• Lilith Dark

Klär pojken i kläning

Rikard Ukraina skrev 2011-05-04 15:27:54 följande:
    [OFFTOPIC] Är du rädd för att avslöja ditt sanna jag, Rikard? [/OFFTOPIC]

Varför skulle jag inte vara seriös? Tog det slut på argument, Rikard?

Rikard
    Jag har fortfarande inte fått svar på frågan om vad du anser vara manligt och maskulint.
  • Lilith Dark
    Floffz skrev 2011-05-09 14:24:31 följande:
    www.oregoncounseling.org/ArticlesPapers/Docum...

Hej. Du kanske borde läsa på lite, för att förstå att det faktiskt finns skillnader, biologiska skillnader, både mentalt och fysiskt. Ni blir blinda i Sverige för att det ska vara så "likt" som möjligt.
    Jag har aldrig någonsin motsagt mig att det finns fysiska skillnader. De andra skillnaderna påstår jag dock att de flesta är inlärda beteenden och inget vi föds med. Och har också fakta som stödjer de påståendena. Jag vidhåller fortfarande att det finns större skillnader inom könen än mellan och forskningen stödjer den teorin.
    www.lilith.se Sveriges mest menlösa blogg
  • Lilith Dark
    Floffz skrev 2011-05-09 14:46:57 följande:
    Forskning stöder inte alls den teorin. Vad din feministiska samhällslärare sa till dig i skolan är inte fakta.

Att kvinnor använder båda hjärnhalvorna till att lösa problem (den emotionella sidan och den logiska) medan killar nästan enbart använder den logiska sidan är fakta. Det är därför män oftare drabbas av sjukdomar som autism. Vissa inlärda beteenden finns det självklart, men kom inte och påstå att vi endast är olika på fysisk nivå.
    Då funderar jag på vad du har läst för forskning. Forskning visar på att det enbart finns fysiska skillnader mellan könen. Alla andra skillnader mellan män och kvinnor, är inlärda.

En sammanställning av alla forskning gjord i engelskspråkiga länder visar på detta. Det du påstår om män och kvinnor saknar helt stöd i den seriösa, psykologiska forskningen. För att få fram ett pålitlitg resultat räcker det nämligen inte med en undersökning.

Skillnaden mellan män och kvinnors hjärnor är ungefär 5-10%. Skillnaden på hjärnor mellan två personer av samma kön kan vara mycket större än så.

Och om killar använder enbart den logiska sidan, hur kommer det då sig att det är en outtalad sanning att män är bättre på matematik,  men vid internationella matematiktävlingar är flickor från Rumänien och Kina helt överlägsna pojkar från USA.

Internationella jämförelser mellan femteklassare i USA, Taiwan och Japan visar samma sak: de asiatiska flickorna räknar betydligt bättre än de amerikanska pojkarna.

Du kan googla på Janet Shibley Hyde (som är den enda som har genomfört en sammanställning av metaanalyser) och Claude M Steele, professor på institutionen för psykologi vid Stanforduniversitetet i USA.

• Lilith Dark
    Floffz skrev 2011-05-09 16:00:38 följande:
    Har redan läst hennes analys. Vill du veta något intressant? Det är inga andra forskare eller psykologer som tar den på allvar, för att hennes urval var en väldigt small grupp. Det har enbart förstorats av feminister här i Sverige.

Du kan berätta varför människans hjärna skulle vara den enda utav alla djur på jorden där män/kvinnor är så "himla" lika.

Tycker det är kul att du tar upp just det att Rumänska och Kinesiska flickorna är bättre än killarna i just Usa, för det spelar ingen roll. Asiatiska pojkar är de som gör bäst av sig i matematik, just för att det är väldigt stor fokus på det, speciellt i Japan (sen kommer du med helt andra länder, vilket visar att du snackar dynga). Det är för övrigt enbart du som har sagt att pojkar skulle vara bättre på matematik, det enda jag säger är att det är skillnader på hur våra hjärnor fungerar, men vi kan ändå komma till likadana slutsatser (den stora skillnaden är att män oftast kommer fram till resultaten lite snabbare när det gäller just matematik). Det var också just detta en annan påpekar här, rabiatfeminister som du blir helt galna när man påpekar att det finns skillnader, för ni tror att man ser ner på kvinnan.

archneur.ama-assn.org/cgi/reprint/54/2/171

www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2773139/...

www.sciencedirect.com/science?_ob=ArticleURL&...

www.physorg.com/news122122203.html

cercor.oxfordjournals.org/content/9/8/896.lon...

today.uci.edu/iframe.php?p=/news/release_deta...

www.psychologytoday.com/articles/200306/the-n...

Här får du lite länkar.
    Ja det är lätt att hävda att jag snackar dynga när man själv inte har någon koll på vad man pratar om. Jag hittade ju helt på det där om matematik och de stora internationella tävlingarna. Och jag hittade ju på sammanställningarna också.

Nej, jag tror inte det minsta på att du  på något sätt ser ner på kvinnor för att du hävdar att det finns skillnader. Bara för att man tror att det finns skillnader behöver man inte på något sätt anse att någon som besitter andra egenskaper är mindre värd.

Och jag tycker att det är oerhört roande att bli kallad för rabiat feminist när jag själv aldrig kallat mig för feminist eller sett mig som det. Nu blev min morgon genast lite bättre.
  • Lilith Dark
    Magnus Petersson skrev 2011-06-28 17:57:28 följande:
    Håller med dig till 100% TS, allt detta tjat om att "alla ska vara olika" går mig på nerverna, borde förbjudas enligt lag om man frågar mig.
    Ja det är bättre att alla föds in i färdiga mallar, en rosa och en blå mall.
    LILITH - Sveriges mest menlösa blogg www.lilith.se
  • Lilith Dark
    Magnus Petersson skrev 2011-06-29 12:41:27 följande:
    Ja hellre det än ett jävla feminazibögsamhälle där pojkar är flickor och flickor är pojkar
    Ja vad hemskt med ett samhälle där barn är barn helt enkelt och inte bedöms utifrån vilket kön de är. (insert sarcasm here)
  • Lilith Dark
    Magnus Petersson skrev 2011-06-29 17:12:52 följande:
    Det hemska är när föräldrar uppfostrar sina barn till att bli annorlunda och ger dom ett sjukt namn som Stjärna eller Ping, borde vara förbjudet om man frågar mig. Vad är det för fel på nordiska traditionella namn som Martin, Anders, Maria, Hanna och Philip? Då slipper man i alla fall bli mobbad för sitt namn. Det här med att klä sina barn i sjuka kläder hör till samma trend av psykoföräldrar som vill tvinga sina barn att inte äta kött eller tvinga dom att ha sjuka namn. Dom borde spärras in!
    Mina barn har högst normala namn. Rasmus, Maja och Leo.

Däremot så är Maja inte så förtjust i varken rosa eller klänningar. Hon tycker att klänningar är väldigt opraktiska att leka i och man kan inte hänga i knävecken för då visar man trosorna. Hon gillar jeans i lite mjukare tyg för de tål att lekas i. Hon leker också hellre med killar än tjejer eftersom hon tycker att traditionella tjejlekar är lite tråkigare, hon gillar när det går vilt till.

Leo däremot gillar rosa, glitter och att leka med dockor. Och det är helt utan inflytande ifrån mig, de har fått hela utbudet av kläder och leksaker. Han leker helst sånt som anses vara typiska tjejlekar.

Jag är stolt att jag har två självständiga individer som vågar vara sig själva utan att bry sig om vad andra tycker och tänker, och förhoppningsvis vågar andra ungar avvika ifrån den stereotypiska rollen när de ser mina barn som bryter emot hur barn ska vara utefter vilket kön de är.
  • Lilith Dark
    Magnus Petersson skrev 2011-06-29 18:10:55 följande:
    Om barnet själv får välja så är det okej enligt mig, vilket inte verkar vara fallet med den störda person som TS anmält, som medvetet klär sin son som transa bara för sakens skull.
    Men det framgår väl inte av ts om det är sonen eller mamma som vill att han ska ha klänning? Det kanske är pojken själv som vill det.
  • Lilith Dark
    Magnus Petersson skrev 2011-06-29 18:21:43 följande:
    "Jag har en kompis som klär sin pojke på 3år ofta i kläningar, jag tycker att det är hemskt men vet inte hur jag ska säga det åt henne? förslag?
    Hon är noga om att det inte finns några pojk och flick kläder färger osv."

jag tolkar det som att mamman är en rabiat feminist som är arg på könsfördelningen och som tvunget ska vara tvärtemot andra, detta på sin sons bekostnad. Skulle inte förvåna mig om hon gav pojken ett sjukt namn också, som till exempel Stjärna eller Månstråle, eller ett normalt namn med en idiotisk stavning, som till exempel Anderz eller Mahriah
    Jag är också noga med att det inte finns pojk/flickkläder, pojk/flickleksaker utan det finns helt enkelt kläder och så finns det leksaker. Min son tycker också om klänningar, så där är jag och ts vännina väldigt lika. Och som sagt, mina barn har fått välja helt själva vad de tycker om och inte tycker om, och inte tvingar jag på min son några klänningar, lika lite som jag tvingar på honom en tröja med spindelmannen. Han får själv välja vad han tycker om.
  • Lilith Dark
    Magnus Petersson skrev 2011-06-29 19:58:53 följande:
    Låt en pojke få vara en POJKE, och låt en flicka få vara en FLICKA (om barnen vill det såklart, vilket dom vill i de flesta fall), ska det vara så svårt för dessa feminazister som ska hålla på med sina löjliga protester mot att det finns kön? Protester som går på deras egna barns bekostnad.
    Då får du gärna definera hur en riktig pojke är, och en riktig flicka. 
  • Lilith Dark
    Anonym (Anna) skrev 2011-07-02 07:47:58 följande:
    Det är mamman som VILL att pojken ska ha kläning pga att hon VILL visa att små pojkar kan också bära kläning utan att det är ONORMALT.
    sjukt men sant
    Själv har jag en bekant som bara klär sin dotter i rosa,eventuellt kanske nånting rött, men absolut ingenting blått. Det tycker jag är upprörande, men inte fan ringer jag soc för det.
  • Lilith Dark
    Magnus Petersson skrev 2011-07-09 14:18:27 följande:
    Man ska inte få uppfostra ett barn att bli udda, man ska vara så neutral(dvs ingen religion, helt normala kläder, normal mat osv) som möjligt till barnet själv kan ta ställning till det hela. Om man är udda så BLIR man mobbad, så är det helt enkelt, och har alltid varit, därför ska man inte få tvingas vara udda.
    Och vem ska då bestämma vad som är neutralt? Fråga 100 olika människor om vad det ordet betyder och du får 100 olika svar, så vem har du mest rätt?
  • Lilith Dark
    Magnus Petersson skrev 2011-07-09 17:47:11 följande:
    Neutralt = så som majoriteten klär sig
    Även där är det ju en tolkningsfråga, då majoriteten ändå klär sig relativt varierande. Är Hello Kitty ok? Spindelmannen? Rosa? Blått? Du får gärna specifiera vad som ska räknas som neutralt.
Svar på tråden Klär pojken i kläning