• 87ida

Januaribebis 2012

Får jag också vara med här? Plussade igår, är överlycklig! Det blir första barnet för oss, så jag är helt ny då det gäller sånt här..
    Nu kommer säkert en dum fråga, men vilken vecka är jag i? Hur räknar man ut det? Om senaste mensens första dag var 7 april.. tycker det är tjorvigt det här att man går in i vecka fem tex, och är 4+1??

Haha, kan någon snäll hjälpa mig? :)

• 87ida
    ellabella04 skrev 2011-05-05 20:03:29 följande:
    Du är gravid i 4 fulla veckor + 1 dag så du har gått in i vecka fem. Om 6 dagar är du altså 5 fulla veckor=). Själv är jag i v 4+5.
    Tack för ditt svar! Men då undrar jag varför det står att jag är i vecka 1-2 på CL digitala gravtest? :)
  • 87ida

Vad kul att vi ligger så lika förresten :) Och GRATTIS till alla i detta forum! Underbart.

• 87ida

Jag har bara molvärk typ, det är enda symptomen.. inga ömma bröst eller illamående, än så länge :)

• 87ida

Hej allihopa! Shit vad mycket som hänt sen sist jag kikade in här, både tråkiga och roliga saker.. Jag beklagar så hemskt mycket till er som fått tidiga missfall osv, tänker på er! Och till er som nyss plussat eller sett det lilla pyret på ultrald: grattis! Själv går man in i vecka 7 på torsdag så är nu i 5+5 tiden går sååå sakta. Har dock inget illamående alls, bara ömma tuttar och lite värk i magen ibland. Får hoppas de håller i sig någon som förresten vet i vilken vecka man kam kolla kön med ultraljud?

• 87ida
    RaraS & Mysgrodan: Jag bor också i norrbotten och undrar om det finns någon privatklinik i Luleå eller Skellefteå som gör VUL? Skulle vara underbart att få höra det lilla hjärtat, då spelar det ingen roll om man får betala en slant :)
  • 87ida
    Paet: Jag trodde inte jag skulle börja må illa, men det kom exakt på dagen då jag var i v.6+4. Men tack och lov fungerar postafen för mig :)
  • 87ida
    RaraS: Vart gjorde du ultraljudet där du fick betala 270 kr? Var det du som bodde i Skellefteå eller Luleå? :)
  • 87ida

Hej allihopa!
    Grattis till alla lyckade ultraljud! :) Jag håller på att längta ihjäl mig nu, har rul på onsdag kl 12.40 och jag vill så gääärna veta om det är en pojke eller flicka som bor i magen :) Hoppas det går att se! Har drömt helt sjuka drömmar på sistone också.. men ser att jag inte är ensam? :P

• 87ida

Drygt fyra timmar kvar till UL!! Har inte kunnat sova nånting inatt haha :) Drömde i förrgår att det var en pojke i magen så vi får se ;)

Svar på tråden Januaribebis 2012