• RainMan1x7x

Varför detta hat mot pedofiler?

Hej. Jag  har funderat på varför det finns detta hat mot peddofiler. Det finns både där jag bor och i sverige känner jag. Innan ni svarar bör vi gå igenom en del begrepp.
    1. Efeboli handlar om den sexuella attraktionen till förpubertala barn. Åldern kan därför variera beroende på när barnet når puberteten.
    2. Hebefili handlar om den sexuella attraktionen till barn/undomar som är i puberteten och tom ett tag efter.
    3. Infantofili handlar om attraktionen till småbarn.
    Alla dessa räknas som pedofili.
    4. Pedofili behöver inte vara sexuellt.
    5. Pedofili är en läggning som vilken annan. Dvs. man är ju inte rädd för homosexuella som våldtar alla män. Eller likadant så våldtar inte alla hetersexuella heller?
    6. Det är bevisat att ALLA människor känner eller har känt sexuell dragning till barn.

Det bör klargöras att jag ryser vid pedofiler som man hör våldtar barn och annat sjukt. Jag är inte pedofil. Jag bara undrar varför folk har ett sånt hat mot dem. Även dem som bara fantiserar. Man kan ju fantisera om allt. Det skadar ingen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 20:58
    Jag vill återigen förklara mig till alla här i tråden. Jag tycker att pedofiler som utövar pedofili är jordens avskum. Däremot så finns det pedofiler som kan kontrollera sina behov. Jag är ganska säker att pedofiler kan leva normala liv trots sitt handikapp. Jag tror att det finns pedofiler som kan hålla sig till noveller och tecknat barnporr utan att våldföra sig på barn.

• Svar på tråden Varför detta hat mot pedofiler?
  • Jan Holmström 69

Sexuell dragning till barn? Får du erektion av 6-åringar i baddräkter? Nu mår jag fruktansvärt illa.

Jan

• lemonina

Hur är det bevisat att alla människor känner sexuell dragning till barn? Det har aldrig jag kännt iallafall.
    Jag tycker att det är helt sjukt med pedofiler samt människor som har sex med djur. Vilket jag inte tycker man ens kan jämföra med homosexualitet.

• RainMan1x7x
    Jan Holmström 69 skrev 2011-04-16 18:28:09 följande:
    Sexuell dragning till barn? Får du erektion av 6-åringar i baddräkter? Nu mår jag fruktansvärt illa.

Jan
    Återigen. Jag är INTE pedofil.
  • Jan Holmström 69
    lemonina skrev 2011-04-16 18:31:10 följande:
    Hur är det bevisat att alla människor känner sexuell dragning till barn? Det har aldrig jag kännt iallafall.
    Jag tycker att det är helt sjukt med pedofiler samt människor som har sex med djur. Vilket jag inte tycker man ens kan jämföra med homosexualitet.
    Vad är det som är fel med människor som har sex med djur? Även de, precis som pedofiler och homosexuella, har en alternativ läggning och bör inte dömas på grund av det.

Jan
  • Jan Holmström 69
    RainMan1x7x skrev 2011-04-16 18:31:50 följande:
    Återigen. Jag är INTE pedofil.
    Vad menade du med att alla känner sexuell dragning till barn? Befängt påstående.

Jan
  • Jizzie

Pedofili är ingen sexuell läggning, det är en sjukdom som inte går att bota

• Anonym (Mia)

Jag håller med dig i stora drag, att man är pedofil är inget man kan hjälpa och att fantisera om något skadar inget. Däremot anser jag att det är skillnad på pedofili och till exempel homosexualitet på det sättet att homosexuella kan leva ut sin sexualitet (precis som heterosexuella kan) utan att någon behöver komma till skada. Att som vuxen ha en sexuell relation med ett barn är däremot något jag alltid tycker är fel, som vuxen har du alltid övertaget och barn är lätta att manipulera. Jag ställer mig emot pedofiler som påstår att de kan ha sex med barn utan att barnen far illa, framför allt pga all litteratur jag läst i ämnet som visar på att barnen oftast far illa även då förövaren tror att de deltar frivilligt.

• lemonina
    Jan Holmström 69 skrev 2011-04-16 18:33:40 följande:
    Vad är det som är fel med människor som har sex med djur? Även de, precis som pedofiler och homosexuella, har en alternativ läggning och bör inte dömas på grund av det.

Jan
    Jag antar att du är ironisk?
  • Jan Holmström 69
    Jizzie skrev 2011-04-16 18:34:29 följande:
    Pedofili är ingen sexuell läggning, det är en sjukdom som inte går att bota
    Det trodde man också om homosexualitet fram till 1975. Står du fast vid det fortfarande eller? Vi lever i ett modern samhälle där alla ska kunna accepteras som den de är. Om du vill bo i 1800-talet så får du flytta till en avlägsen ö någonstans och bilda ditt eget fascistiska samhälle där där alla alternativa läggningar klassas som sjukdomar.

Jan
  • RainMan1x7x
    Jan Holmström 69 skrev 2011-04-16 18:33:58 följande:
    Vad menade du med att alla känner sexuell dragning till barn? Befängt påstående.

Jan
    ja. det är sant. Det är ett komplex vars namn jag inte kommer ihåg. Det är inte befängt det är vetenskap.
Svar på tråden Varför detta hat mot pedofiler?