• APEW

Januaribebis 2012

Hej alla. Jag hoppar in här jag med.

Plusade i torsdagskväll på BIM -1. Det var första försöket för oss till första barnet.
    Allt känns så overkligt och konstigt.

Hoppas nu att pyret vill stanna.

Känner inget annorlunda i kroppen mer än mensvärk, och det skulle jag ju ha denna veckan ändå =)

Ska bli kul att följa med alla

• APEW

Hej alla.

igår ringdes det till mvc, och fick tid för samtal den 23 Maj.
    De tyckte det var bra att jag ringde så tidigt, för de ville träffas tidigt, sa de.

Jag har sån himla "växtvärk", eller mensvärk som jag säger. Vaknade inatt och hade så sjukt ont. Är det någon mer som känner igen sig i det?

• APEW

Grattis till alla som fått plus och lyckade VUL.

Själv går jag in i v.8 imorgon.
    Jag mår skit rent ut sagt. Sen i måndags har jag gått från säng till toa. Illamående konstant, kräks 1-2 ggr om dagen. Jättetrött och yr.

Finns inget som hjälper. Gud vad jag hoppas att det inte blir långvarigt. Meningen att jag ska tillbaks till jobbet nu på lördag efter 2 veckors semester.

Vad ska jag säga till chefen? Berätta såhär tidigt?

• APEW
    MissT skrev 2011-05-27 10:51:26 följande:

Hej tjejer!

Fick mitt livs chock idag. Var på uppföljningsvul inför skrapning och vår graviditet som dömdes ut av läkaren förra veckan som en ofostrig graviditet visade sig vara en "normal" graviditet. Fick se både ett foster och ett pickande hjärta vid dagens vul Har ju inte vågat hoppats alls i o m vad läkaren sa till oss förra veckan men antagligen kollade hon inte särskilt noga för något mer än en hinnsäck tycker jag hon borde kunnat se eftersom hjärtat syntes tydligt idag. Beräknades till 7+3 så 1v mindre än vad vi tidigare räknat på enl äl. Så BF på min födelsedag den 10 januari Är så lyckligt så jag inte vet vart jag ska ta vägen. Mirakel kan tydligen ske!

Lämnade ju tråden för en vecka sedan men kommer gärna tillbaka nu.

Kram till alla

GRATTIS. Vad glad jag blir för er
  • APEW

Jag är yr när jag sitter tillochmed, det är inget övergående alls. Vad låter det som?

• APEW
    curiosa skrev 2011-05-27 21:13:03 följande:
    Så var jag när jag väntade dottern. Var sjukskriven genom hela graviditeten pga det. Min bltr av dock bra så det hade inte med det att göra.
    Denna gången blir jag bara yr när det gått för länge mellan måltiderna.
    Det är hemskt obehagligt. Jag vet ju sen tidigare hur blodtrycksfall känns, efter som jag är väldigt lång och smal. Har svimmat ett par gånger av det tidigare i livet, men detta är något annat. Jag ska ringa Bm på måndag tänkte jag. Måste ändå ringa för att omboka en tid.
    partouze skrev 2011-05-27 21:28:47 följande:
    Jag har inte ont i brösten men i bröstvårtorna :p
    Samma här. =)
  • APEW
    curiosa skrev 2011-05-27 21:13:03 följande:
    Så var jag när jag väntade dottern. Var sjukskriven genom hela graviditeten pga det. Min bltr av dock bra så det hade inte med det att göra.
    Denna gången blir jag bara yr när det gått för länge mellan måltiderna.
    Caradan: Hur skulle du beskriva att det kändes?  Hur beskrev du det för läkaren?
  • APEW

Min BM rekommenderade mig enbart folsyra, eftersom jag mår illa. Hon sa att man mår mer illa om man äter blandade vitamintabletter.

Nu är jag ju fruktansvärt illamående ändå. =)

• APEW

Rent statistiskt så borde åtminstone en av oss vänta tvillingar, då ca. var 70:e födsel är tvillingfödsel.

Jag paxar helst inte den platsen =)

Svar på tråden Januaribebis 2012