Inlägg från: Jenna Dark |Visa alla inlägg
  • Jenna Dark

Empa86: varför ska man undvika sköljmedel? Det har jag aldrig gjort och jag tvättar mina barns kläder i vanligt tvättmedel, använder galltvål, etc.
    Låter som flumbug för mig att man måste undvika sköljmedel, så länge det inte beror på material etc. Dosera rätt så ska det nog gå bra...

• Jenna Dark

Kan man verkligen grina till sig en igångsättning?
    Har hört att värkstimulerande dropp som man får vid igångsättningar bl.a. Kan leda till cp-skador. Jag skulle grina mig livet ut om detta stämmer och min bebis blev cp-skadad pga att jag just nu inte står ut. Nån som vet mer?

• Jenna Dark

Köp inget förens du verkligen vet att du kommer att behöva dem. Jag samlade på mig massa onödiga saker då jag var gravid första gången. Inte ens ett pkt med amningsinlägg, eftersom det var lite si och så med mjölken. Däremot hade jag större nytta av vanliga avsminkningsrondeller av bomull...
    Ett litet tips bara... Skulle du läcka mycket så finns det ju alltid apotek på sjukhusen eller så får du be nån anhörig skicka och köpa bröstvärmare mm.

• Jenna Dark

Jävla tel.. Det ska stå att jag inte ens hann använda ett pkt av amningsinläggen...det behövdes inte eftersom alla inte läcker kolossalt mycket.
    Och nån mjölkstockning fick jag då aldrig...

• Jenna Dark

Paet: jaha, du läcker redan! Grattis! Då finns de på Ica eller Coop för under 50- lappen!

• Jenna Dark

Nu slutar jag vara anonym här... Har följt er länge men inte varit så aktiv. Hängde lite i dec-tråden innan..
    Ser ut att få en 12:a jag med... Bf+ 3 idag och inte en enda känning.....
    Tippar på att pojken kommer innan den 5:e iaf....
    Gott nytt år!

• Jenna Dark

Ja, jag åt inget typ några veckor innan Bf, gick ner npgra kg.
    det fick inte plats och jag var inte sugen alls. Just nu känns allt somvanligt igen, magen är lite nedsjunken så det finns ju plats igen men jag har börjat längta efter gröt igen (kolhydrater)och har lagt på mig nåt extra kg.
    Antar förresten att det är bebisen som vill svikna upp sig inför fl...

Svar på tråden Januaribebis 2012