Januaribebis 2012
Hur har det gått på era VUL?
Hur har det gått på era VUL?
Hje hej.. allt var bara bra med den lill* i magen :) pjuh vilken lättnad.. fortfarande inga symtom på graviditet men där pickade ett litet hjärta på som det skulle ![]()
blev framflyttad till 8+4 istället för 8+0 som jag trodde.
MEN nu ska jag sluta läsa så mycket på nätet iallafall tills jag är förbi v,12 man blir ju tokig av att hålla på och skrämma sig själv på detta viset ![]()
Jag mår illa hela min vakna tid. Jag kan inte ens gå in i köket utan att springa ut till kräkhinken igen, tål inga lukter alls.
Skulle laga en god middag till min man i förrgår. Det var en riktig pärs. Kräktes innan jag började, och låg på 9 av 10 på illamåendeskalan hela tiden. Usch
Nu har det varit såhär i två veckor. Kan inte ens gå och handla utan att behöva kräkas.
Jag har provat lergigan, postafen osv. Inget hjälper. Känns hopplöst.
okej Bumbi 84, tack för tipsen. Har ibland tagit den på fastande mage, och då blivit värre som du sa.
Jag mår fortfarande illa konstant, och går runt här hemma med kräkhinken.
Klarar inga lukter utan att hulka, ev.kräkas. Så matlagning, tömma kompost, kattlåda osv. går inte alls.
Inte jättebra att jobba inom äldrevården när det är så, känner jag.
Har varit sjukskriven ett tag nu för detta. Plus att jag har pendlande TSH-värde, som gör mig yr o får mycket hjärtklappning. Men det är under övervakning nu och har blivit bättre. Det är sköldkörtelproblematik för er som inte är bekanta med det. =)
Jag trodde man skulle glädjas och njuta av en graviditet. Känns mycket tungt och mörkt nu tycker jag.
Hej alla
Grattis till alla som fått bra besked på VUL, jätteroligt.
Kram till er som fått missfall,eller inte vet.
Jag skriver inte så ofta, jag mår för dåligt, men jag kikar in och läser emellanåt. Jag har illamående from hell, och har haft det alldeles för länge. Går in i vecka 12 imorgon. Har seaband, testat påstafen och lergigan. Idag fick jag ännu en tablett utskriven. Minns ej namnet.
Vi gjorde också VUL idag, och det var fantastiskt att se hjärtat som pickade, och alla akrobatiska konster den lille gjorde.
Glad midsommar alla
Hej alla, och grattis till alla lyckade RUL.
Jag har en fråga.
Sedan en vecka tio dagar har jag börjat få sammandragningar. I början var det kanske 1-5 om dagen. sedan 5-10 om dagen. Nu igår jobbade jag långpass 8-19 och gick i stort sett hela dagen. Fick jättemånga sammandragningar under dagen, och däremellan var livmodern inte avslappnad utan kraftigt spänd konstant. Bara när jag satt ner, eller låg ner kunde den slappna av. Samma var det idag.
Detta är min första graviditet, och jag undrar om någon varit med om liknande, eller har några råd. Jag börjar känna mig orolig även om min barnmorska sagt att jag inte behöver oroa mig. Träffade henne i onsdags, och då var det ju inte lika ofta.
Kan tillägga att jag är i vecka 20. 19+1
Ska på RUL på måndag, och ber dem kolla lite extra att allt är ok.
Jag tycker oron över att något är fel, och alla knäppa krämpor man får, förtar lyckan över att vara gravid.
Jag trivs inte alls, och önskar att jag kunde trycka på en knapp för att komma till Januari och slippa en lång graviditet.
Hade gärna bett storken komma.
Är det bara jag som känner så?