Bullen i ugnen skrev 2011-08-24 19:14:18 följande:
Jag tycker själv att det är tråkigt att tänka så som jag gör. Men tycker bara att det känns fel. Brukar inte läsa här (klarar mig bra utan sånt) så jag har inte hängt med i andras historier. Och visst är det värre, men jag frågade faktiskt om någon annan också är besviken över ultraljudet.
Så typiskt svenskt att känna att man behöver förklara SIN besvikelse för att andra tycker att det finns alltid de som genomgått värre. jantelagen etc etc....
SJÄLVKLART finns det värre saker andra har gått igenom i denna tråd men just för "Bullen i ugnen" var detta något hon inte hade väntat sig- o hennes "mardröm"
respektera andras känsloliv o bagatellisera inte andras besvikelser!!
Jag har två små brödrar o har JÄMT drömt/fantiserat om att jag blir mor till en son, jag försöker tänka att det kan bli en dotter då chansen är 50/50 men ja fortsätter drömma om "min" son, jag kan inte hjälpa det.
Ska på RUL om 1 vecka ska fråga om de ser könet gör de inte det så tänker jag snällt vänta o BEARBETA att jag kan bli mor till en dotter
Självklart önskar vi oss alla friska o välmående barn men man får lov att föreställa sig sitt barn med ett visst kön!
sen för övrigt är detta en gravid tråd, där vi ska få ventilera oss om tankar o känslor om man säger som så- är det precis lika okänsligt o skriva om sina missfall i DENNA tråd för det är jag inte ett dugg intresserad av att läsa om in i minsta detalj då jag själv försöker slå bort de tankarna OM att något KAN hända mitt barn.
Jag beklagar sorgen för er som genomgått detta o det är inget fel att ni meddelat att ni fått lämna denna tråd pga av missfall men detaljrika diskussioner kring detta o andra gravid komplikationer finns det speciella trådar till.
Ni som vill spy galla över mig kan inboxa mig, då det inte hör hemma i denna tråd!