• APEW

Januaribebis 2012

Hej

Idag var jag på RUL och allt såg bra ut. Hade moderkakan i framvägg, men jag har känt rörelser tidigt ändå.
    Det blir en liten pojke för oss. Går emot trenden lite. =)

Någon mer som fått väldigt ont i magen efter UL?

• APEW
    Krikiz skrev 2011-08-23 09:58:12 följande:
    Grattis till ett lyckat RUL och den lille killen där inne

Vi har vårt RUL imorgon kl. 09:00. Jag ska jobba inatt, så jag hoppas att jag inte är alltför trött och sliten när det blir showtime   Funderar på att bjuda sambon på mysfrukost på det närliggande fiket i väntan på UL - lite vardagslyx kan ju knappast skada?

Lycka till alla ni andra som också har era RUL framför er nu i dagarna!!!!!!
    Mysfrukost låter perfekt.
    Lycka till imorgon.
  • APEW
    Syoss skrev 2011-08-30 13:40:43 följande:
    Usch, jag var hos barnmorskan idag, för att jag har lite väl många sammandragningar. Eller jag trodde det var sammandragningar, tills BM sa att det var oregelbundna förvärkar. Jag var inte så nervös innan jag gick dit, sammandragningar är ju inte så ovanligt. Men när jag gick därifrån så var jag extremt nervös :/
    Det fanns dåligt med läkartider och hon ville absolut att jag skulle ha en tid när jag gick därifrån, och innan jag jobbar på lördag. Jag kommer antagligen bli sjukskriven då jobbet innebär mycket stress osv.
    Fick en på fredag eftermiddag men det var inte säkert att läkaren kunde ta emot mig då för han skulle hjälpa nån annan läkare med något.
    Kan jag bli mottagen då, så skulle BM ringa på torsdag och ge mig en tid till veckan istället och då va hemma från jobbet i helgen och få en sjukskrivning retroaktivt till veckan.
    Både jag och sambon blev lite stressade över detta, vi hade väntat oss några lugnande ord från BM och sen gå hem men när jag sa att vissa sammandragningar gör lite ont att det kommer lite klumpar (ej med blod) dom dagar det gör ont så satte karusellen igång. 

Men bebisen verkar må bra iaf och vi fick höra bebisens hjärtljud för första gången, så det kändes lugnande iaf :)
    Hur vet man om det är tidiga sammandragningar man har eller oregelbundna förvärkar?
  • APEW
    GoodEnough mom skrev 2011-10-22 15:25:53 följande:
    Vi har namnkaos! Någon mer? Vi har kommit överrens om mellanamnen: Isolde och Jasmine men sedan tar det stopp. Varför ska det vara så svårt med tilltalsnamnet.. Just nu är det bara "lillasyster".

Vi har 4 pojknamn på listan. Nu kommer vi bara vänta på att få se honom innan vi bestämmer definitivt. Andranamnet har varit klart sedan länge. Känns ganska bra.

Grattis Nya Mamman till inlägg nr 10 000 Skrattande.

Någon mer än jag som har problem med trög mage?
    Jag tycker jag gör allt för att få igång den. Linfrön, katrinplommon på gröten, katrinplommonjuice, grovt bröd, frukt, messmör, mkt vatten. Får kanske börja ta lite mer laktulos? någon som har bra tips?

Jag har de senaste dagarna varit öm, eller haft ont på en punkt på magen. Det är vänster sida strax ovanför naveln. Det gör inte ont hela tiden. Ibland är det kraftigt ont och ibland kan jag bara ana det.
    Tycker det verkar skumt eftersom det bara är på ett litet område.
    Kan det vara tarmarna som spökar? Eller någon muskel i kläm?

• APEW
    Isssan skrev 2011-10-26 20:23:30 följande:
    Nej du har säkert rätt Min första reaktion blev den att jag kände mig dumförklarad.. Jaja..

Oroa dig inte tiden går faktiskt fortare än vad man tror. Jag upplever det så iaf.. Snart måste man börja tänka på julklappsinköp, julpyssel osv.. vilket förhoppningsvis skyndar på allt lite grann
    Ja, tiden går ganska fort. Jag håller med. På tisdag är det ju redan November och då låter Januari ganska nära helt plötsligt.

Jag är nästan helt klar med alla julklappar. Tänkte på det tidigt i år och tycker det är bra att kunna sprida ut pengarna lite så inte alla köps på Novemberlönen. Pysslig har jag däremot aldrig varit, så det enda jag kommer göra är att baka. Men det får jag nog vänta med till december i alla fall. Glad 

Jag jobbar istället på att sälja av lite möbler och planera inför flytten i April nästa år, som bär till utlandet.
  • APEW
    Cia80 skrev 2011-10-26 20:42:03 följande:
    Vart ska ni flytta?
    Storbritannien. Min man är därifrån.
  • APEW
    chicopico skrev 2011-10-30 20:03:59 följande:
    Tack för tipsen om magen ska testa fröna. Jag menade hb när jag frågade. Jag trodde de andra hette ferritin värde, så står de i mina papper. I somras låg mitt ferritin på 16 och nu vet jag inte vad det ligger på, mitt hb låg på 96 i förrgår.
    Mitt HB låg också på 96, men min barnmorska sa bara till mig att ta en tablett Duroferon varannan dag.
    Vad olika de säger.
  • APEW

Ang. bristningar. Jag har fått på mina höfter på båda sidorna. Jag är hemskt olycklig över dem, men räknar med fler.
    Rumpan har jag inte ens checkat in. Kanske borde göra det. Flört

• APEW

jag har haft många sd varje dag sen vecka 18. första barnet. Nu börjar det kännas längre ner i magen.

• APEW

Grattis till er som fått era små. Jag är inne här och läser dagligen, men har inte skrivit så mycket. 

Jag är i vecka 39+3 och har haft förvärkar och sammandragningar ganska länge. De senaste veckorna också haft mycket mensvärk. Igårkväll var magen stenhård, mensvärken ökade och ökade, och ökade.   

Jag kunde inte ta tiden på sammandragningarna för magen var så spänd o smärtan var konstant. Tog ett bad, panodil. Inget hjälpte. Efter 1 h av konstant smärta 10/10 var paniken ett faktum och vi åkte in till förlossningen.

BM masserade magen och satte CTG, hade värkar med ca 2-3 minuters mellanrum. Efter nån timma var den konstanta smärtan borta, och jag kunde känna när förvärkarna kom och vila emellan. Var på förlossningen i 3½ timma med värkar som var klart hanterbara som kom med 2-3 min mellanrum.

Vi åkte hem. Nu är jag livrädd för att det ska bli på det sättet igen. Det var det värsta jag upplevt att ha sådan kraftig smärta utan pauser i 1/½ timma. Jag satt och skakade, försökte andas, fick dödsångest till sist. Någon som varit med om liknande, eller har tips till mig hur jag ska hantera det?    

• APEW

18/1 kl. 01.20 föddes vår pojk´.4715g och 53 cm. BF+8. Blev en anings panikartat då allt gick bara på 5 timmar. Jag som väntade på någon slags latensfas som man läst om. Var helt omogen o stängd på morgonen och öppen 5 cm kl 23, helt öppen kl. 00.15.Ut kom han 01.40.

grattis alla ni andra som också fått era.  

• APEW
    Carolaj83 skrev 2012-01-25 07:21:50 följande:
    bf+9....lagom uttråkad

ni andra som gått över hur upplever ni era bebisar, tycker att min sparkar mindre, kanske beror på att de är mindre plats

Jag födde på BF+8 och jag upplevde att sparkarna blev färre på slutet, Måste ha varit supertrångt då min lille vägde 4715g.
Svar på tråden Januaribebis 2012