• Knasiga morsan

    Det vi drömmer - kan det finnas sanning i det? LÄS! :)

    Nu ska jag försöka få ihop detta på ett någorlunda bra sätt...


    Detta kan ju handla om andra saker också, att man drömmer om olika saker, men detta är vår historia..


     


    Sambon berättar idag att han häromdagen drömde en dröm (under sömn ja) att jag var gravid och att vi väntade oss en dotter. Vi har en son redan


     


    Samma dag kom en känsla till mig bara så där att "ja det är ett frö som gror i min mage, en kille känns det som"...


     


    När vi väntade sonen, innan jag plusade då, några dagar innan fick jag samma känsla att jag hade något i magen och att det var en kille - men slängde undan tanken..


     


    MEN! Min fråga till er är.... Tror ni att vissa drömmar vill säga oss något?


    Det kan ju vara drömmar om olycka, lycka, osv osv...


  • Svar på tråden Det vi drömmer - kan det finnas sanning i det? LÄS! :)
  • Perly

    Drömmar brukar vara ett ihopkok av saker man redan varit med om/tänkt på under dagen så tror inte det, eller rättare sagt hoppas inte det har dom senaste 10åren upprepade gånger drömt att jag ska plocka upp några papper från ett järnvägsspår och att tåget då kommer....


    daPerley is thá bést, and u ynow it ;)
  • Serahjay

    Min svåger drömde för länge länge sen att han skulle träffa en skånska.
    Och min syster drömde för länge länge sen att hon skulle flytta långt ifrån Malmö..

    Nu e dom gifta och har två barn..

    * Dagen innan vattnet gick på min syrra drömde jag att hon skulle föda.
    * Dagen innan syrran berätta att hon var gravid med sin andra son drömde jag att hon fick barn igen.

    Så jag tror på sanndrömmar. Eftersom dom har gått i uppfyllelse i min familj..

  • Perly
    Serahjay skrev 2011-04-14 21:51:48 följande:
    Min svåger drömde för länge länge sen att han skulle träffa en skånska.
    Och min syster drömde för länge länge sen att hon skulle flytta långt ifrån Malmö..

    Nu e dom gifta och har två barn..

    * Dagen innan vattnet gick på min syrra drömde jag att hon skulle föda.
    * Dagen innan syrran berätta att hon var gravid med sin andra son drömde jag att hon fick barn igen.

    Så jag tror på sanndrömmar. Eftersom dom har gått i uppfyllelse i min familj..
    Det verkade ju vara lite trevligare drömmar
    daPerley is thá bést, and u ynow it ;)
  • trolletimagen

    Om jag ska tro min dröm från inatt så kommer jag föda en stoooor bebis, en flicka som ska heta Emelie, HELT utan bedövning, i ett ljust fint rum, förlöst av pojkvännens kusin och det var inget märkligt med det

  • goatess82

    jag drömde om krig när  9/11 var och jag drömde om jordbävning samma natt som det hände i thailand och i japan.
    min mormor berättade att jag var gravid, hon sa jag drömde att du bar en flicka, gjorde test och det vart plus, får se om det är en flicka också=)

  • Amelie av Paris

    Ofta vet man saker omedvetet som man inte hinner tänka under dagen. Det omedvetna har mer material att bearbeta. Om man drömmer blir tankarna medvetna. Märkligare än så är det nog inte.

  • Popov

    Jag tror hjärnan ibland tar in för mycket information och då drömmer man om saker som inte inträffat


    I can't lie to you about your chances, but... you have my sympathies
  • Namaste

    Under sömnen får våra andra sinnen vakna till liv och det övermedvetna får bekänna färg ;) Alltså det kallas INTUITION,,Och följden av det blir att vi inte lyssnar "inåt" .....Ofta vill drömmarna säga oss saker =)

  • MammaMia88

    Jag har haft både riktigt hemska och behagliga drömmar som slagit in en maaaaassa gånger, om dödsfall, misshandel, våldtäkter, barnafödande och graviditeter, tom om blivande maken . Innan jag fick reda på att jag var gravid så drömde jag att jag var det och väntade trillingar (två pojkar och en flicka), drömmer fortfarande om trillingarna, så får vänta och se tills RUL vad det blir

    Tror vissa är mer benägna att drömma sanndrömmar än andra, tex dem som är totalt emot det har nog aldrig varit med om det...stackars dem

  • murderdoll13

    Det tror jag på, eftersom det har hänt mej så många gånger.
    Och drömmar har också talat om för mej vad jag ska göra.

Svar på tråden Det vi drömmer - kan det finnas sanning i det? LÄS! :)