Inlägg från: pernillis |Visa alla inlägg
  • pernillis

Januaribebis 2012

Hej, vill bara kolla... Är det någon av er som har känt något fladder eller liknande från bebban än? När borde man kunna göra det? Är i vecka 14 snart

• pernillis

Jag väntar mitt första barn och kan absolut ingenting om barnvagnar, så snälla - ni som har barn, kan ni dela med er lite tips. Jag vill ha en smidig och enkel kombi (?) vagn, (om det är en sån man kan snurra handtaget på och använda både som ligg och sitt vagn. Relativ billig då vår ekonomi inte är den starkaste! Jättetacksam för svar!

• pernillis

Hej! Jag behöver akut hjälp. Vet inte var jag ska ta vägen med min oro. Jag är i 15+1 och sen 1300 har jag känt små fosterrörelser i form av "popcorn"... För cirka fem dagar sedan tog rörelserna slut. Känner ingenting. Visserliggen har jag molande värk i magen men brösten är inte hårda längre och känner inte av illamåendet ett dugg, vilket jag lidit rejält av fram tills nu. Detta är mitt första barn. Ringde sjukvårdsrådgivningen och de sa att jag skulle kontakta min barnmorska imorgon. Hjäääälp.. Vad är det här???

• pernillis

Är det någon av er som går igenom den här graviditeten ensam eller har alla en partner att dela det här med?

• pernillis

Ultraljud om 55 minuter. Dööööör av nervositet. 

• pernillis

Är så ledsen och besviken. Måste bara få skriva av mig. Min sambo sa att ultraljudet var klockan 16 och jag litade på honom trots att magkänslan sa att det egentligen skulle vara tidigt på morgonen. Så jag frågade honom igår och sa att jag var nervös att det inte var klockan fyra men han var säker på det men erbjöd sig att springa ut i bilen och hämta pappret med tiderna men jag valde att tro att han hade rätt. Jag har längtat efter den här jävla stunden i över sju veckor nu och när jag hoppar in i bilen och kollar pappret klockan halv fyra så såg jag att det var inbokat vid halv nio. Är så ledsen och så besviken och nu får vi tidigast en ny tid nästa vecka. Min sambo är jag så besviken på - vi har det struligt redan sen innan och att göra slut ligger nära för mig (inte bara för det här givetvis). Visst att alla kan göra ett misstag och läsa fel men vafan :( 

• pernillis

Har idag varit på RUL och sett min lilla flicka (!!!!) och är jättelycklig. När jag såg min skrutta så fick jag en sådan styrka och har äntligen bestämt mig för att ta steget ifrån hennes pappa som mest drar ner mig just nu. Så jag önskar och behöver all styrka jag kan få att ta mig igenom detta. Är livrädd men jag måste tänka på vad som är bäst för mig och min lilla. 

• pernillis

Har en fråga. Har den senaste veckan fått svår foglossning och både igår och idag har sammandragningarna kommit tätare och tätare. Kan knappt ställa mig upp utan att få en sammandragning. Vad innebär det? Är det något på G? Vecka 34+2 idag. 

• pernillis

Tjejer, vad vet ni om hallonbladste? Hur mycket ska man dricka och när ska man börja? Vad ska det vara bra för? Läser så mycket olika om det så tänkte kolla er erfarenhet!

• pernillis
    Haanky skrev 2011-12-12 15:05:36 följande:
    en fråga om hallonbladste:) menar de v35+0 som man får börja eller att kommit in på den 35e veckan? typ 34+2? när börjar ni?
    Jag började dricka hallonbladste för några dagar sedan, tror det var 34+4. =) 
  • pernillis

Hej tjejer! Gud vad alla föder barn nu!! Spännande. Det får mig att inse att det faktiskt kan hända för mig när som helst. Är i vecka 38. BF 15/1. På ett sätt vill jag inget annat än att min baby ska komma nu på en gång men sen vill jag ändå att hon stannar inne tills söndag, så det blir en liten 2012:a. Undrar lite vad ni tror... Tror ni man kan påverka en förlossningsstart eller tror ni den sker när barnet är redo för det? Jag tror att det där sitter ganska mycket i huvudet på dom som säger att deras förlossning startade tack vare att de sprang i trappor, drack hallonbladste osv... Vem vet, barnet var ändå kanske menat att komma just då, även om man inte druckit den där koppen med te eller putsat fönstrarna. Vad tror ni? 

• pernillis

vill ha ut min bebba nu!!! tips för att få igång en förlossning?? något som fungerat på er? eller är det bara en myt att man kan få igång den själv? BF 15/1

• pernillis

min bebis rör sig alltid jättemycket. jag känner i stort sett alltid av henne och idag har hon varit extremt lugn. det rör sig men väääääldigt lite och jag börjar bli orolig. är i 38+0. vad tror ni?? 

• pernillis

Får jag fråga, vad är skillnaden på en sammandragning och en förvärk? Min mage blir stenhård ibland och det är ju en sammandragning men exakt hur känns en förvärk? Ibland drar det lite i ljumskarna under en sammandragning, är det en förvärk?

• pernillis

är det någon som kan svara mig på en liten fråga... har extremt mycket sammandragningar ikväll. de kommer typ var femte minut och håller i sig i typ tre minuter. vad innebär det?

• pernillis

Undrar en grej. Min bebis ligger tydligen väldigt långt ner. Är det ett tecken på att det är nära förlossningsdags?

• pernillis

Undrar om det kan vara något på G här, Mensvärk av dess like och jag som knappt haft några känningar alls innan. 

• pernillis

Min "mensvärk" har hållit i sig hela natten och det strålar bakåt i ryggen. Har haft jättesvårt att sova och vaknat om vartannat. Har inte känt såhär förut. 39+1 idag

• pernillis

Värkar med åtta minuters mellanrum... Fortfarande hanterbara. Ni med barn sen tidigare - hur länge varade latensfasen för er?

Svar på tråden Januaribebis 2012