• malinelliot

1:a natten utan mat....

Hej!
    Efter att ha varit vid BVC i går och fått order om att ta bort nattmålet för vår 3månaders så har vi överlevt 1:a natten.
    Hon är ett litet matvrak och låg tydligen på översta kurvan så BVC tyckte att det var dags att dra ner...
    Känns väl si så där...

Hur och när äter era bebisar runt 3månader?

• Svar på tråden 1:a natten utan mat....
  • Mariohn

"hon ligger ju överst på kurvan"...eh ja? Det talar om hur stor hon är och säger inget alls om hennes näringsbehov.  Kurvan är till för att bvc ska kunna se att bebisen kontinuerligt utvecklas och inte för att man ska kunna använda den som pekpinne för matintaget. Det är faktiskt ren allmänbildning för en förälder.... En tremånaders ska få mat för att få näring. Inte för att behålla eller minska på storleken. 

• Mariohn
    La Lola skrev 2011-04-21 07:42:49 följande:
    Det är rent skitsnack från BVC.
    Eller från en pappa som vill sova mer.
  • Mariohn
    malinelliot skrev 2011-04-21 07:41:37 följande:
    . Men så är det tydligen inte längre..
    Jo det är det. Jag känner mängder med barnmorskor, bvc-sköterskor och jag har dessutom levt ihop med en barnläkare ganska länge. Det finns INGEN ursäkt att neka en nyfödd mat. INGEN. 
  • La Lola
    Mariohn skrev 2011-04-21 07:44:29 följande:
    Eller från en pappa som vill sova mer.
    Jag tror inte det är så vanligt med föräldrar som ljuger på detta sätt.
    Jag tror helt klart att det är BVC som snackat skit. Det verkar de vara bra på.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • silvermåne

När min son var 3 månader åt han på natten och han låg också lite över kurvan. Har aldrig hört att man skulle vägra en sån liten bebis mat? Konstigt råd av bvc och jag tycker inte att du ska lyssna.

Den som är allas vän är ingens.
  • Mariohn
    La Lola skrev 2011-04-21 07:46:20 följande:
    Jag tror inte det är så vanligt med föräldrar som ljuger på detta sätt.
    Jag tror helt klart att det är BVC som snackat skit. Det verkar de vara bra på.
    I mina ögon är det en självklarhet att man ber om ett andra utlåtande om man känner sig osäker när det kommer till ens barns hälsa. Det är inte svårt alls. Man kan ringa. 
  • La Lola
    Mariohn skrev 2011-04-21 07:49:14 följande:
    I mina ögon är det en självklarhet att man ber om ett andra utlåtande om man känner sig osäker när det kommer till ens barns hälsa. Det är inte svårt alls. Man kan ringa. 
    Fast många tar ju BVCs ord som en lag o litar blint på att de alltid har rätt....
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Esmiso

min 4 mån flicka har sovit hela nätterna sedan 3 mån ålder. Det gjorde även min äldste son, dock inte mellansonen som åt varannan timme vid 3 mån ålder. Det är ju individuellt.

• Mariohn
    La Lola skrev 2011-04-21 07:51:06 följande:
    Fast många tar ju BVCs ord som en lag o litar blint på att de alltid har rätt....
    Ja. Och det är inte särskilt intelligent. 
  • Mariohn
    Esmiso skrev 2011-04-21 07:51:27 följande:
    min 4 mån flicka har sovit hela nätterna sedan 3 mån ålder. Det gjorde även min äldste son, dock inte mellansonen som åt varannan timme vid 3 mån ålder. Det är ju individuellt.
    Exakt. Det är individuellt och det är barnet som bestämmer. Inte föräldrar och bvc baserat på kurvan. 
Svar på tråden 1:a natten utan mat....