• SinnerSaint

IVF-gravida med BF i Dec/Jan

Hej på er alla gravida IVF-are.

Jag plussade på ruvdag 13, på vår första IVF genom RMC Lpkg.

Hoppas vi blir ett gäng som kan följas åt, hela långa året nu

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-10 06:33
    Vill bara tillägga att det visade sig vara enäggstvillingar som gömde sig i min mage

Bf 20 dec, men jag får nog räkna med nov snarare

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-21 07:26
    Dumt att man inte kan ta bort tillägg här inledning men hur eller hur så är det bara ett foster nu för det andra har tillbakabildats. Så räknar med 20 dec som bf igen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-30 20:56
    Denna länk för magbilder och andra bilder: www.familjeliv.se/Forum-7-139/m59685330.html

Denna länk är vår BF-lista.
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m60586536.html
  • Svar på tråden IVF-gravida med BF i Dec/Jan
  • SinnerSaint

Anlijoos: ja jag får inte göra annat än promenera Ne ingen sjukskrivning men jag jobbar hemifrån så det är därför:)

• anmaelli
    SinnerSaint skrev 2011-05-30 09:33:06 följande:
    Anlijoos: ja jag får inte göra annat än promenera Ne ingen sjukskrivning men jag jobbar hemifrån så det är därför:)
    Aha, jag kan också jobba hemifrån, men det var inget alternativ sa de. >Bara om jag hade ett jobb som inte är det minsta krävande så visst, men blir du det minsta stressad ska du vara sjukskriven. Och jag som har fått för mig att de är hårda med att ge sjukskrivningar... får se vad de säger imorgon, om jag kan börja jobba lite hemifrån åtminstone för jag börjar känna mig helt okej och så rastlös. Det värsta är på morgnarna när jag vaknar så har jag så ont högt upp i ryggen, i lungorna. Antar att det är vätskan som trycker på när man ligger ner?

Är kissignödig hela tiden utan att det finns något att kissa ut... och så lite molvärk, annars mår jag precis som vanligt. Därav känns det overkligt att det ska finnas något där inne?

:)
    Ha en trevlig dag!
  • SinnerSaint

Se till att de kollar med UL vätska vid lungorna där då för du kan behöva tappas igen ju... Ah konstigt när man inte känner sig gravid

• Snösport

Gud vad ni har varit med om tjejer, hört talas om sådant men turen att inte drabbas.
    Jag känner ingenting mer än att min mage är trög en fixade det i helgen så lite katrinplommondryck varje dag kommer bli min räddning har jag insett   småbekymmer alltså!

Testade en 5:e gång i söndagsmorse då jag testade på kvällen innan och nu äntligen fick ett starkt +...vi har haft lite svårt att tro att det hänger kvar där samtidigt som jag intalar mej att det hrä kommer gå kanonbra!

Kan säga att molvärk och tarmvärk för trög mage känns lika efter att ha varit med om det mycket under min tid i IVF svängen så vet jag det och det är ju därför lite svårt att veta om jag har molvärk...i så fall varje förmiddag en liten sväng på 30 minuter igen   och pirrar lite oftare i brösten fast ändå kasnke totalt 5 minuter/dag så det var skönt att testa tyckte sambon också fast han tycker jag är lite crazy nu så var han glad att se det.

• htsny2001

nu kom illamående:(( Det känns att det blir samma som förra gången - kan inte äta, spy hela tiden..... brrrr. Hoppas att det ska gå över snabt!

• Snösport
    htsny2001 skrev 2011-05-30 10:34:56 följande:
    nu kom illamående:(( Det känns att det blir samma som förra gången - kan inte äta, spy hela tiden..... brrrr. Hoppas att det ska gå över snabt!
    Hi,hi visst är det komiskt hur man längtar efter känslan sedan kanske man inte vill ha den när den väl kommer.
    Hoppas det inte sitter i så lång tid för dej.
  • Myggan01

kanske kanske är mitt illamående påväg att dala ut, känner av det efter mat, vilar och sen går det typ över, migränen slår till som åska i skallen fortfarande, är helt matt efter helgens kamp. I morrn v 12 och vi ska "fira¨" milstolpen med ultraljud, en underbar tröst i allt klagande och gnällande, har kräks så mycket att jag har fått blåsa på tungan (brukar få det om jag är dålig imagen annars) så jag kan inte prata, knappt äta. Så imorrn blir kalas mitt i allt eländeSkrattande sen blir det att knäcka nyheten för vänner, ja just ja, glömde skriva att jag börjar få sjukt ont i svanken ocksåTungan ute

• SinnerSaint

Myggan: tänk vad det går framåt för oss hoppas ditt illamående försvinner nu å håller sig borta, det är du värd Man har själv nästan dåligt samvete för att man mår så bra... Ocean pearl: hur är det med dig nu? Vecka 12 imon för dig med ju

• Myggan01

njuuuuuuut och ha inte dålig samvete det är bara dumheter!!  jo det går framåt, märklig nog är jag ändå nervös inför ultraljudet imorrn, "tänk om spöken" tror inte jag riktigt har fattat detta än märklig nog, för bra för att vara sant, längtar efter att kunna känna sparkar

• SinnerSaint

Myggan: Det blir så mycket mer verkligt när man ser den lill*. men nu när jag var sist och kunde se armar och ben tydligt då grät jag nästan trots att jag sett pyret vaje Vecka innan ju Så det blir nog super roligt för sig att se en riktig bebis imon inte en prick typ hehe

Svar på tråden IVF-gravida med BF i Dec/Jan