunde ha sååå roligt tillsammans. Men det blev en kille, och det tog nog någon vecka för mig att acceptera, lite för att man var så rädd att göra fel, kille had ejag ju ingen erfarenhet av . Men de har jätteroligt tillsammans nu också och funkar superbra ihop så det har blivit riktigt bra ändå . Trejde hade jag inga förväntningar på alls (iom att jag haft fel två gånger så vågade jag nog inte ställa mig in på vad det skulle bli den gången).

    Men som sagt, nu vill jag ha en tjej igen, tänk alla fina kläder som bara ligger i kartongerna och väntar ...


    Tacksam mamma till Jemima (040626), Jonatan (060212) och Gideon (080206)
  • velvet
    mamma2004 skrev 2011-05-02 11:11:17 följande:
    Jag har ju tre barn sedan tidigare, första är tjej och sedan två pojkar. Skulle vara så mysigt med en tjej till, så vi får lite "balans" i familjen . Sen är det klart att man vill få användning av alla fina tjejkläder man sparat på...

    För mig var det lite så att första hade jag lite hoppats på kille (ingen aning om varför), men när det blev en tjej så brydde jag mig inte minsta om att det inte blev som jag ville. Andra barnet fick vi tätt och då hade jag hoppats på en tjej till så man fick två täta tjejer som kunde ha sååå roligt tillsammans. Men det blev en kille, och det tog nog någon vecka för mig att acceptera, lite för att man var så rädd att göra fel, kille had ejag ju ingen erfarenhet av . Men de har jätteroligt tillsammans nu också och funkar superbra ihop så det har blivit riktigt bra ändå . Trejde hade jag inga förväntningar på alls (iom att jag haft fel två gånger så vågade jag nog inte ställa mig in på vad det skulle bli den gången).

    Men som sagt, nu vill jag ha en tjej igen, tänk alla fina kläder som bara ligger i kartongerna och väntar ...
    Då håller jag tummarna för dig! :)
  • She is Me
    velvet skrev 2011-05-02 11:03:47 följande:
    mamma2004 & She is Me - Finns det någon anledning till att ni önskar er ett speciellt kön?

    Jag själv önskar mig verkligen en tjej, "trots" att jag inte har några barn sedan tidigare, och har märkt att det generellt anses mer accepterat att påtala att man önskar sig en kille än en tjej.

    Det borde väl vara lika okej/inte okej att önska en tjej som att önska sig en kille?

    Bara en liten sak jag funderat på...
    första barnet trodde jag först skulle bli en flicka, bara för att alla på min sida har fått flickor först, men alla andra trodde att det skulle bli en pojke, och tillslut trodde jag med, och det blev det. När jag väntade andra barnet, så hade jag jättestark önskan om att få en flicka, det kändes som jag väntade en flicka, men på något vis så vågade man inte riktigt säga hur stor längtan var efter en dotter.  Så nu har jag en av varje, och jag känner att jag vill ha en pojke till, för jag tror att min stora pojke skulle ha mycket glädje av en lillebror, plus att mina sex månader med första pojken var väldigt jobbig, hade mycket sömn och amningsproblem med honom så jag hann inte njuta, så därför så skulle jag vilja få uppleva spädbarnstid med en gosse till....  fast eg spelar det ju inte någon roll... bara den får leva.... men tycker det är mysigt att önska iaf
    Google is my friend ♥
Svar på tråden Vilket kön är det på barnet? ~ BF September 2011