• Lilith Dark

Klär pojken i kläning

Anonym (opassande plagg) skrev 2011-04-29 14:49:46 följande:
    Inte alls tjejjig *s*
    Nej han är inte tjejig, han är barn. Som även har spindelmannenkläder och en verktygslåda. Är han pojkig då? Så han är alltså både pojkig och flickig? Konstigt, jag som trodde att han var barn och  mänsklig.
    www.lilith.se Sveriges mest menlösa blogg
  • Lilith Dark
    amanda h skrev 2011-04-30 10:37:54 följande:
    Hahaha, vad ska du säga då? "Hej soc, jag vet ett föräldrapar som vägrar klä sin son i rosa klänning och nagellack, starta en utredning!". Du låter ju inte klok människa. Jag skulle aldrig klä min son i rosa, glitter, nagellack eller klänning *asg*. VARFÖR LIKSOM? Ska du stämma H&Ms "könstypiska" barnavdelning också?

Och när jag var liten hade jag klänning på mig varje dag för att jag ÄLSKADE klänningar, ska du stämma mina föräldrar också? Jag lekte hur mycket som helst! Guess what? Barn leker exakt lika mycket oavsett vad dom har på sig. Är så trött på folk och föräldrar som vill förmedla sina jäkla åsikter genom sina barn.
    Och vad är det egentligen för skillnad på att du hade klänning på dig varje dag för att du älskade det, och att en kille älskar klänningar?

Själv måste jag säga att klänningar är ett väldigt opraktiskt klädesplagg, ur leksynpunkt sett. De trasslar sig kring benen när man springer, man fastnar om man klättrar i träd o.s.v. Klänning uppmuntrar till stilla lekar, så gissa varför flickor i regel oftast leker stilla lekar?
  • Lilith Dark
    Anonym (apan) skrev 2011-05-01 19:25:30 följande:
    Man får ju fråga sig hur spets och volang underlättar trädklättring, helahavetstormarlekar, spring i skogen osv....
    Ja det är inte så svårt att lista ut varför flickor oftast gungar eller leker lugnt i sandlådan medan killarna klättrar på stenar och i träd och springer runt.
  • Lilith Dark
    Teskedsmamman skrev 2011-05-01 19:38:10 följande:
    Men visst är det så? Många anmäler till soc osv bara för att folk inte gör som de vill... Inte för att barnet far illa.
    Och samtidigt så gnäller folk att utredningarna om barn som far illa på riktigt (och dit räknas inte pojkar i klänning TS) tar så lång tid. Det skulle nog kunna gå lite fortare om folk inte anmälde till höger och vänster  bara för att de inte håller med om hur andra uppfostrar sina barn.
  • Lilith Dark
    Rikard Ukraina skrev 2011-05-04 09:55:14 följande:
    Jag menar inte att du bör säga det till honom. Hade jag varit du hade jag dock sagt det, och sedanefter försökt uppfostra honom som en man och inte som en pojkflicka. No offense.

Rikard
    Kan du vara snäll och berätta lite närmare hur en riktig man är, förutom vilka kläder de har på sig?
  • Lilith Dark
    Driftwood skrev 2011-05-04 13:02:11 följande:
    Det går inte, har du inte hört ordspråket "Kläderna gör mannen"
    Om man inte kan säga vad som är manligt, så kan det ju vara för att det faktiskt inte finns något som är typiskt manligt och typiskt kvinnligt? Jag kan bara tänka mig en sak som är typiskt manligt, och det är könet.
  • Lilith Dark
    Rikard Ukraina skrev 2011-05-04 13:23:39 följande:
    Maskulin.

Rikard
    Och vad är maskulint? Vilka egenskaper är manliga? Sväng dig inte bara med ord utan ge en förklaring och inte bara flera synonymer.
  • Lilith Dark
    Halvester M skrev 2011-05-04 13:25:53 följande:
    Vet du inte det själv? Slå upp det eller kolla på google.se.
    Men nu är ju inte det något som är hugget i sten, utan alla har olika åsikter om vad som definierar manligt och kvinnligt. Det är därför jag undrar vad just han tycker är manligt.
  • Lilith Dark
    Anonym (kvinna) skrev 2011-05-04 13:46:39 följande:

min egen pappa måste anmälas direkt. Kanske har preskiberingstiden gått ut för jag är närmare 35år men han lät mig, sin dotter, vara med och snickra på huset, har lärt mig ställa in tv-kanaler, byta däck och olja. Spelade fotboll, tennis och sköt gevär gjorde jag också.

Herre djälvar. Om jag anmäler honom själv nu och att ingen såg hur jag behandlades så borde nog staten kunna ge mig ett stort skadestånd när jag missade en flickas uppväxt. Jag måste få ballet lektioner som kompensation!!!

Själv har jag precis sökt hjälp eftersom jag var den i mitt tidigare förhållande som tog hand om bilen. Bytte däck, tändstift och liknande. Och jag gjorde det i baggy jeans och huvtröja. Jag har ett otroligt trauma nu.
  • Lilith Dark
    Driftwood skrev 2011-05-04 14:43:31 följande:
    Varför har du trauma? Kivas du med din nya partner om vem som får byta däck?
    Säg till när du har något vettigt att komma med så kan du få ett svar. Nu ska jag gå och rulla kakor i socker, måste göra något feminint idag så jag bakade.
Svar på tråden Klär pojken i kläning