• Pamper

Januaribebis 2012

mammasidan.se/paket/gratis-babypaket

finns fler paket att beställa jag hämtade ut mitt paket från apoteket för ett tag sedan, verkar visst vara olika innehåll men jag fick, sked från bambina, v6 tuggummi, en tidning, 2st nappar och några hudvård produkter till bebisen

• Pamper
    chicopico skrev 2011-08-03 19:54:35 följande:
    Ja de är benen men de ser lite avhuggna ut, kan bli så i 3D tydligen.... sen är de navelsträngen som ligger över magen.
    Vet inte om alla rul är så i hbg men jag tror de iaf  
    här väntar man på sin rul tid, hoppas på att 3d e nya standarn, fick ni veta könet? har fått för mig att man kan iaf fråga om de ser o sen om man får svar e en annan sak =)
  • Pamper

Kanske inte enbart ryggvärk men verkliga ledbesvär deluxe!
    fick konstaterat foglossning i v10 har haft bälte sedan dess v15 nu....
    i v13 hade jag värk i bröstkorgen tietzes syndrom konstanterades.....
    min arm domnar även bort under natten- har opererats för carpal tunnel syndrom men trodde inte att det kom tillbaka iom en graviditet......
    tyvärr kan läkarna inget göra då kag är gravid......

jämna plågor dagligen om jag säger som så..... är mestadels sängliggandes, funder allvarligt på att tacka nej till en stor fest om 5 veckor pga att det inte är i min hem kommun o att jag vet med mig redan nu att jag inte kan sitta så länge....... =(

dålig lukt från mig själv? nej men jag har väl som alla andra ett hyper känsligt luktsinne så visst jag reagerar kraftigt på alla lukter som jag upplever som starka- goda lr äckliga.

någon mer som inte direkt klarar av att äta kött??

• Pamper

Har nu fått tid till RUL den 1 september..... känns som en evighet tills dess..... men men =)

fick idag även mam nappen från www.facebook.com/MAMbaby gilla sidan o fyll sedan i forumuläret på vänstra sidan FÅ EN GRATIS NAPP

Kan varmt rekomendera ett mamma set i skön ekologisk bomull från ellos
    www.ellos.se/dv/1-Set/Vertbaudet/_/N-h24Z1z13zxa

glöm inte att googla fram ev. rabattkoder från ellos innan  ni skickar er beställning ;)

• Pamper

Hmm det med att inte tömma blåsan innan visste jag inte, står inte på min lapp heller ska på RUL den 1 sep men d låter ju vettigt att man inte ska tömma den precis innan så livmodern puttas upp =)

själv ser ja super gravid ut innan morgon kissningen =)

tack för tipset!

• Pamper
    Bullen i ugnen skrev 2011-08-24 19:14:18 följande:
    Jag tycker själv att det är tråkigt att tänka så som jag gör. Men tycker bara att det känns fel. Brukar inte läsa här (klarar mig bra utan sånt) så jag har inte hängt med i andras historier. Och visst är det värre, men jag frågade faktiskt om någon annan också är besviken över ultraljudet.
    Så typiskt svenskt att känna att man behöver förklara SIN besvikelse för att andra tycker att det finns alltid de som genomgått värre. jantelagen etc etc....

SJÄLVKLART finns det värre saker andra har gått igenom i denna tråd men just för "Bullen i ugnen" var detta något hon inte hade väntat sig- o hennes "mardröm"
    respektera andras känsloliv o bagatellisera inte andras besvikelser!!

Jag har två små brödrar o har JÄMT drömt/fantiserat om att jag blir mor till en son, jag försöker tänka att det kan bli en dotter då chansen är 50/50 men ja fortsätter drömma om "min" son, jag kan inte hjälpa det.

Ska på RUL om 1 vecka ska fråga om de ser könet gör de inte det så tänker jag snällt vänta o BEARBETA att jag kan bli mor till en dotter

Självklart önskar vi oss alla friska o välmående barn men man får lov att föreställa sig sitt barn med ett visst kön!

sen för övrigt är detta en gravid tråd, där vi ska få ventilera oss om tankar o känslor om man säger som så- är det precis lika okänsligt o skriva om sina missfall i DENNA tråd för det är jag inte ett dugg intresserad av att läsa om in i minsta detalj då jag själv försöker slå bort de tankarna OM att något KAN hända mitt barn.

Jag beklagar sorgen för er som genomgått detta o det är inget fel att ni meddelat att ni fått lämna denna tråd pga av missfall men detaljrika diskussioner kring detta o andra gravid komplikationer finns det speciella trådar till.

Ni som vill spy galla över mig kan inboxa mig, då det inte hör hemma i denna tråd!
  • Pamper
    Skåne85 skrev 2011-08-24 22:42:43 följande:
    Bullen: Trycker på gilla knappen... Känner du det? ;)
  • Pamper

Hej hej

jag har oxå handlat.... jag som hade tänkt vänta men men

hittade mitt önske skötbord på blocket för 800kr ett äldre som utgått från ikea antikbetsat Leksvik
    som man kan enbart ha som byrå m hylla sen

spjälsäng med sänkbar långsida 300kr kaxholmen nina tänker dock köpa ny madrass ohygieniskt med beg.

o så hittade jag min dröm vagn på blocket för 800kr en dansk vagn Basson Grande i normal höjd så man slipper bocka sig ner som på nyare vagnar separat sitt o liggdel

kläder har ja inte köpt egentligen men beställde från esprit/ ellos i helgen då de hade rea köpte saker för närmare 700 men betalade bara 300 =)

har oxå undrat över overall? vilken storlek borde man ta i 62-68? hade bara tänkt köpa 1 babyoverall...
    vilket material?

sen ska ja ringa BM imorgon... någon annan mer som läcker mjölk??
    gör det mest ur ett bröst e i v19 o har gjort det i någon vecka nu...
    problemet är en hård knut stor som en lime i övre delen av brösten o bara det bröstet o i det området
    känns varmt o febrigt?? droppade ut några droppar i handfatet o det e nästa gul/grön färg
    kan det var en inflammation i någon körtel?? för mjölkstockning är väl inte möjlig??
    mår bra för  övrigt.

RUL på torsdag!!! längtar!! o jag fick visst kissa innan, det e något gammalt de sagt förr ( har läst det innan i denna lr i någon annan tråd..)

• Pamper
    elinson skrev 2011-08-31 22:26:59 följande:
    RUL imorn bitti, nervös! 
    samma här.... känner inte ja kan slappna av o gå o lägga mig än
  • Pamper

Då var man på RUL igår allt såg bra ut vi kunde dock inte se vilket kön det var, kunde alltså inte avfärda det ana lr det andra, vi såg uppifrån o när vi kollade från sidan var låret i vägen.

Men Bumbi som ja kallar magen mådde bra o var hela 19cm lång o vägde 183 gram!

Blev framflyttade en dag till den 1 februari 2012 men hoppas ja kan stanna i tråden ändå =)

Mammabyxa från Hm köpte jag i förra veckan, fanns svarta o gråa riktiga byxor inte leggings
    med bakfickor o extra hög magdel som går i omlott för fantastiska 199kr!

www.babybox.se/

sen har babyproffsen en box
    o babyland de typ samma

alltförföräldrar har en fin box

likaså apoteksgruppen

hittade denna länken blogg.mama.nu/mammaistan/2011/08/25/gratissaker-for-gravida/

o glöm inte anmäla dig på MAM på facebook för gratis napp! www.facebook.com/
    saluansvar på facebook delar ut en goodiebag

Svar på tråden Januaribebis 2012