• SilverEmma

Surfa på datorn via Iphone?

Jag fick förklarat för mig att jag kan koppla in min Iphone till laptopen när jag är iväg och på så sätt använda dess internet. Sitter och pysslar med detta nu men jag får inte rätt på det...någon som kan hjälpa en tekniskt handikappad?

Jag ansluter Min Iphone 4 via USB till laptopen och sätter på internetdelningen på telefonen. Sen står det  " Välj Iphone i inställningarnas lista med nätverkstjänster." Problemet är att datorn inte hittar någon "Iphone" under nätverken...  Vad gör jag för fel? Hjälp?

Då var man fru då!
  • Svar på tråden Surfa på datorn via Iphone?
  • SilverEmma
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-04-16 12:36:07 följande:
    Har du testat att använda telefonen som hotspot?
    Ursäkta vad?
    Då var man fru då!
  • SilverEmma
    principessan skrev 2011-04-16 12:36:33 följande:
    Testa via bt. Internet delning i inställningar om du har uppdaterat den.
    Jag har inte bluetooth i datorn...
    Då var man fru då!
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    SilverEmma skrev 2011-04-16 12:41:23 följande:
    Ursäkta vad?
    Jaja, jag ska hjälpa dig. Flört Vi tar det lugnt och fint här.

Har du uppdaterat din iPhone den senaste månaden eller så? Alltså så att du har version 4.3 eller liknande.
    To let the brain work without sufficient material is like racing an engine. It racks itself to pieces
  • SilverEmma
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-04-16 12:44:29 följande:
    Jaja, jag ska hjälpa dig. Flört Vi tar det lugnt och fint här.

Har du uppdaterat din iPhone den senaste månaden eller så? Alltså så att du har version 4.3 eller liknande.
    Hjärta

Nej det har jag nog inte...kollade i inställningar och har verision 4.2.1 nu. Jag uppdaterar genom iTunes väl?

(jag vet, jag borde förbjudas att äga tekniska prylar)
    Då var man fru då!
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    SilverEmma skrev 2011-04-16 12:49:28 följande:
    Hjärta

Nej det har jag nog inte...kollade i inställningar och har verision 4.2.1 nu. Jag uppdaterar genom iTunes väl?
    Stämmer bra det.

Det är bara att uppdatera till det nyaste på vanligt vis.
    To let the brain work without sufficient material is like racing an engine. It racks itself to pieces
  • SilverEmma
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-04-16 12:52:06 följande:
    Stämmer bra det.

Det är bara att uppdatera till det nyaste på vanligt vis.
    Då ska jag genast testa det! Återkommer!
    Då var man fru då!
  • SilverEmma

Nu verkar det som att det funkar! Var det så enkelt??

Tack för hjälpen, ännu en gång!

Då var man fru då!
  • SilverEmma

Det kostar inte en massa extra väl? Har fri surf på telefonen.

Då var man fru då!
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    SilverEmma skrev 2011-04-16 14:34:09 följande:
    Det kostar inte en massa extra väl? Har fri surf på telefonen.
    Nej, det är samma kostnad (eller avsaknad av kostnad) som att surfa med telefonen.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    SilverEmma skrev 2011-04-16 14:33:31 följande:
    Nu verkar det som att det funkar! Var det så enkelt??

Tack för hjälpen, ännu en gång!
    Ja, det är var så enkelt.

Kör du på USB eller hotspot?
  • SilverEmma
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-04-16 14:36:10 följande:
    Ja, det är var så enkelt.

Kör du på USB eller hotspot?
    USB vet jag vad är...men hotspot? Det borde väl betyda att jag kör på USB?
    Då var man fru då!
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    SilverEmma skrev 2011-04-16 14:38:30 följande:
    USB vet jag vad är...men hotspot? Det borde väl betyda att jag kör på USB?
    Nja, det som är nytt i 4.3 är att du kan använda iPhone som en hotspot, alltså motsvarande en router med wi-fi. Du kan slå på den funktionen och ansluta upp till fem enheter (datorer, telefoner, läsplattor m.m) för att surfa genom telefonens uppkoppling.

Om du tittar på inställningssidan för internetdelning (där du sätter på den funktionen) så ser du en liten ruta där det står "Wi-Fi-lösenord", det är det lösenord som används för att ansluta till telefonen. Görs på samma sätt som man ansluter till en vanlig trådlös router.
  • SilverEmma
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-04-16 14:43:45 följande:
    Nja, det som är nytt i 4.3 är att du kan använda iPhone som en hotspot, alltså motsvarande en router med wi-fi. Du kan slå på den funktionen och ansluta upp till fem enheter (datorer, telefoner, läsplattor m.m) för att surfa genom telefonens uppkoppling.

Om du tittar på inställningssidan för internetdelning (där du sätter på den funktionen) så ser du en liten ruta där det står "Wi-Fi-lösenord", det är det lösenord som används för att ansluta till telefonen. Görs på samma sätt som man ansluter till en vanlig trådlös router.
    Åååhh...lite snajdigt! Tack för all hjälp och alla tips!
    Då var man fru då!
  • EFI
    SilverEmma skrev 2011-04-16 09:52:30 följande:
    Ja visst låter det enkelt? Men det är inte så lätt när laptopen inte hittar telefonens nätverk.
    Jag sa ju till dig i en annan tråd att du skulle skaffat en mac istället. Hade blivit mycket enklare.
    Apple user since 1987
  • c0ol
    EFI skrev 2011-04-17 02:21:01 följande:
    Jag sa ju till dig i en annan tråd att du skulle skaffat en mac istället. Hade blivit mycket enklare.
    fungerar på precis samma sätt med en mac och en pc :) men mycket bättre att använda usb än hotspot, kör man hotspot så drar det rätt mycket batteri ur telefonen, kör man usb så laddar man ju telefonen med, så ja kör usb så ofta jag kan, hotspot är bra om flera ska använda samma telefon för att komma åt internetet.
    Följ mig på twitter www.twitter.com/ralftraskman
  • EFI
    c0ol skrev 2011-04-17 10:55:17 följande:
    fungerar på precis samma sätt med en mac och en pc :) men mycket bättre att använda usb än hotspot, kör man hotspot så drar det rätt mycket batteri ur telefonen, kör man usb så laddar man ju telefonen med, så ja kör usb så ofta jag kan, hotspot är bra om flera ska använda samma telefon för att komma åt internetet.
    Beror så klart på vad man föredrar. Kör man internetdelningen via bluetooth så drar det så klart mer batteri, men man kan behålla telefonen i fickan medan man surfar. Glad
    Apple user since 1987
  • c0ol
    EFI skrev 2011-04-17 18:51:41 följande:
    Beror så klart på vad man föredrar. Kör man internetdelningen via bluetooth så drar det så klart mer batteri, men man kan behålla telefonen i fickan medan man surfar. Glad
    jo visst är det så, kör du telefonen som en hotspot så drar det också mer kräm, men är en smaksak som du säger
    Följ mig på twitter www.twitter.com/ralftraskman
Svar på tråden Surfa på datorn via Iphone?