För att svara på TS andra frågor också: När vår dotter var tre månader så åt hon 1-2, ibland 3, gånger på natten. Jag hade precis slutat delamma och vi hade övergått helt till flaska. Hon har också alltid legat på övre kurvan, men vi har aldrig fått rådet att ge henne mindre mat! Idag är hon en lång men smal två-åring.
När hon var fyra månader så slutade hon självmant äta de flesta nätterna, men det kunde hända att hon vaknade till och var hungrig då och då. Då fick hon självklart mat.
Mariohn skrev 2011-04-21 08:31:57 följande:
Jag misstänker helt fördomsfullt att det är fråga om äldre personal som levr i den gamla skolan. Det är min erfarenhet att de äldre damerna vill väl men det är också de äldre damerna som fortfarande svänger sig med termer som "låt ungen skrika för spädbarn behöver lufta lungorna" osv.
Jag misstänker att du har helt rätt! Det gör det dock inte mindre upprörande eftersom jag tycker det är ens förbannade skyldighet att hålla sig uppdaterad på vad som händer inom ens yrkesområde. Tänk en datatekniker som inte uppdaterar sina kunskaper på 20 år liksom...skulle det funka?