• Pamper

Har lagt upp några bilder i mitt galleri på saker jag inhandlat, tänkte lägga upp bilder efterhand

V.22 för min del
    BF 1 februari
    3kg viktuppgång
    Äter järntillskott
    Känner Bumbi dagligen- kallar magen det då könet inte gick o se på RUL

Ingen föräldrargrupp än för min del men d kommer väl =)
    kul om man kan träffa andra o gå hemma med

däremot så erbjöd min BM en pilates introduktion med betoning på andning fr.o.m november månad =)

• Pamper

har lagt upp fler bilder i mitt galleri nu bla lite från ullared.

var på någon mässa idag o köpte pippi bodys för 20kr!

• Pamper
    twistedtofit skrev 2011-09-25 19:59:47 följande:
    Bullen, jag kan inte se ditt galleri! Vi har köpt en Phil and Ted vibe på blocket till vrakpris. Sen var vi i vingåker outlet där de har mkt barnkläder och bla pop. Jag köpte 2 pop ulltröjor till lillis!
    www.familjeliv.se/Hem/bullen/galleri.php

ja vet inte riktigt om detta fungerar..... kanske gjort albumet hemligt då?
  • Pamper

www.familjeliv.se/hem/bullen/gallery/phpcoenjt.jpg

haha hade gjort bilderna synliga endast för mig själv jaja, gör om gör rätt!

twistedtofit skrev 2011-09-25 20:00:50 följande:
    Förresten ska vi till ullared ons-tors!!
    kan tipsa om en skötbädd från ullared kostade end. 150 kr o laban överdrag till den 50kr, inget jag har på bild dock....
  • Pamper

Har kollat runt ang Sen avnavling vilket jag själv varit intresserad av att få med i mitt förlossningsbrev,

fodautanradsla.se/blogg/2010/03/10/tidig-eller-sen-avnavling/
    www.lakartidningen.se/engine.php
    www.enbrastart.se/index.php&task=view&id=71&Itemid=57

min lilla bumbi e rätt livlig, känns som luftbubblor tycker jag =) brukar smörja in magen varje kväll men de e d små lätta strykningarna över magen som den reagerar mest på! =)

ni som har blivit hårigare? väntar ni samma kön? tänkte de säger ju att flickor stjäl mammans skönhet?

jag har oxå börjat äta niferex men mådde så dåligt av de tillsammans med mitt låga blodtryck att jag nu bara ska äta en tablett varannan dag. o de andra dagarna 2st hemofer..... annars får jag väl testa ngt annat.
    någon som får i sig järn på annat sätt i höga doser? vad har ni haft för biverkningar?

fick mitt moderskapsintyg nu i vecka 22 men d e väl ingen panik med o skicka in det??

detta e min första graviditet, o jag har blivit opererad 3ggr för carpaltunnel syndrome tidigare i livet, hoppas verkligen inte att graviditeten triggar igång det så det blir värre! JAG HADE TAGIT SKENOR OM JAG VARIT ER, vet många det försvunnit på efter bebisen kommit ut o en operation e inge kul!

• Pamper
    minjalin skrev 2011-10-03 21:12:54 följande:
    Det är ju jättedumt :( Men din mammapenning baseras nog på ditt gamla jobb i alla fall som tur är. Så har jag fattat det som i alla fall.

Jo, men förhoppningsvis får jag en lika bra handläggare som med graviditetspenningen för där ansåg dom ju tydligen att jag inte klarade av att jobba den här gången. Dom ringde inte ens för att ifrågasätta denna gången utan fick bara hem ett brev att det var godkänt. Snacka om att jag blev snopen :p 
    om du inte skriver in dig på af din första arbetslösa dag är risken stor att du förlorat hela din SGI..... tyvärr men deras regler e skit..... =(

ja har lagt upp lite bilder i mitt galleri på saker bla sängkläderna ja köpte i ullared, om ngn vill kolla =)

ang. råmjölk så har jag haft det ett bra tag nu sen v16 tror.... men min bm sa att d borde avra en god föraning om att man kan amma =) orolig för det då min mammas mjölk sinat med oss alla 3 syskon inom 2  månader =(
  • Pamper

Hej alla!
    Har varit med här ett bra tag nu...

Verkar dock som om jag är den enda ensamstående mamman =( o det får vi ju säga e bra!
    barn behöver en mamma o pappa, men så blev d inte här o det var aldrig aktuellt för abort för min del o särskilt inte efter att vi varit "lyckligt" gravid tillsammans i 8 veckor.....

men men jag kämpar på! man e bara så ensam i allt, inte så att man inte har ngn o dela allt med men just de dagarna när man bara behöver en kram e d extra jobbigt.

Hur som helst-
    går på gravid pilates o det e jätte häftigt o vilka muskler man tränar som jag inte ens visste fanns!

glukosbelastningen på måndag men den serveras med is o citron av min barnmorska o så tar vi en undersökning under tiden- är i v28 så det ska nog gå bra! ska bara  ta med mig frukt- bra o ha efteråt =)

elison- undrade själv vad den kula egentligen kunde vara men nu vet ja!

mina foglossningar har lugnat ner sig rejält o d e man glad för!

men nu e det halsbrännan ja brottas med.... mandel funkade i en vecka men nu kan ja knappt sova så....
    någon som testat galieve?? barnmorskan tipsade om den då ja hatar känslan av gaviscon i munnen.....

lite fredagsmys blir d här med en film o tända ljus!
    trevlig helg alla  o glöm inte nära o kära som lämnat oss, sätt ett ljus på graven!

• Pamper

c3c: har ett stort stöd av vänner o familj!

hur e d för dig?

• Pamper
    elinson skrev 2011-11-09 16:23:29 följande:
    Jag är sjukskriven för grav. depression på 50%. Men det hjälper att ha något litet att göra varje dag. Typ planera middagen, måla lite, läser bebisböcker, telefon men vänner jag inte pratat med på länge, nu har jag inte ont så jag klarar promenader med hunden och det hjälper verkligen. Men om du kommer dig ut (med bil eller tll fots) så byt miljö, sitt på kafe o läs en bok/tidning. Jag deppar ihop fullständigt om jag hamnar i soffan hela dagen. Sen hjälper det att blogga o få skriva av sig lite ibland . Har du nån att prata med? Täta uppf hos BM eller psykolog?
    amadores skrev 2011-11-09 12:53:50 följande:
    Har BF 23/1 och har nyss blivit sjukskriven pga kraftig foglossning, Har nu varit hemma nästan en vecka och funderar på hur jag ska få tiden att gå tills januari. Är ganska rastlös av mig och försöker fylla dagarna med att "boa" inför bebisen men är rädd att veckorna ska bli väldigt långa nu...

Någon annan som är rädd för att bli lite deppig av att gå hemma så länge eller som har några tips på hur man gör för att undvika rastlöshet/deppighet?
    Detta här med grav. depp undrar jag över.....
    nog för att jag e ensamstående o gravid men skulle d vara en indikation på att ja har lättare för att bli deppig?
    och hur ska det behandlas i så fall??

Rädd är jag iaf o bm sa nu sist att hon var lite orolig för hur jag ska hantera förlossningen med tanke på att de e första o jag e ensam med barnet när jag sen e hemma.... (har en väninna som följer med på förlossningen)

Ja som sagt, första gången för mig hur skiljer man vanlig gravid depp från riktig depression????
Svar på tråden Januaribebis 2012