• 87ida

Januaribebis 2012

Hej tjejer (och killar?)!

Har idag varit på RUL och allt såg finfint ut, blev flyttad från 10 januari till 8:e..
    det var en liten flicka på 18 cm :) Jag är sådär härligt lycklig just nu!!
    Riktigt många som väntar tjejer alltså! :)

En fråga, ni som sett att det varit en tjej på ultraljudet.. har ni sett själva att det var en tjej? Och ni som fått killar, ser man direkt att det är en snopp där? Tänkte så det nu inte kommer ut en kille i januari och jag shoppat en massa klänningar haha ;)

Ser att ni skrivit vad ni alla jobbar med.. själv är jag nyutbildad processoperatör, har bara haft sommarvik denna och förra sommaren så nu blir jag arbetslös.

• 87ida

Jag är i v.24+3 och var hos BM igår och hade dessa mått och resultat..

Blodvärde: 128
    Blodtryck: 127/75
    Lillans hjärtslag: 144
    SF-mått: 25 cm
    Vikt: +7 kg sedan inskrivning i v.10

Om man tittar på kurvan så är "normalkurvan" på 24 cm i 25 HELA veckor.
    Men min BM sa då att jag hade ett normalt mått så jag tror på henne om än jag hade 2 cm över :)

Vad kul att vi nu är över halvvägs allihopa! Det kändes som nyss då jag sa till killen min "Tänk, nu är bebis som ett hallon stort" och hon har ju då verkligen växt sen dess! Haha :)

• 87ida

Förresten, är det någon som röker/snusar eller använder nikotintugummi nu under graviditeten? Själv slutade jag snusa nyår men drömmer ändå om snus varje natt... jobbigt!

• 87ida

Tack för svaren angående snus tjejer! Känns skönt att veta att det inte bara är jag som är sugen på en prilla ibland :) Vi gör det bra!

• 87ida

Jag tycker också det är irriterande då folk kommer med såna där kommentarer!
    Har också hört "Är du säker på att det inte är två där inne?? hehehehehe".. GRR! ;)

Däremot en fråga till er.. sist jag var hos BM (28 hela veckor) hade jag 8,1 i blodsocker. Visst är det mycket? Hade iofs just ätit havregrynsgröt en timme innan men ändå. Vet ni vad som är max? Nån här som haft graviditetsdiabetes?

• 87ida

Lycka till Västeråsmamman! Håller tummarna för dig.. och bebis!

Svar på tråden Januaribebis 2012