Inlägg från: pernillis |Visa alla inlägg
  • pernillis

Januaribebis 2012

Hej! Jag vill bara berätta min historia. Vi har försökt få barn sen januari, fick mens 27 feb - 4 mars och sen dess har jag inte haft mens. Jag har gjort cirka femton grav-test och alla var negativa. Besökte gyn och han sa åt mig att vänta ett tag till. För två veckor sen fick jag provera och åt det i två dagar, två tabletter två gånger om dagen (tot 8 tabletter). Igår plussade jag!!! Hur vet jag hur långt gången jag är??? 
    Jag är jättenervös och har ont i brösten och bröstvårtorna. Känner en värk nere i äggledarna på höger sida. Ska det vara så?
    Min första graviditet.
    Behöver råd!

• pernillis

Det gjorde jag igår och då stod det 1-2 veckor. Men eftersom min senaste mens är för två och en halv månad sedan så vet jag inte riktigt hur jag ska räkna. Och gyn sa att jag skulle kontakta honom när jag är i vecka sju och jag har ju som sagt ingen aning om det...

Ska det kännas som om det är mens på g? För så känns det. Har tryck nere i höger äggled, runt livmodern. Ska det kännas så?  

• pernillis

Hur vanligt är det med missfall? Kan man förebygga det? Hur känns det? I vilken vecka är det vanligast?

• pernillis

Hej! Jag har ännu inte fått missfall. Är så glad eftersom jag har varit orolig för det!!! Jag vet inte vilken vecka jag är så jag tänker skriva hur jag mår och hur allt känns och den som kan identifiera sig med mina symptom får gärna skriva hur långt ni är gångna 

Jag har haft ont i brösten i två veckor men nu börjar det lägga sig.
    Jag mår inte illa, har heller inte gjort det.
    Har molande värk från och till men väldigt ofta.
    Kissar minst varannan timme!

Någon som känner igen sig? 

• pernillis

Hej tjejer. Åh, vad jag uppskattar den här tråden. Det får mig att inte känna mig ensam om vad jag går igenom. Ni är ju också i det tidiga stadiet och minst lika oroliga och nervösa som jag över att få missfall. 

Hur mår ni? Jag undrar hur många timmar i snitt per dag ni känner en molande värk? För jag känner nästan av det hela tiden.

Kram 

• pernillis
    Zaarah1984 skrev 2011-05-12 13:31:55 följande:
    Tur det är någon mer än jag som har växtvärk hela tiden. Har dessutom börjat få ont typ i ljumskarna, det hade jag inte för några dagar sedan men är säkert som det ska för kan väl knappast vara foglossning redan? Jag försöker i övrigt att inte nojja så mycket, det går så där för jag har inga övriga symptom alls men hoppas på det bästa. Är ju olika från person till person
    Det drar också jättemycket i mina ljumskar. Det gör mig så orolig. Men jag hoppas verkligen det ska vara så. Är det fler än jag som kommit in i fällan; äh, jag är gravid så nu får jag unna mig vad jag vill? haha. jag är egentligen en sann lchf-are! 
  • pernillis
    Maximumtaste skrev 2011-05-12 14:32:16 följande:
    Hej tjejer.. Det gick inte bra idag för oss.. Hcg har ökat men inte tillräckligt.. På ultraljudet såg dem något som inte var normalt.. De tror jag har ett ma.. Kroppen tror fostret lever och vill inte stöta bort det:( är i v7 nu och på måndag ska jag in för operation::(:(.. Jag vill att de ska ta bort allt nu! Men de vill vänta och se så att hcg inte har ökat mer för då ska de gå in och höra titthålsop samtidigt för att se då det inte sitter något i äggledaren också.. Fy fan först när jag kom in så var hon positiv och sa att hcg har ökat sen kollar hon hur det låg förra veckan och då går hon iväg och hämtar en till läkare och de gör vul och jag fick domen.. Kändes som ett hårt slag i magen och jag satt där inne och storgrät bara.. Den ena läkaren var jätteoempatisk och frågade om det var en önskad grav.. Klart som fan det va!! Jävla kärring!!!! Det enda dem sa va att kom in på måndag morgon.. Blev nästan som utkastad kändes det som! Körde bil hem ensam och jag grät så mycke så jag hyperventilerade.. Får gråtatacker till och från nu och jag vet inte hur jag ska klara mig genom det här men jag glädjer mig med att jag har världens underbaraste son och bästa sambon som snart kommer hem från jobbet och kan gråta med mig... Usch jag är så ledsen...

Lycka till ni andra.. Kommer inte vara inne här nå mer på ett tag nu.. Måste bearbeta mig genom den här sorgen nu.. Allt bara rasade på 20 min idag...
    :( Får ont i hjärtat av att läsa detta. Stora styrkekramar till dig!!! 
  • pernillis

Hej tjejer. Ska till BM och göra VUL imorgon eftersom jag inte har någon som helst aning om hur långt gången jag är. Är jättenervös. Illamåendet har satt igång på allvar nu så nu känns det på riktigt.

Är det något som är fel och det endast stramar på min höger sida neråt runt livmodern/äggledarna? Aldrig på vänster sida??  

• pernillis

Jag har verkligen precis börjat förstå att jag faktiskt är gravid. Shit. Det slog mig idag, trots att jag vetat om det i två veckor. Sitter och läser om utvecklingen vecka för vecka och jag antar jag är i vecka sju eller något och hjälp vad verkligt det blev. 

Tänk.. Jag ska ha en liten bebis... Blir helt tårögd av bara tanken. I januari har jag förhoppningsvis min son eller dotter bredvid mig just nu. Åh, vilken fin tanke.

<3 

• pernillis

Hej tjejer. Vill bara dela med mig lite upplevelser idag.

Fick reda på att jag var gravid för prick två veckor sedan och eftersom min mens varit strulig så hade jag ingen aning om hur långt gången jag var men tippade på att jag idag skulle vara runt sjunde veckan. Hade tid vid MVC halv tio i morse och jag och min sambo åkte ner tillsammans, fulla av förväntningar. Fick en otroligt otrevlig BM och det enda hon sa var att hon inte såg ett foster och att jag skulle få en tid om en vecka igen. Åh vad jag blev ledsen. Såna stora och starka känslor som trots allt växt dessa två veckor.

Men skam den som ger sig. Jag ringde privatkliniken istället och fick komma dit på en gång och han lugnade mig och sa att detta åtminstonde är en graviditet men en tidig sådan. Han tippade på femte veckan.

Nu känns allt jättebra men är samtidigt ledsen. Jag hade ju förväntat mig att jag var tre veckor längre gången än vad jag är så nu måste jag gå och vänta ut dessa hemska veckor med massa av risker betydligt längre än vad jag tidigare trott.

Fy fan vad det är viktigt att det finns kompetent personal på sådana ställen. Kommer aldrig mer besöka BM som jag var hos imorse. Aldrig mer! 

Svar på tråden Januaribebis 2012