Januaribebis 2012
Hej
Idag var jag på RUL och allt såg bra ut. Hade moderkakan i framvägg, men jag har känt rörelser tidigt ändå.
Det blir en liten pojke för oss. Går emot trenden lite. =)
Någon mer som fått väldigt ont i magen efter UL?
Hej
Idag var jag på RUL och allt såg bra ut. Hade moderkakan i framvägg, men jag har känt rörelser tidigt ändå.
Det blir en liten pojke för oss. Går emot trenden lite. =)
Någon mer som fått väldigt ont i magen efter UL?
Jag undrar med!
Missable, hur gick det för dig igår?
Vi har 4 pojknamn på listan. Nu kommer vi bara vänta på att få se honom innan vi bestämmer definitivt. Andranamnet har varit klart sedan länge. Känns ganska bra.
Grattis Nya Mamman till inlägg nr 10 000
.
Någon mer än jag som har problem med trög mage?
Jag tycker jag gör allt för att få igång den. Linfrön, katrinplommon på gröten, katrinplommonjuice, grovt bröd, frukt, messmör, mkt vatten. Får kanske börja ta lite mer laktulos? någon som har bra tips?
Jag har de senaste dagarna varit öm, eller haft ont på en punkt på magen. Det är vänster sida strax ovanför naveln. Det gör inte ont hela tiden. Ibland är det kraftigt ont och ibland kan jag bara ana det.
Tycker det verkar skumt eftersom det bara är på ett litet område.
Kan det vara tarmarna som spökar? Eller någon muskel i kläm?
Ang. bristningar. Jag har fått på mina höfter på båda sidorna. Jag är hemskt olycklig över dem, men räknar med fler.
Rumpan har jag inte ens checkat in. Kanske borde göra det. 
jag har haft många sd varje dag sen vecka 18. första barnet. Nu börjar det kännas längre ner i magen.
Grattis till er som fått era små. Jag är inne här och läser dagligen, men har inte skrivit så mycket.
Jag är i vecka 39+3 och har haft förvärkar och sammandragningar ganska länge. De senaste veckorna också haft mycket mensvärk. Igårkväll var magen stenhård, mensvärken ökade och ökade, och ökade.
Jag kunde inte ta tiden på sammandragningarna för magen var så spänd o smärtan var konstant. Tog ett bad, panodil. Inget hjälpte. Efter 1 h av konstant smärta 10/10 var paniken ett faktum och vi åkte in till förlossningen.
BM masserade magen och satte CTG, hade värkar med ca 2-3 minuters mellanrum. Efter nån timma var den konstanta smärtan borta, och jag kunde känna när förvärkarna kom och vila emellan. Var på förlossningen i 3½ timma med värkar som var klart hanterbara som kom med 2-3 min mellanrum.
Vi åkte hem. Nu är jag livrädd för att det ska bli på det sättet igen. Det var det värsta jag upplevt att ha sådan kraftig smärta utan pauser i 1/½ timma. Jag satt och skakade, försökte andas, fick dödsångest till sist. Någon som varit med om liknande, eller har tips till mig hur jag ska hantera det?
18/1 kl. 01.20 föddes vår pojk´.4715g och 53 cm. BF+8. Blev en anings panikartat då allt gick bara på 5 timmar. Jag som väntade på någon slags latensfas som man läst om. Var helt omogen o stängd på morgonen och öppen 5 cm kl 23, helt öppen kl. 00.15.Ut kom han 01.40.
grattis alla ni andra som också fått era.