Januaribebis 2012
Hej hej! Tänkte jag skulle hoppa in här... lite sent eftersom graviditeten snart är över, men hittade denna sida nu först och kände att det skulle vara roligt att få prata med någon annan som också är lika långt i graviditeten. Går inte riktigt att prata med sambon då han inte upplever saker och ting på samma sätt :D
Är som sagt gravid och väntas föda 19 Januari (men hoppas verkligen att det blir tidigare, gärna redan imorgon får bebis komma ut :D ) Just nu känns allt bara jobbigt om jag ska vara ärlig, och jag njuter inte det minsta av att vara gravid: har värk från bröstkorgen ända ner i fötterna, restless legs varje dag, sendrag i vaderna jämt och ständigt, kan inte ens dra av mig skorna utan att få sendrag. Jag har svårt att andas, får inte sova, värk i vänstra sidans revben så jag kan knappt röra mig/hosta/nysa/ligga på vänstra sidan, fruktansvärt ont på en punkt i magen så fort jag rör på mig, mår illa titt som tätt... Jaaa, som sagt, jag njuter inte alls just nu... :/
Hur är det med alla er andra? Hur mår ni nu så här mot slutet?
Åhh, det ska bli så härligt då man får tillbaka den kropp man är van vid, och då man får börja vakna på nätterna av barnet istället för av värken 

Hur är det möjligt?! Jag ska ju egentligen inte få gå upp mer än bara ett par gram per vecka nu i slutet av graviditeten! Nu får jag inte äta mat som innehåller salt överhuvudtaget (fast jag inte är svullen eller liknande) Så vad ska man leva av nu då? Allt innehåller ju salt!
Har väldiga problem emellanåt då hon ska lyssna på hjärtljud och känna hur den ligger. Men igår kände jag nästan aldrig av den. Enbart på kvällen då jag tittade lite tv, så kände jag att bebben sparkade 3-4 gånger, det var i princip allt. Hmm, ska man bli orolig?
Det är "mitt fel" eftersom jag har haft smärtor nu non-stop i flera månader. Men häromdagen skulle vi mysa lite, men det hela slutade med att vi fick avbryta. Jag njöt ingenting och dessutom så gjorde det ont i sl**an. Det kändes som om "den" inte hade rum, utan det bara tryckte och gjorde ont varje gång han förde den fram och tillbaka. Vet inte om jag "vågar" försöka någon fler gång. Kändes så surt att behöva göra honom besviken, han som verkligen har sett fram emot lite skoj