• Trasslet

Januaribebis 2012

Om jag räknat rätt så ska vi få vårt lilla pyre den 21:a maj, men har bara vetat om det i en knapp vecka. :S Har egentligen inte märkt av några speciella symptom förrän jag testade mig (då mensen dröjt alldeles för länge), men den här veckan har jag varit duktigt illamående. Undrar om det bara är psykiskt...

Har inte fått någon som helst mage heller, inga konstiga cravings och känner mig egentligen inte gravid. Det kändes jätteskumt att kika på era fina bebismagar som redan syns! :O Tog ett extra test idag för säkerhets skull och det är fortfarande ett skarpt plus iaf.

Imorgon ska jag på inskrivning hos MVC. Ska bli sååå spännande och det ska bli intressant att se hur hon räknar. :)

• Trasslet
    zatori skrev 2011-06-13 22:32:55 följande:
    Maj kan inte vara rätt nedkomstdatum? Då skulle du isåfall vara gravid i typ 11 månader? ;)
    Hahaha, är vimsighet ett symptom kanske? :D Januari såklart. :)
  • Trasslet

Åå.. efter inskrivning hos MVC idag så vill jag också ta ett skutt fram till vecka 12. Är i vecka 9 (8+2) enligt BM och ska faktiskt få ett tidigt UL om drygt två veckor bara. :) Yay! Efter allt jag läst här så trodde jag att man var tvungen att ha specialskäl eller behöva be om det, men BM frågade bara om vi ville och det är klart att man vill. :)

Kräktes för övrigt för första gången imorse. Tidigare har jag bara varit illamående, men nu brakade det lös. Är hemma förkyld, men undrar verkligen hur det ska bli på torsdag när jag planerar masa mig tillbaka till jobbet.

• Trasslet

Jag checkade in på MamaMia på söder idag. :) Mycket nöjd än så länge! Får dessutom göra tidigt UL (eller VUL? vet inte skillnaden) om två veckor redan för att bestämma hur långt gången vi är. :)

• Trasslet

Fy, var hos BM igår och blev uppskrämd angående MF/MA och idag känner jag mig inte gravid längre. :( Magen ser likadan ut som den gjorde innan grav och jag är inte ens illamående idag (till skillnad från igår då jag kräktes som aldrig förr). Tycker inte att brösten ömmar lika mycket idag heller.. o r o l i g. :(

• Trasslet
    Pebbles82 skrev 2011-06-15 09:58:18 följande:
    Men åh. Vad sa de till dig? :( 
    Asch, egentligen inget jag inte redan visste. :/ Bara det att jag drack alkohol regelbundet under vecka 5-7 (gifte mig och åkte på bröllopsresa, ca 1-2 mojitos per dag) då jag inte visste att pyret fanns i magen. BM blev inte glad och sade att om det hade varit en regelrätt partyresa så hade bebisen inte haft någon som helst chans att överleva. Nu var det mer osäkert, men vi får vänta och se. Ångest. Sen läste jag på en massa om MF/MA och det borde jag kanske inte gjort...

Längtar SÅ till UL om två veckor då vi får veta om lilla hjärtat pickar.
  • Trasslet
    Syoss skrev 2011-06-15 12:33:49 följande:

Trassel:
    Tänk inte så mycket på det. Det var oerhört dumt av din BM att säga så! Det finns dom som dricker hela graviditeten utan att det blir något fel på barnet. Det finns ju dom som röker och tar andra droger också...
    Jag var på semester veckan innan jag plussade (plussade i v.5) och där slank det ner både en, två och tre drinkar.
    Min BM sa att innan man vet att man är gravid så lever man ju som vanligt, så det är inte ovanligt att det slinker ner lite alkohol innan man vet att man är gravid. Hon sa även att jag inte skulle tänka på det. Huvudsaken är hur man sköter sig efter man plussat :)

Snälla ni är. :) Jo, jag inser ju att andra också råkar göra samma sak, men man blir ju så sjukt orolig. Vi vill så gärna ha vårt lilla pyre. Hjärta BM sade iaf att om barnet överlever så kommer alkoholintaget inte att leda till någa bestående men hos barnet så det känns ju skönt.
  • Trasslet
    Butikslager skrev 2011-06-15 16:51:17 följande:
    ...

Men hon sa att hon såg något som pulserade, men kunde inte säkert säga att det var hjärtat.
    Hon tyckte jag skulle fortsätta vara beredd på att det kunde vara ett MF.

Verkade som om hon fick lite dåligt samvete över att hon tog i så hårt från början så hon gav mig två bider från VUL:et och gav mig en kram innan jag gick....?

Men vaf.. :( Håller tummarna för er!!!
  • Trasslet
    pernillis skrev 2011-06-15 19:41:29 följande:
    hej... jag måste bara få vara lite ledsen och skriva av mig lite. jag och killen blev oplanerat gravida tidigt i vårt förhållande och är snart i vecka elva. Jag skäms så jävla mycket av att skriva det här men vårt förhållande håller på att spricka och jag mår skit över det. Vi bråkar hela tiden, går inte en enda dag utan bråk. Vet inte vad jag ska göra. Känns så jävla sorgligt att separera innan barnet ens är fött. Helvete. 
    Jag förstår att det känns skit, men det är ju absolut inget att skämmas över. :/ Hoppas det löser sig. {#emotions_dlg.flower}
  • Trasslet

Alltså, jag förstår inte hur nygravida kan gå till jobbet och låtsas som ingenting när de egentligen mår som skit? Nu har jag varit förkyld sen jag började må illa (i måndags), men imorgon ska jag till jobbet igen och jag vet inte hur jag ska dölja mina hulkningar?! Hur gör ni?

Svar på tråden Januaribebis 2012