Januaribebis 2012
Spears: har du ont? Låter som att det är på g!
Spears: har du ont? Låter som att det är på g!
Spears: ett litet tips, sitt upp och sov. Jag gjorde det under ett par v då min bebis klämde åt en nerv som gjorde att jag inte kunde ligga.... Det är iofs inte riktigt samma sak men du behöver ju sova liksom....
Man går inte över tiden förens man är i v 42+0 har jag fått lära mig. Du kan alltså vara lugn till nästa besök, då det är helt normalt att föda mellan v 37-42.
Är själv i vecka 41+6 idag och anses ej vara överbärare förens imorgon, och då ska jag eventuellt sättas igång...men bara för att jag haft lite smärtsamma sd enligt ctg...
Cabrera: du har ju 24h på dig att starta....vila upp dig ordentligt idag, jag är då övertygad om att du har din bebis i din famn vid midnatt!
Kissekatten: du blev igångsatt va? Hur lång tid tog det och vilken metod använde de?
Jag ska sättas igång imorgon em och börjar bli nojjig...grattis till pojken förresten!!
Pusselbiten: vilka är det som snokar i ditt liv?är det folk i den här tråden? Det är inte så att du under flera år själv satt dig i klistret? Jag vet egentligen inget omdig, men du har ju gjort ditt allra bästa för att ge vapnet i handen på elaka människor på olika forum. Menar inte att låta brutal eller dum men jag undrar bara hur du orkar med all dramatik?!?
Skåne85: det är fan inte alla lätt att få snitt eller igångsättningar. De allra flesta får de inte! Det är bara det att de som får det är en liten procent som faktiskt skriver om det HÄR!
Om du läser här på fl så kan man lätt tro att alla har ont, högt blodtryck, spricker och akutsnittas eftersom allt går åt helvete precis varje gång!Verkligheten ser inte ut så här och majoriteten av kvinnor föder mellan v 37-42 och de allra flesta fl går fruktansvärt bra och snabbt.
Så vila upp dig och läs böcker om förlossningar nu, ta det lugnt och lita på din kropp. Om något avviker eller om du går över tiden kommer du ändå snittas eller sättas igång, men det är väl inget man egentligen vill???
Skåne85: lycka till du med! Jag hade gärna bytt med dig om jag kunnat! Jag hoppas att du får mycket stöd och hjälp med det onda och fl-skräcken, och jag hoppas för din skull att du slipper gå lika länge som jag, (Bf+15)
Vi blir nog många som får barn imorgon....
Det är så jävla fullt på fl,så jag sätts igång ikväll/ inatt...
Sapato: var ska du föda?
Sapato:det är fullt på SÖS, iaf för oss som inte är akutfall.jag väntar och väntar här... Men har du värkar går du före mig så skynda dig in!
Vi kanske ses imorgon....,! ( är ju också på SÖS....)lycka till!
Jag är också på sös sapato!
Nu är min son äntligen ute! efter 5,5 h från igångsättningen till la gran finale, kom han ut kl 06:31. jag är så kär men dötrött....(bf + 16 och han var inte alls villig rller redo vid igångsättningen!)
Till er som är rädda för att spricka: jag sprack lite första gången och det kändes inte. Ingenting. Så det låter värre än vad det är..