• 87ida

Januaribebis 2012

Jag är i v. 30+0 och har gått upp ca 11 kg sedan jag blev gravid.

Slutade snusa nyår, gick då upp 10 kilo och sen blev jag gravid.. längtar tills jag får bort dessa kilon efter graviditeten!

• 87ida

Jättestort grattis till er SFHelen!! Ser fram emot att läsa om förlossningen och kanske se en liten bild :)

Vecka 34 idag Hjärta

• 87ida

Vecka 36 Hjärta Det går undan!
    Ska också till BM idag och kolla att lillan har vänt sig (ultraljud).,. hoppas det!

Är så nyfiken.. hur har det gått för Fellis?? Hoppas bra!

• 87ida

Stort grattis till lilltjejen Fellis! Nalle Vilket underbart fint namn dessutom :) Kanske vi får läsa om din förlossning någon gång om du orkar :)

• 87ida

Stort grattis Elingabriella! :) Nu är det väl tre som fött i tråden?

Vecka 37 idag Hjärta

• 87ida

En fråga till er som redan har barn.. någon av er som hade stort SF-mått men ut kom ändå en normalviktig bebis? Mitt mått låg nu på 38 i v.37+0..

• 87ida
    minjalin skrev 2011-12-19 20:38:09 följande:
    Jag hade 39 cm i v 38+ nånting (hann aldrig göra nån mer mätning då jag var sjuk nästa besök och sen kom bebis på BF och och jag hade tid dan efter men skulle väl tippa på att jag landade på 40 cm till slut. Han var 51 cm lång och vägde 3785. En kompis hade 44 cm i SF-mått när hennes föddes 2 veckor efter BF och han var mindre än min bebis så man kan inte gå så mycket på det. Är du lång får du ju ofta ett mindre SF-mått och större om du är kort. Sen beror det på hur bebisen ligger och hur mycket fostervatten du har. Jag kan tillägga att jag hade 37 cm i v 34+ men sen lugnade det sig och växte jättelångsamt. Denna gången hade jag 36 cm i v 35+4 och det återståre att se vad det ligger på nästa besök.
    Okej, nä då verkar det ju inte som att sf-måttet har så stor betydelse.. är ju också ganska kort (1,63) så förhoppningsvis är det inte en jättebebis :) Sambon vägde dock 4700 då han föddes men jag vägde bara 3200. Barnmorskan min tippar på ca 4 kg om jag går tiden ut, vi får väl se :)

Tack för ditt svar iaf, du fick mig lugn :)
  • 87ida

Vecka 39 idag Hjärta

Grattis LillaEko till tjejen! Hade de inte märkt att hon var i säte??

Grattis Tärning6 till pojken! Hur stor var han? Stämde vikten bra med vikten du fått på tillväxtultraljudet? Gick förlossningen bra?

• 87ida

Stort grattis ames och alla ni andra som fått era bebisar!! :)
    Hur mycket vägde lilltjejen?

Själv så har jag bf imorgon, men inga värkar eller så.. slemproppen har gått för ca en vecka sedan. Gjort två hinnsvepningar där det visade sig att jag är öppen 2 cm. Har lätt havandeskapsförgiftning också, ska tillbaka till sjukhuset på måndag om det inte satt igång i helgen. Så vi får se vad som händer då :)

• 87ida

Bf+4 idag.. första barnet. Det här är den längsta och absolut värsta väntan jag någonsin varit med om!!
    Dock samtidigt som jag mer än gärna vill ha ut barnet NU, känner jag en rädsla också.. konstig känsla!

Ett fortsatt grattis till er nyblivna mammor och ett stort lycka till för er som det satt igång för!

• 87ida

Igår föddes min underbara Elsa på bf+8 efter 18 timmars värkarbete. 4200 gram och 51 cm

Svar på tråden Januaribebis 2012