Inlägg från: syntetica |Visa alla inlägg
  • syntetica

Januaribebis 2012

Bara jag som funderar över det här med att ens vänner försvinner när man blir gravid? Eller kanske bara jag som råkat ut för det?

• syntetica
    nya mamman skrev 2011-07-24 21:39:54 följande:
    upplevde samma sak när jag vänta mitt första barn! Nu vet jag vilka mina vänner är, på riktigt!!!
    Det k'nns så himla tråkigt bara, men jag har lärt mig vilka som faktiskt är sanna nu.
    MaHo89 skrev 2011-07-24 21:46:13 följande:
    nja vännerna är väl kvar men en sambo till en nära släkting har blivit knäpp..
    Det blev hon förra gången vi var gravida också (det slutade i MA)
    Hon ger mig kommentarer konstant om hur ung jag är, senast igår när vi var på familjemiddag och sa att vi var tvugna att åka hem och mata hunden och att jag var lite trött, klockan var sju... Då kläcker hon "Ja du måste väl hem och sova, klockan är ju snart sju, barn ska ju sova då"
    Och förra gången sa hon att det var "som om ett barn väntade barn"
    Hon är 30 och jag är 22.. Misstänker svartsjuka, tror att de har svårt att bli gravida... Men vad fan, att skaffa barn har inte varit nån dans på rosor för oss direkt!

Är väldigt irriterad på henne just nu...
    Det där med åldern vet jag också hur det är, är själv bara 21 snart så och man får bita sig i läppen många gånger när man får sånna kommentarer.
    Carolaj83 skrev 2011-07-25 06:36:44 följande:
    syntetica-väntar treedje så vi har redan gått igenom den fasen, nu umgås vi mest med andra som har barn....man lär ju känna nya goa vänner....men några barnlösa vänner har jag kvar

MaHo89-men gud hur omogen får denna tjej vara??? måste ju bero på svartsjuka eller jävligt grova problem
    Jo man lär ju känna nytt folk, men hur orkar man leva "ensam" utan vänner så länge. ¨

• syntetica

Usch idag har vart en jobbig dag,
    skulle ta mig upp till affären men hann knappt in i butiken innan
    det flimrade för ögonen och ljudet försvann. Trodde jag skulle svimma innan
    jag hittade mig en stol att sätta mig ner på,
    fick super proffsig och snäll hjälp från 2 icapersonal som fick i mig
    banan och en merdricka innan jag vågade ställa mig på benen.
    Jag kallsvettades som en djur och trode seriöst jag skulle dö..

Någon som vart med om liknande?  

• syntetica
    Frökenolson skrev 2011-07-27 18:49:46 följande:
    lågt blodtryck kanske? Jag har haft yrsel till och från, kolla upp blodvärden och sådan igen också kan ju vara nåt som spökar som är lätt att fixa..
    Jo är förmodligen något sånt, inte blivit riktigt återställd än dock.
    Känner mig lite vimmsig i skallen och trött. 
  • syntetica

Usch den här värken i magen kan vara så otroligt frusstrerande ibland, vet inte riktigt hur jag ska sitta eller ligga för att det ska kännas behagligt.

• syntetica

Nu är vi hemma efter ett lyckat ul :D 
    En fin liten kille som sprattlade runt som en liten tok.
    Dock hade han lite vätska i njurana så det kommer bli återbesök. 

Svar på tråden Januaribebis 2012