• SilverEmma

Surfa på datorn via Iphone?

Jag fick förklarat för mig att jag kan koppla in min Iphone till laptopen när jag är iväg och på så sätt använda dess internet. Sitter och pysslar med detta nu men jag får inte rätt på det...någon som kan hjälpa en tekniskt handikappad?

Jag ansluter Min Iphone 4 via USB till laptopen och sätter på internetdelningen på telefonen. Sen står det  " Välj Iphone i inställningarnas lista med nätverkstjänster." Problemet är att datorn inte hittar någon "Iphone" under nätverken...  Vad gör jag för fel? Hjälp?

Då var man fru då!
  • Svar på tråden Surfa på datorn via Iphone?
  • Jessa med 3

Har du i telefonen gått in på: Inställningar-allmänt-nätverk-internetdelning. Där markerar du på.
    Sedan är det bara att koppla ihop och surfa!

• Siie

För mig brukar det alltid hoppa igång automatiskt.. Men första gången fick jag starta om både datorn och mobilen tror jag.. Lycka till..

• SilverEmma
    Jessa med 3 skrev 2011-04-16 09:50:18 följande:
    Har du i telefonen gått in på: Inställningar-allmänt-nätverk-internetdelning. Där markerar du på.
    Sedan är det bara att koppla ihop och surfa!
    Ja visst låter det enkelt? Men det är inte så lätt när laptopen inte hittar telefonens nätverk.
    Då var man fru då!
  • Jessa med 3

Aj då - det problemet hade inte jag. Hoppas någon har något tips!

• SilverEmma
    Siie skrev 2011-04-16 09:51:02 följande:
    För mig brukar det alltid hoppa igång automatiskt.. Men första gången fick jag starta om både datorn och mobilen tror jag.. Lycka till..
    Hur gjorde du första gången? Måste man jailbreaka telefonen? Och vad innebär det?
    Då var man fru då!
  • Jessa med 3

Nu ser jag ju att du skrev att du satt på internetdelningen. Slarvläste!

• En Anna

Nej, man ska inte behöva jailbreaka telefonen för att det ska funka.
    Har också en iPhone 4 och jag gör så här,

Kopplar ihop telefonen med USB:n i datorn Sätter på internetdelning på telefonen Väljer Endast USB och efter en liten stund så fungerar det.
    Ibland kan jag behöva sätta på och stänga av internetdelningen. Man ser att det funkar dels genom att det blinkar blått på skärmen på iPhonen där det står internetdelning och dels på datorn.

Kanske kan testa att koppla i ett annat USB-uttag om du har det på datorn?
Svar på tråden Surfa på datorn via Iphone?