• Trasslet

Januaribebis 2012

lilja30 skrev 2011-06-15 22:41:09 följande:
    Hej
    Jag hoppar in här om det är ok. Gravid med BF 14 januari 2012 enligt vul. Har fem pojkar och väntar nu nummer sex som säkert också är en pojke.
    Wow, sjätte!! :O Grattis! :)
  • Trasslet

Hej gänget & glad midsommar! :)

Tiden går såå långsamt just nu. Är i vecka 9+4 och jag mår som skräp. Sover konstant och mår illa under arbetstid då jag är vaken. Igår kräktes jag som en galning på jobbet. :S

Men - nästa vecka på torsdag är det vår tur att gå på vårt första UL och se så att allt står rätt till med pyret. Tänk om något är knas och jag mår såhär dåligt helt i onödan. Snacka om att oroa sig...

Ikväll kommer vi kanske att bli avslöjade av våra kära vänner. Det är inte normalt för mig att stå över snapsen och istället baxa med mig alkoholfri öl. :P "Jag kör och behöver en vit månad", är vår plan. Är vääääldigt tveksam till om de kommer att köpa det. :)

Hoppas ni får en härlig dag och kväll! I Stockholm skiner solen iaf!

• Trasslet
    mabuse skrev 2011-06-24 12:39:02 följande:
    Glad midsommar allesammans!

Igår vaknade jag med blod i sängen och alla symptom var väck och jag blev jättenere. När det någon timme senare började göra ont var jag övertygad om att det var missfall på gång så jag åkte till gynakuten i en annan stad (jag vågar inte gå till dem här, de är så stränga :/ ). Fick träffa en manlig gynekolog för första gången (är det bara jag som tycker det är kymigt och ganska otrevligt?) och hann inte direkt ta mig en titt på skärmen men han sa att det såg så bra ut så, att hjärtat slog och att bebisen var 21 mm lång (men jag tycker han slarvade lite med mätningen) - alltså nio fulla veckor, så jag fortsätter räkna att jag är i v 9+2 idag! Så härligt! Nu kan det bli en lugn och trevlig helg!
    Men FY vad läskigt. :( Superskönt att allt ser bra ut iaf, grattis!! Vi ska iväg på torsdag och se så att pyret lever. :)

Jag har bara haft manliga gynekologer tidigare men har en kvinnlig barnmorska och hoppas att få kvinnliga under resten av graviditeten också. Blir mer avslappnat så. Men vad jobbigt att inte vilja gå till akuten i din stad. :/ Så ska det ju inte behöva vara.
  • Trasslet

Jag lyckades faktiskt också hålla det hemligt igår. Firade med barnfamiljer, så det var inte såå konstigt att någon i varje par körde bil. 8)
    Själv har jag varit ute på förmiddagsjogg för första gången på många veckor nu, trots sen timme igår. Kändes skönt och jag mår inte riktigt lika illa idag som jag brukar. Det kanske har vänt?! :D

• Trasslet
    Alltochinget skrev 2011-06-26 20:51:41 följande:
    Hej alla! Det var ett tag sedan jag skrev. Har varit ute i skärgården hela långa helgen men svärfamiljen. Har alla berättat för sina föräldrar att ni väntar barn? Vi har inte sagt nåt till mina föräldrar men mina svärföräldrar vet. Vi tänkte vänta tills efter UL.
    Vi har berättat för bådas föräldrar, men inte förrän för en vecka sedan (typ v9+5). Kunde som inte vänta med att berätta, men det verkar vara olika för alla när det känns bra. :)
    När ska ni på UL? Kommer det inte synas innan? :D
  • Trasslet
    Silverklar skrev 2011-06-26 22:10:27 följande:
    Minneli: Jag har en förkortad livmodertapp (kan man få/ha t.ex. om man haft cellförändringar i livmodertappen och därför gjort en konisering (bränt bort en bit)). Förkortad livmodertapp kan leda till förtidig förlossning (vilket jag inte visste tidigare men nu). Har en dotter (född 2008) som kom 6 veckor för tidigt utan förvarning. Riskerar att föda för tidigt även denna gång (kanske ännu tidigare?) och ska därför ev. få cerklage.
    Eeehh... okej, för jag har också gjort en konisering pga cellförändringar och det här har jag inte hört nåt om. Måste fråga BM på torsdag. :S
  • Trasslet
    Alltochinget skrev 2011-06-27 05:11:56 följande:
    Trassel, vi ska göra KUB 13 juli så då har nog inte magen kommit än :)
    Ah, ok! :) Stort lycka till!!
  • Trasslet
    Sunflower Sthlm skrev 2011-06-27 11:19:00 följande:

Nu behöver jag lite råd av er tjejer. Är i vecka 10 nu och trodde mitt illamående hade dämpats en aning eftersom slutet av förra veckan var helt ok. Idag mår jag så illa att jag knappt vet vad jag heter och jag får ingenting gjort på jobbet. Kräks inte som tur är men det är inte långt ifrån. Jag hade inte tänkt att berätta för min chef förrän efter vecka 12-13, när vi gjort KUB men jag funderar på om det är oundvikligt.
    Hur hade ni gjort?

Min chef vet om att vi planerar barn då jag var tvungen att berätta om mitt utomkveds eftersom jag blev inlagd på sjukhus.

Själv har jag sprungit och hulkat på jobbtoaletten ett antal dagar nu, men tänkte inte säga något förrän antingen det syns (men jag har inte minsta tillstymmelse till mage och är i vecka 10+2) eller när jag är tillbaka från semestern den tredje veckan i augusti... men då är jag i vecka 17 förstås. :O Får kanske tänka om efter vårt UL på torsdag. :)

Jag tror faktiskt att man kan mörka om man vill för folk är inte så uppmärksamma som man tror. Men känn efter och om du verkligen inte kan jobba så kanske du kan bli sjukskriven?
  • Trasslet
    elingabriella skrev 2011-06-27 16:47:37 följande:
    Jag är nu i vecka 11{#emotions_dlg.flower} Mitt illamåendet har lagt sig och inskrivningen gick jättebra. Allt börjar kännas VERKLIGT, tro det eller ej. Vi fick en väldigt rar BM och det känns guld! På fredag har vi tid för UL på förmiddagen (då vi också går in i vecka 12) och sedan tar jag och min sambo semester juli ut. Gissa om jag längtar! 

Det är så roligt att läsa om er som har kommit lite längre i graviditeten (jag har BF 19 Januari). Så man kan se vad som väntar Solig

Idag fick jag äntligen hem några böcker som jag beställt. Jag har suttit och skrivit massa i den i mitten, dagboken. Supermysig bok med fina bilder!

Beställde dagboken jag också. :D
  • Trasslet
    SysterAnna skrev 2011-06-27 21:42:03 följande:
    Imorgon skall vi på vårat VUL!!! Är väldigt nervös, har en massa tankar som "tänk om jag bara inbillat mig alltihop" osv. Min sambo skrattar bara åt mig när jag säger det, för det är som han säger ganska uppenbart att jag är på smällen Men skoj och spännande ska det bli.
    Åå.. spännande! :D Jag känner precis samma sak emellanåt och är även rädd för att pyret ska ha slutat växa då min mage inte är mycket att skryta med. Vi ska på UL på torsdag och då kanske mina nojor släpper lite också. :)
Svar på tråden Januaribebis 2012