Inlägg från: pernillis |Visa alla inlägg
  • pernillis

Januaribebis 2012

Tjejer! Är i AKUT behov av tips mot illamående. Känner att varenda dag är en pina och det blir bara värre och värre!

• pernillis

Hej! 
    Jag är jätteorolig och hoppas ni kan ge mig lite råd.

Fick reda på att jag var gravid för över två veckor sedan och har sedan dess haft väldigt mycket symptom. Har varit fruktansvärt öm i brösten och magen har molat som aldrig förr. För fyra dagar sedan satte illamåendet igång och då har det slutat molat och slutat vara ömt? Vad händer? Det känns ingenting längre förutom illamåendet. Är det såhär eller ska jag vara orolig??? 

• pernillis

Jag har hört mycket om MA och MF och har lite funderingar kring det. Om man fortfarande mår illa och känner massa i brösten, kan man då vara säker på att fostret fortfarande lever? Om inte, varför släpper inte symtomen i samband med att fostret dör? 

• pernillis

de enda symptomen jag har kvar just nu är illamåendet. det är vidrigt. spyr hur ofta som helst och klarar nästan inte av att äta något. det enda som verkligen är ett säkert kort är pommes frites och de MÅSTE vara från sibylla och fyllda med pommes-krydda. haha =)

men barnmorskan lugnade mig med att säga att desto sämre jag mår desto bättre mår pyret. så jag hoppas han har rätt =)

molvärken har försvunnit helt. känner ingenting alls i magen och har inte gjort det på två veckor. det gjorde mig först orolig men med tanke på illamåendet och de spända brösten så känns det bra.

är i vecka 7+4 idag!  

• pernillis

Ni som oroar er för att symptomen försvunnit - det gjorde det för mig också! Kände jättemycket mellan vecka 4-7 och sen vecka åtta och nio försvann alla symptomen! Läskigt, jag blev jätteorolig såklart! Men nu i vecka 10 har jag fått tillbaka allt igen och imorgon går jag in i vecka 11 =) 

• pernillis

hej... jag måste bara få vara lite ledsen och skriva av mig lite. jag och killen blev oplanerat gravida tidigt i vårt förhållande och är snart i vecka elva. Jag skäms så jävla mycket av att skriva det här men vårt förhållande håller på att spricka och jag mår skit över det. Vi bråkar hela tiden, går inte en enda dag utan bråk. Vet inte vad jag ska göra. Känns så jävla sorgligt att separera innan barnet ens är fött. Helvete. 

• pernillis

Hej tjejer. Jättetråkigt till er som det inte har gått vägen för.. Känner mig nästan lite hemsk som då vill skriva att jag är sååå glad för jag har precis varit på VUL och sett min lilla krabat på fyra centimeter. Är i vecka 10+5 och den lilla sparkade och rörde sig massvis. Ååååh så häftigt att se!

• pernillis

hej! jag måste bara fråga en sak. om jag är i vecka tolv, 11+1 och vill läsa vecka för vecka på nätet, ska jag då titta på vecka tolv eller vecka elva? för jag var på ultraljud häromdagen och då var min bebis drygt fyra mm och det är mer normalt för vecka elva än för tolv. hur gör jag? 

• pernillis

Är det många av er vars magar knappt putar ut något på? 

Svar på tråden Januaribebis 2012