• malinelliot

1:a natten utan mat....

Hej!
    Efter att ha varit vid BVC i går och fått order om att ta bort nattmålet för vår 3månaders så har vi överlevt 1:a natten.
    Hon är ett litet matvrak och låg tydligen på översta kurvan så BVC tyckte att det var dags att dra ner...
    Känns väl si så där...

Hur och när äter era bebisar runt 3månader?

• Svar på tråden 1:a natten utan mat....
  • Rockan
    Mariohn skrev 2011-04-21 08:27:02 följande:
    Lika många som dumma föräldrar som bara köper allt de serverasoch drabbar sina barn Olyckligtvis. (OBS nu syftade jag inte på TS då jag ännu inte vet hur hon ställer sig till informationen. Jag syftade på föräldrar som gör precis vad fan som helst för att de har hört det på bvc)
    Uppenbarligen. Man kunde ju hoppas att den ena kategorin i egenskap av sin yrkesroll skulle ha tillräckliga kunskaper för att ge tillförlitliga råd, men nej. Suck.
  • Mariohn
    Rockan skrev 2011-04-21 08:29:58 följande:
    Uppenbarligen. Man kunde ju hoppas att den ena kategorin i egenskap av sin yrkesroll skulle ha tillräckliga kunskaper för att ge tillförlitliga råd, men nej. Suck.
    Jag misstänker helt fördomsfullt att det är fråga om äldre personal som levr i den gamla skolan. Det är min erfarenhet att de äldre damerna vill väl men det är också de äldre damerna som fortfarande svänger sig med termer som "låt ungen skrika för spädbarn behöver lufta lungorna" osv. 
  • Rockan

För att svara på TS andra frågor också: När vår dotter var tre månader så åt hon 1-2, ibland 3, gånger på natten. Jag hade precis slutat delamma och vi hade övergått helt till flaska. Hon har också alltid legat på övre kurvan, men vi har aldrig fått rådet att ge henne mindre mat! Idag är hon en lång men smal två-åring.

När hon var fyra månader så slutade hon självmant äta de flesta nätterna, men det kunde hända att hon vaknade till och var hungrig då och då. Då fick hon självklart mat.

Mariohn skrev 2011-04-21 08:31:57 följande:
    Jag misstänker helt fördomsfullt att det är fråga om äldre personal som levr i den gamla skolan. Det är min erfarenhet att de äldre damerna vill väl men det är också de äldre damerna som fortfarande svänger sig med termer som "låt ungen skrika för spädbarn behöver lufta lungorna" osv. 
    Jag misstänker att du har helt rätt! Det gör det dock inte mindre upprörande eftersom jag tycker det är ens förbannade skyldighet att hålla sig uppdaterad på vad som händer inom ens yrkesområde. Tänk en datatekniker som inte uppdaterar sina kunskaper på 20 år liksom...skulle det funka?Obestämd
  • Mariohn
    Rockan skrev 2011-04-21 08:38:01 följande:
    För att svara på TS andra frågor också: När vår dotter var tre månader så åt hon 1-2, ibland 3, gånger på natten. Jag hade precis slutat delamma och vi hade övergått helt till flaska. Hon har också alltid legat på övre kurvan, men vi har aldrig fått rådet att ge henne mindre mat! Idag är hon en lång men smal två-åring.

När hon var fyra månader så slutade hon självmant äta de flesta nätterna, men det kunde hända att hon vaknade till och var hungrig då och då. Då fick hon självklart mat.Jag misstänker att du har helt rätt! Det gör det dock inte mindre upprörande eftersom jag tycker det är ens förbannade skyldighet att hålla sig uppdaterad på vad som händer inom ens yrkesområde. Tänk en datatekniker som inte uppdaterar sina kunskaper på 20 år liksom...skulle det funka?Obestämd
    Nej h'n skulle förmodligen inte ha något arbete kvar. Men då är det ju datorer det handlar om. Inte så banala ting som barn. Som dessutom ligger högt på kurvan och därmed förtjänar lite mindre näring. Vem vet. De kanske inte är hungriga? Det är bara att chansa. Blir det fel så blir det.
  • malinelliot

Min "lilla" prinsessa väger 8kg... Jo jag vet att det är en del, men har alltid gett när hon velat för så sa den förra bvc tanten. Nu var det en annan. Får ta o boka en ny tid med den gamla igen tror jag. Det är ju inte bara jag som tycker att detta är konstigt..
    Tack alla

• Mariohn
    malinelliot skrev 2011-04-21 08:56:03 följande:
    Min "lilla" prinsessa väger 8kg... Jo jag vet att det är en del, men har alltid gett när hon velat för så sa den förra bvc tanten. Nu var det en annan. Får ta o boka en ny tid med den gamla igen tror jag. Det är ju inte bara jag som tycker att detta är konstigt..
    Tack alla
    Skönt att du inte bara köper resonemanget Och du...8 kg är inte mycket. Det är en rund och go liten bebis. 
  • thegoddess

Banta din bebis ska du ju inte göra som jag skrev innan. Mår hon och ni bra av att ge natt mål så är det bara att fortsätta. Hur ni mår är viktigast självklart. BVC kan aldrig bestämma över vad man ska göra. Dom ger ofta personliga råd med inte bara vad som dom läst till. Därav alla olika råd från olika BVC tanter. Alla barn är olika thats it

• Mariohn
    thegoddess skrev 2011-04-21 09:13:10 följande:
     Dom ger ofta personliga råd med inte bara vad som dom läst till. Därav alla olika råd från olika BVC tanter.
    Är du på riktigt? Bvc har en utbildning av en anledning. Det är inte tanter som sitter och delar med sig av sina åsikter. Vad håller du på med?
  • viseversa
    La Lola skrev 2011-04-21 07:07:29 följande:
    Bebisen är 3 mån o BVC säger åt er att banta ungen?!

Mina har vid 3 mån ålder ätit på nätterna.
    Flera gånger.
    Håller med. Låter väldigt konstigt!
  • thegoddess

Annars har dom väl läst olika böcker då. Varför säger alla så olika då enligt dig?

Svar på tråden 1:a natten utan mat....