Inlägg från: Jan Holmström 69 |Visa alla inlägg
  • Jan Holmström 69

Varför detta hat mot pedofiler?

Sexuell dragning till barn? Får du erektion av 6-åringar i baddräkter? Nu mår jag fruktansvärt illa.

Jan

• Jan Holmström 69
    lemonina skrev 2011-04-16 18:31:10 följande:
    Hur är det bevisat att alla människor känner sexuell dragning till barn? Det har aldrig jag kännt iallafall.
    Jag tycker att det är helt sjukt med pedofiler samt människor som har sex med djur. Vilket jag inte tycker man ens kan jämföra med homosexualitet.
    Vad är det som är fel med människor som har sex med djur? Även de, precis som pedofiler och homosexuella, har en alternativ läggning och bör inte dömas på grund av det.

Jan
  • Jan Holmström 69
    RainMan1x7x skrev 2011-04-16 18:31:50 följande:
    Återigen. Jag är INTE pedofil.
    Vad menade du med att alla känner sexuell dragning till barn? Befängt påstående.

Jan
  • Jan Holmström 69
    Jizzie skrev 2011-04-16 18:34:29 följande:
    Pedofili är ingen sexuell läggning, det är en sjukdom som inte går att bota
    Det trodde man också om homosexualitet fram till 1975. Står du fast vid det fortfarande eller? Vi lever i ett modern samhälle där alla ska kunna accepteras som den de är. Om du vill bo i 1800-talet så får du flytta till en avlägsen ö någonstans och bilda ditt eget fascistiska samhälle där där alla alternativa läggningar klassas som sjukdomar.

Jan
  • Jan Holmström 69
    lemonina skrev 2011-04-16 18:36:30 följande:
    Jag antar att du är ironisk?
    Jag är seriös, jag frågar bara. I Sverige är det lagligt att ha sex med djur så länge man inte skadar dem, däremot är det olagligt med pedofili.

Jan
  • Jan Holmström 69
    RainMan1x7x skrev 2011-04-16 18:36:51 följande:
    ja. det är sant. Det är ett komplex vars namn jag inte kommer ihåg. Det är inte befängt det är vetenskap.
    Kan du länka mig till dessa vetenskapliga studier då?

Jan
  • Jan Holmström 69
    Anonym (Mia) skrev 2011-04-16 18:38:09 följande:
    Jag kände sexuell dragning till andra barn när jag själv var ett barn, känner dock inte det nu som vuxen. Antog att det var ungefär det som TS menade.
    Som tonåring till tonåring menar du? Det är en helt annan femma ju. TS menade att han är sexuellt attraherad av barn och personen i fråga har uppenbarligen fått för sig att alla andra också gör det, vilket tyder på en neuros av något slag.

Jan
  • Jan Holmström 69
    lemonina skrev 2011-04-16 18:39:17 följande:
    Jag tror det bara är en tidsfråga innan de kommer att införa straff på djursex.
    Ja så? På vad begrundar du denna tanke då? Det har ju ännu inte illegaliserats, och det har varken tagits upp som en motion eller överhuvudtaget övervägts så jag tvivlar på detta.

Jan
  • Jan Holmström 69
    RainMan1x7x skrev 2011-04-16 18:42:16 följande:
    Nu får du säga till cheferna i hjärnkontoret att lägga på ett kol. Om jag hade länkarna så skulle jag naturligtvis också veta vad komplexet kallas?
    Då är det naturligt för mig att anta att dessa "studier" är trams och lögner och att du även lider av mytomani.

Jan
  • Jan Holmström 69
    Manchester skrev 2011-04-16 18:46:05 följande:
    Kalla det sjukdom, läggning eller vad du vill. Ett PROBLEM är det i vilket fall som helst. Antingen väljer pedofilen att leva ut sin läggning, dvs ha sex med ett barn och då är det i allra högsta grad ett problem för barnet. Eller så lyckas pedofilen hålla sin läggning helt på fantasinivå och då är det sannolikt ett problem för honom/henne. Jag kan inte tänka mig annat än att det är jobbigt att enbart bli sexuellt attraherad av personer (i det här fallet barn) som det vore brottsligt att ha ett sexuellt förhållande med och som man VET att man skadar om man har sex med dem.

Det går verkligen inte att jämföra med homosexualitet, en önskan att ha sex med många samtidigt, att enbart attraheras av människor som är 40 år äldre än man själv eller någon annan läggning som kanske avviker från majoritetens. Så länge det handlar om två vuxna människor som själva är i stånd att välja vem de ska ha sex med, leva med och älskas av så får givetvis alla göra som de vill. Pedofilen avviker från det mönstret genom att attraheras av barn som vanligen är så unga att de både fysiskt och psykiskt skulle ta skada av ett sexuellt förhållande och som dessutom är för omogna för att själva kunna - eller få - fatta den sortens beslut själva. Ser du inte den skillnaden?
    Jag förstår din ståndpunkt, men jag tycker ändå det är fel att kritisera TS så hårt enbart pga hans läggning. Det är inte OK att hata alla avvikande sexualiteter bara för att de inte stämmer överens med din. Ifall man känner sådant förakt kanske det är bäst att hålla det för sig själv, precis som pedofilens bästa alternativ vore att hålla dessa tankar på en fiktiv nivå. Inte sant?

Jan
Svar på tråden Varför detta hat mot pedofiler?