Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Svar på tråden Vad äter ni i påsk?
  • La Lola
    Jan Holmström 69 skrev 2011-04-16 18:45:52 följande:
    Ät det varje dag istället för att välja ut en viss dag att äta det på. Påsken är till för att fira Jesus mördande av Judas så vitt jag vet, inte för äggens skull.

Jan
    Måste det ena utesluta det andra? Obestämd
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • KattenJanson

En lättare lunch med sill, lax och ägg

Senare: Grillat (ribs & lamm) med goda tillbehör & till dessert iår blir äggtoddy (fr. Halv 8 hos mig)

• Milkina cerka

Köpte en marinerad o. nätad lammstek att ha till påskafton förut, kommer servera den som huvudrätt med råstekt potatis, rödvinssås o. grönsaker kokta à la minute.
    Förrätt blir antingen avocado- eller spenatsoppa m. ägghalva.
    Efterrätten.. gör nog någon form av tårta.. den med påskgodis på o. med choklad o. fruktmousse kanske.

Påskdagen - Stekt laxfilé, "färsk potatis", citron- eller vitvinssås, lättkokta sockerärtor till det. Bär o. glass till efterrätt.

Lunch iaf den ena dagen, blir lite av det man bjuder på till jul, ägg/ägghalvor, prinskorv, köttbullar, jansson o. något grönt till det.. Räknar med att det förmodligen blir stek över att äta till lunch påskdagen.

Vad det blir på Långfredagen är ännu osäkert, men så mycket vet jag att det inte blir något i stil med de andra dagarna, för då är vi ensamma barnen o. jag, mannen ute på jobb.

* Kristen, konservativ, hemmamamma som älskar att vara maka och mor*
  • Cloudy

Ostbricka, cider, ostbricka, cider, ostbricka och cider och fläskfille´ och grillade grönsaker. Typ.

• Jan Holmström 69
    La Lola skrev 2011-04-16 18:46:59 följande:
    Måste det ena utesluta det andra? Obestämd
    Nu hänger jag inte med.

Jan
  • La Lola
    Jan Holmström 69 skrev 2011-04-16 18:57:42 följande:
    Nu hänger jag inte med.

Jan
    Ok.

Jag vill inte vara mer OT  Ts tråd så jag avslutar här o nu.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • linjes
    Jan Holmström 69 skrev 2011-04-16 18:45:52 följande:
    Ät det varje dag istället för att välja ut en viss dag att äta det på. Påsken är till för att fira Jesus mördande av Judas så vitt jag vet, inte för äggens skull.

Jan
    Vad äter man den dagen då?
  • Jan Holmström 69
    linjes skrev 2011-04-16 18:59:19 följande:
    Vad äter man den dagen då?
    Kycklingfilé.

Jan
  • linjes
    Jan Holmström 69 skrev 2011-04-16 19:02:08 följande:
    Kycklingfilé.

Jan
    Ok antecknat
  • Jan Holmström 69
    linjes skrev 2011-04-16 19:07:54 följande:
    Ok antecknat
    Nu går du utanför trådens originala ämne. Håll dig inom ämnesområdets gränser tack.

Jan
Svar på tråden Vad äter ni i påsk?