• Jizzie

Varför detta hat mot pedofiler?

Pedofili är ingen sexuell läggning, det är en sjukdom som inte går att bota

• Jizzie
    Jan Holmström 69 skrev 2011-04-16 18:36:34 följande:
    Det trodde man också om homosexualitet fram till 1975. Står du fast vid det fortfarande eller? Vi lever i ett modern samhälle där alla ska kunna accepteras som den de är. Om du vill bo i 1800-talet så får du flytta till en avlägsen ö någonstans och bilda ditt eget fascistiska samhälle där där alla alternativa läggningar klassas som sjukdomar.

Jan
    Homosexualitet är inte skadligt som samma sätt som pedofili och därför ska dessa två "läggningar" som Ts så fint kallar det jämföras över huvudtaget. Pedofili är något sjukt och snevridet som inte borde existera i vår värld. Du tror att pedofili kommer att bli socialt accepterat i framtiden, med andra ord?
  • Jizzie

Herregud, INTE jämföras ska det stå. Skitsida

• Jizzie
    Jan Holmström 69 skrev 2011-04-16 18:56:36 följande:
    Så länge det endast involverar fantasier, ja. Folk kan inte hjälpa hur de känner, tycker och tänker. Folk kan inte rå för deras personligheter och andra karaktärsdrag. Min son kan inte rå för att han är autist, men han förtjänar att bli retad på grund av det ändå, menar du?

Jan
    Nu svävar du ut från ämnet helt. Vad har autism med pedofili att göra över huvudtaget? Autism skadar ingen annan, som sagt. En pedofil som inte lever ut sina fantasier genom att våldföra sig på barn lever troligtvis ut den genom att titta på barnporr eller annat som skadar i ett större perspektiv. Håll dig till sakfråga, att påstå att pedofili är ett karaktärsdrag är ju absurt.
  • Jizzie
    RainMan1x7x skrev 2011-04-16 19:00:15 följande:
    Varför skulle pedofili vara skadligt? Nu pratar vi läggningen inte övergrepp.
    Att pedofili över huvudtaget existerar är skadligt. Både för personen som tänker dessa tankar och för de barn som kan finnas i riskzonen för övergrepp. Känner man sig sexuellt attraherad av barn så böe man söka hjälp omgående
  • Jizzie
    Jan Holmström 69 skrev 2011-04-16 19:03:56 följande:
    Vad anser du att pedofili är då? En sjukdom som man får en diagnos på på sjukhuset? Hur tror du reaktionerna ser ut när en patient diagnostiseras med pedofili i ett allmänt sjukhus? Dina uttalanden är befänga och absurda.

Jan
    Diagnosen sätts väl för det första inte på ett allmänt sjukhus? Sen när har jag påstått detta? Diagnosen sätts av en psykolog.

Att du jämför autism med pedofili är vad som är absurt.

Jag anser att pedofili är något skadligt som inte bör existera i vår värld. Att känns en sexuell attraktion till barn är något ohälsosamt. Jag skulle vilja säga att det är en slags tvångstanke och ett missbruk och grunderna för det är psykiska, inte fysiska.
  • Jizzie
    RainMan1x7x skrev 2011-04-16 19:04:10 följande:
    Varför skulle detvara absurt? varför skulle ens fantasier ska någon annan?
    Fantasierna lär ju i första hand skada personen som har dem, kanske inte i det korta loppet men i det långa. Jag har mycket svårt att tro att en pedofil enbart kan stanna vid fantasier, utan att åtminstone ägna sig åt barnporr.
  • Jizzie
    Jan Holmström 69 skrev 2011-04-16 19:11:12 följande:
    Jag vet inte vad du vill bevisa för mig, men du påstod att pedofili var en sjukdom och således drog jag en paralell mellan pedofili och autism som också är en sjukdom. Var ligger det absurda i det?

Jan
    Att du verkar jämföra de två olika diagnoserna som om båda var lika naturliga, det är det absurda jag syftar på.

Jag försöker inte bevisa något för dig, jag uttrycker mina åsikter och svarar på dina frågor du ställer när du citerar mina inlägg.
  • Jizzie

Ska du jämföra sjukdomar och dra paralleller så kan vi lika gärna jämföra pedofili med feber och halsfluss, är du med?

• Jizzie
    Jan Holmström 69 skrev 2011-04-16 19:14:59 följande:
    Båda är ju naturliga, även om de är moraliskt olika. Pedofili var liksom inte en sjukdom som skapades av någon professor, utan det ligger i naturen naturligt sett. Hur ska jag förklara detta för dig så att du kan förstå?

Jan
    Men är en sjukdom något som en professor skapat? Eller är det ett ord som används för att beskriva resultatet av en ond symtom?

Jag har svårt att förstå var du vill komma. Det känns som att du vill definera ordet pedofili och placera det i ett fack för att tillrättavisa mig.

En diagnos är ett utlåtande på en sjukdom, för övrigt.
Svar på tråden Varför detta hat mot pedofiler?