• Svar på tråden Vad äter ni i påsk?
  • Lady without tattoo

Mat.

JAG HAR EN RENRASIG HUND
  • La Lola

I år blir det nog ett vanligt traditionellt påskbord (lite som julbordets mat).
    Det har jag inte ätit på....15 år eller nåt.

Vi brukar annars äta det vi är sugna på just då.
    Ibland grillat, ibland något annat.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Miss Lau

Hos oss är det ungefär samma som på julbordet fast med lamm istället för skinka. Det brukar vara lamm, ägg, sill, bröd, ost, sallad, potatis, någon "låda" och givetvis godis

• Ruggugglan

Vi kommer att äta traditionellt påskbord. Men jag hade hellre haft grillkväll...

• Noiis
    Lady without tattoo skrev 2011-04-16 17:02:37 följande:
    Mat.
    Haha det låter som en bra ide!
    La Lola skrev 2011-04-16 17:03:23 följande:
    I år blir det nog ett vanligt traditionellt påskbord (lite som julbordets mat).
    Det har jag inte ätit på....15 år eller nåt.

Vi brukar annars äta det vi är sugna på just då.
    Ibland grillat, ibland något annat.

Miss Lau skrev 2011-04-16 17:08:28 följande:
    Hos oss är det ungefär samma som på julbordet fast med lamm istället för skinka. Det brukar vara lamm, ägg, sill, bröd, ost, sallad, potatis, någon "låda" och givetvis godis
    Samma som här då vi brukar köra på påskbuffe ala julbord  
    Valmar, vad har ni för lamm? Min familj är lite fega med just lamm men jag försöker så gott det går att få till lite lamm åt dom

• linjes

blir nog grillat

julmat räcker att äta 1 gång om året

• Boel1

Vi brukar äta lax, färdigrökt för det mesta, annars inkokt. Kall sås och potatis till. Sen blir det förståss något med ägg, kanske sill och potatis med ägg. Inte påskbord - tycker det räcker med sån mat till jul, jag är inte så förtjust i julbord heller så jag slipper gärna det.
     Här äter vi dessutom en finsk dessert som heter "Memma", det är svärmor som kommer från Finland och lärt mig i alla fall tycka om det!

• Kimona

Traditionellt påskbord, eventuellt grillning om vädret tillåter :)

• Miss Lau
    Sjukhus Mamman skrev 2011-04-16 17:11:17 följande:
    Miss Lau skrev 2011-04-16 17:08:28 följande:
    Samma som här då vi brukar köra på påskbuffe ala julbord  
    Valmar, vad har ni för lamm? Min familj är lite fega med just lamm men jag försöker så gott det går att få till lite lamm åt dom

Ugnsstekt lamm tror jag, med det är inte jag som fixar den utan mamma
Svar på tråden Vad äter ni i påsk?