• Trasslet

Januaribebis 2012

GAH. Imorgon efter lunch ska vi på vårt första UL och se om det finns nåt litet liv inne i magen. Jag är nervös, otålig och förväntansfull. Hoppas hoppas hoppas att allt är okej med pyret!!!!!

• Trasslet

Åh, Liiv - jag beklagar verkligen. :( Så fruktansvärt jobbigt. Rå om varandra nu!

Jag var på UL i torsdags och blev tillbakaflyttad till v9+3, men det var skönt att se hjärtat picka på vår lilla jordnöt och höra att allt ser normalt ut. Jag har inte inbillat mig! Skum känsla...
    Tänkte berätta på jobbet innan semestrarna, men när vi inte har kommit så långt så låter jag bli till efter (eller tills jag ser att min mage inte går att dölja, men den är obefintlig än så länge).

Dags för lite frulle. Snart kommer bästis med son och då blir det Grönan för hela slanten! :D

• Trasslet
    Halsbrännan från helvetet

10+2 idag och tiden går sååå långsamt. Har fått en extrem halsbränna, så nu blir det till att skärpa upp mathållningen; skippa kaffe helt, äta lite men ofta och undvika fet och kryddig mat. Jobbigt för mig som vanligtvis äter LCHF, men som det är nu så är det olidligt. Vill inte ta mediciner heller, så jag försöker justera med just maten. Hur gör ni? Nån mer som har problem med det?

På tal om mammakläder så är bh:ar och tighta blusar/klänningar det enda jag växer ur för tillfället. Skrattande Hoppas att magen kan hålla sig liten tills vecka 17, för då träffar jag min chef nästa gång efter semestern och jag har inte sagt nåt än.... :O
  • Trasslet

Återigen illamående på morgonen. Idag beror det dock på det vansinnesdåd som drabbat Norge och inte på peanut. :( Ska orka skratta och busa hela dagen på Grönan med mina fyra syskonbarn - vet inte hur det ska gå till just nu.

• Trasslet
    Åå, vilken härlig dag! Har precis kommit hem från andra delen av KUB/NUPP-undersökningen, vilket innebar vägning och ett efterlängtat ultraljud.

Det har som inte känts på riktigt tidigare. Förra gången vi fick se pyret var i vecka 9+2 och då såg man mest bara en jordnöt med ett pickande hjärta. Idag, vecka 13+1, fick vi se en liten krabat som sparkade, viftade med armarna och krumbuktade sig. Såg t o m fingrar och tår - helt fantastiskt, det är på riktigt!

Risken blev 1:10925, vilket också var en riktig lättnad. :D Nu känns det som att vi kan berätta för folk utan att det känns konstigt. Det är ju faktiskt ett litet barn därinne, även om jag inte har nån mage ännu. :) Wow!
  • Trasslet
    elinson skrev 2011-07-26 10:16:04 följande:
    ororar mig inte för förlossningen riktigt ännu.. men som sagt fråga mig gärna om några månader. Har har vänner som varit med om förlossningen from hell och tvärt om en vännina som under förlossningen kläcker ur sig att det minsan vasaloppet var värre. Så jag tänker inte oroa mig ännu, inte så mycket man kan göra åt det.

Det jag oroar mig för nu är att jag tror jag fått mitt första åderbrock!! FAN! Jag som klarat mig så bra hittils... hoppas fortsatt på att det är ett blåmärke.
    Mhmm... jag har åkt Vasaloppet och det var inte nån dans på rosor direkt, haha.
    Jag är inte heller nervös ännu, känns dumt att oroa sig för något man ändå inte kan styra över, åtminstone inte nu. Har hört riktiga skräckhistorier (såg ni reprisen av Solsidan igår?! - precis så!), men förtränger allt sånt och inväntar min egen istället.
    Ska ni gå på andningskurs?
  • Trasslet

Vi har en Audi A6 kombi sedan ett år tillbaka. Skämtade om att den var framtidssäker och nu står vi här och väntar tillökning. :D Byter till en nyare modell om två år, men har helt kärat ner oss i audi. :) Stor, mycket kraft och slickar vägen i kurvorna. Såå nöjd!

• Trasslet
    twistedtofit skrev 2011-07-26 21:21:12 följande:
    En knäpp fråga.. Tar de grav test på inskrivningen? Tänk om man bara missuppfattat allt och är skengravid!!
    Hehe.. :) Vet fler som undrat och de gör inte grav.test på inskrivningen normalt, men man kan efterfråga det, så gör det om du känner dig osäker. Fast om du har testat hemma och det visade positivt så kommer det visa sig positivt igen. ;D
  • Trasslet
    roxylady skrev 2011-07-27 12:19:45 följande:

Börjar fundera på det här med när man ska berätta för chefen om att man ska hem i Januari?
    Vet att någon skrev om det här för någon månad sedan men minns inte.. Börjar fundera på om det kanske är för tidigt nu? Är i v15(14+1) idag. Och jag har ju sett i 12+6 att våran lill* lever och mår bra så mkt vi kunde se i alla fall.

Jag ska berätta för chefen om tre veckor, då jag kommer tillbaka från semestern. Är i vecka 17 då och hoppas på att magen fortsätter hålla sig borta fram till dess iaf. Annars kanske jag bara behöver visa mig på kontoret... ;D
  • Trasslet
    roxylady skrev 2011-07-27 23:44:22 följande:
    Fy.. jag som varit så kaxig sedan jag var i v9-10 nånstans att jag hade slutat må illa.. nu känns det som det börjar komma tillbaka igen. Kan det komma tillbaka igen? Nu är det dock ganska lite.. men det ligger där i grunden hela tiden ungefär på samma sätt som förut..
    Jag tycker mitt illamående och min halsbränna kommer och går lite som det vill. Har trott att det var över, sen står jag plötsligt som igår och tokkräks efter frukost utan någon vettig förklaring. Jag tröstar mig att det åtminstone inte är lika illa som förut. Tror inte att det är nåt konstigt iaf, inte mer än alla andra skumma symptom. ;)
  • Trasslet

lillbumbin - Åå, jag skulle få ett psykbryt på min man om han gjorde så. Hoppas du kan förklara för honom att ni måste ha en enad front för att det ska funka (och att det sjunker in). :/

• Trasslet
    missable skrev 2011-07-28 23:07:11 följande:
    lillbumbin: vad kul att ni fick sån bra bild på er kille!! GRATTIS! Har du fått många som reagerat negativt för att ni tatt reda på vad det är? nästan alla i vår krets är jätte negativa på att vi ska fråga på rul i augusti =( 
    Men varför är de negativa mot det? Det är ju inte direkt så att man väljer att göra en sen abort för att man tar reda på om det är en pojke eller flicka. Jag vill veta så mycket som möjligt om vårt lilla pyre, så tidigt som möjligt. :D Är såå nyfiken! Min man tror att det är en pojk, men jag har absolut ingen känsla för om det är en flicka eller pojke.

Jag kan som inte förstå hur utomstående kan ha synpunkter på att man vill veta det. Vad har de för argument egentligen?
  • Trasslet

Har hållit mig borta ett tag härifrån, då det varit supermycket med annat, men veckorna tickar ju på. På onsdag nästa vecka ska vi på RUL och det ska bli superspännande! :)

Hur som helst har jag fått mage nu. Trodde att jag skulle känna "äntligen!", men icke. Jag känner mig bara tjock och ful. Vet att man inte får känna så, men jag gör det ändå. Blir det bättre när magen blir ännu större kanske?

• Trasslet

Angående migrän så har jag haft ett par duktigt kraftiga anfall, utan att ha huvudvärk nånsin i vanliga fall. Det verkar dock ha slutat med de två gångerna (kunde inte göra ett skvatt utan bara låg och kved under ett täcke). Peppar peppar! Har hört att det kan bero på järnbrist?!

• Trasslet
    Sapato skrev 2011-08-31 08:01:34 följande:
    RUL i eftermiddag. Är nervös som sjutton
    Tur jag har mkt på jobbet så dagen går lite fortare!!
    Jag ska iväg nu kl 10:30. Nervöööös & förväntansfull. :)
  • Trasslet
    elinson skrev 2011-09-01 21:57:55 följande:
    Är det bara jag som inte köpt en enda baby-pryl/plagg ännu? Jag går i butiker o ser på bebiskläder men kan av nån anledning inte förmå mig att köpa med mig hem. Det är lite konstigt, lite som att jag inte fattat detta än?

Jag går o tänker att det kommer till mig när jag väl börjar känna tydliga sparkar.. det är mest kittel nu;)
    Jag har inte heller köpt nåt, trots att jag känner sparkar. Känns som onödigt att köpa en massa saker redan och jag har absolut noll sug efter små bodys och overaller. Måste också vara knasig. ;)
Svar på tråden Januaribebis 2012