• Noras

Januaribebis 2012

Krikiz skrev 2012-01-12 11:46:40 följande:
    Grattis till alla nya bäbisar här i tråden och till er som är på G - stoooort lycka till

Här är det v. 38+0 idag och inte en tillstymmelse till bäbis. Så var det visserligen med sonen också som kom på BF+7 (och då tog det 6 tim från första lilla känning till dess att han var ute), men det skulle ju vara lite härligt att få uppleva en "normalsnabb" förlossning den här gången.

Är precis som många av er andra sjuuuukt trött, men tyvärr är jag inte lika duktig på att ta det lugnt och sova en stund på dagen    Vet inte varför, men det tar emot att lägga sig ner, känner mig så lat av någon anledning - även om jag vet att det inte finns någon i min omgivning som skulle se mig så......  Får väl hoppas på att det är en liten släng av "mini-boande" som gör att jag inte kan ta det lugnt. Nåja, det visar sig väl snart isåfall!
    Oj vad jag känner igen mig! Här är det likadant! Sjukt trött men det tar så fruktansvärt emot att lägga sig ner och vila. Istället är det full rulle från det att jag slår upp ögonen klockan 5-6 på morgonen tills jag går och lägger mig vid en 10-tiden på kvällen. Känner mig lat om jag lägger mig ner för att vila. Ligger 5 minuter och så är det upp igen och så fortsätter jag. Helt sjukt egentligen med tanke på vad vi går och bär på för vikter just nu och alla hormoner som rusar och man inte får sova ordentligt på nätterna m.m. Skrattande
    Men i och för sig så har jag alltid varit så. Tänker alltid att "det är lika bra att jag gör det så det blir gjort någon gång". Hööööga tankar jag har om personerna i min omgivning, va? Tungan ute
  • Noras

Åhh! GRATTIS TILL ALLA NYA MAMMOR OCH PAPPOR!! Jag är sååå avundsjuk!

Här märks det ingenting ännuRynkar på näsan 6 dagar kvar till BF och inte ett enda tecken. Är så sjuukt trött på det här! Har mer eller mindre ställt in mig på att gå över tiden Skrikandes och få en februari bebis istället.... Känns så hopplöst att inte få minsta lilla tecken på någonting!

• Noras

Alltså nu räcker det! Jag orkar inte med det här längre, nu får något börja hända! All skit som man hade tidigare har nu kommit tillbaka: illamåendet, foglossningen (som har varit jättebra nu i flera veckor) halsbrännan....
    Igår kväll fick jag inte sova alls på grund av att halsbrännan från helvetet bestämde sig för att flytta in!
    Jag kan inte ens sitta i soffan på grund av att jag då blir fruktansvärt illamående! Jag får sitta konstant på en köksstol eller på kökssoffan i trä för att kunna sitta ner! Foglossningen gör sig påmind så fort jag ska göra något! Och idag hos BM konstaterades det att jag har fått förhöjt blodtryck! Havandeskapsförgiftning på gång? Vet inte, kanske. Hon frågade om jag har haft någon huvudvärk, och jooo, i helgen har jag haft lite. Inget som har stört nämnvärt, och jag har inte behövt ta några tabletter för det, men jag har känt av den lite grann. Har inte haft huvudvärk alls under hela graviditeten, så det är ju ett litet varningstecken också. Urinen var det dock inget fel på och inte heller något fel hittades på Hb:t. Får jag dock huvudvärk, börjar "se stjärnor" eller liknande så måste jag ringa dit. Skulle ju bara fattas att man ska få det också! Man har ju inte alls haft några som helst komplikationer under graviditetens gång, nej då, inte alls!! Skrikandes Grrr!!! Jag är så arg och less och jag står inte uuuut! Och inte några känningar har man heller, nada!!

• Noras
    Someday skrev 2012-01-16 13:05:37 följande:
    I mitt fall är det faktiskt inte bara min vänner som säger så, utan de flesta! Skriver jag på FB att jag inte sovit så kommer kommentarerna om vila haglande direkt, eller att jag kommer att få gå över så läääääääänge eftersom det är första. Jag instämmer med Paet, det är inte snällt! Man vill inte höra allt det här just nu dagarna innan FL. För även om jag är trött och inte sover och har konstant värk som kommer ju faktiskt pyret när som. Det sista man behöver nu är alla tråkiga kommentarer om hur trist livet blir sen eller hur jobbigt det är att föda barn.
    Jaa, det är jobbigt att föda barn. Jaa, man kanske inte får sova så mycket på nätterna efter man har fått barn. Jaa, man har mindre tid över till sig själv och sådant som man kanske brukar göra tidigare: träffa vänner, gå på bio osv. Men härregud, sånt behöver väl ingen säga till en! Det begriper man väl själv!
    Jag fick också precis likadana kommentarer då jag väntade mitt första barn. "Oj, så jobbigt du kommer att få det! Ingen vila, ingen sömn, ingen tid över för någonting. Bara mata, byta skitblöjor....bla bla bla"
    Blev så otroligt trött på dessa kommentarer så jag förstår dig precis! Men, det ska jag säga, mitt liv blev inte trist då jag fick barn, som människorna höll på och tjatade om. Snarare tvärtom!
    Och vad då "att man aldrig kommer kunna gå ut och shoppa på stan mer" ? Det kan man väl visst det! Bara att ta vagnen och baby med sig och så sticker man iväg! Är ju hur kul som helst att gå på stan och shoppa bebiskläder/saker och få ha babyn med sig! Skrattande
  • Noras

Jag är inte alls avis på alla som har fått/får bebisar snart! Inte det minsta, nej nej! Flört Grattis och lycka till till er alla!
    BF imorgon och ingenting händer här. Suck.

Och nu ska jag klaga lite, inte om smärtor, utan om människor som finns runt omkring. Vad tror dom en förlossning är egentligen? En allmän tillställning?
    Sitter här hemma och är näst intill störtförbannad på en kompis. Hon ringde mig idag och direkt jag svarar så säger hon: "Men härregud, har du inte åkt in ännu? När ska du egentligen masa dig iväg till förlossningen?"
    Ööhh.... då bebis anser att det är dags att komma ut kanske? Tror hon liksom att jag kan påverka saken? Tycker att det var lite... kallt att kasta ur sig saken på det viset hon gjorde.
    Sen vidare så fortsätter hon: "Vid minsta lilla känningar att det är på gång så ringer du MIG först! Jag måste få veta att det är på gång och att du ska åka in! Jag kommer till förlossningen och håller dig sällskap genom alltihopa!"
    Öööhh.... jag blev så paff så jag fick inte fram ett ord! INGEN, förutom min man, kommer att vara med mig på förlossningen, det kan hon glömma! Sen före vi lägger på luren så säger hon: "Kom ihåg det då, ring mig FÖRST! Har min man passligt så kan jag ta med honom också, det är inga som helst problem."
    Efter att jag hade lagt på och funderat en stund på vad hon hade sagt så blev jag ursinnig!! Skrikandes Vad f**n tror hon att detta är egentligen?!! Semester med hotellövernattning??!! Hur kan en människa säga något liknande?! Och tror hon verkligen att jag tänker sitta på förlossningen tillsammans med henne OCH hennes man?! Nej knappast! Jag kommer nog att ha fullt upp som det är och enda personen som ska dela detta med mig är MIN MAN! Förstår inte vad som har flugit i henne. Vi har känt varandra jättelänge, och aldrig att hon har kläckt ur sig dummare saker än detta någon gång! Kommer nog verkligen inte att meddela henne då jag åker in! Hon får veta det då jag kommer hem igen som alla andra.

• Noras

Åh så härligt att höra om alla som fått sina bebisar! Stort GRATTIS till er alla!

Utflyttningsdatum idag, men det har inte min hyresgäst förstått, så h*n bor kvar i alla fall Skrattande DOCK så är jag liiite glad: hade SD igår heeela dagen så fort jag rörde mig, och klockan halv 5 imorse hade jag en kraftig värk och halv 6 så hade jag en till. Är ju roligt att få NÅTT "livstecken" av att förlossning kanske börjar komma krypande, även fast det bara är någon ynka liten sak  Skrattande
    Ska till BM idag igen för extra koll av blodtrycket, eftersom det har rusat i höjden. Havandeskapsförgiftning var ju det hon började misstänka, så får se nu då om det fortfarande är högt/högre eller om det har gått ner igen.
    Ha en bra dag alla! Glad

• Noras

BF+1 idag och alla SD är som bortblåsta. Ingen slempropp, inga värkar.... ingenting... Bara ont och smärta överallt och svårt att röra sig. Kan ärligt säga att jag hatar det här nu! Ser inget roligt alls i att vara gravid!

• Noras

STORT GRATTIS TILL ALLA BEBISAR!! Jag är så avundsjuk!

BF+2 idag och ingenting Rynkar på näsan Är sjuuuukt trött och slut i hela kroppen! Hoppas verkligen att det sätter igång snart. Och hoppas att man får en snabb och problemfri förlossning också.
    Med första barnet så tog det 7 timmar och 39 minuter från första värken tills hon var ute. Själv sov jag ca 2-3 timmar av det Skrattande Blev lite klippt men inget annat. Håller tummarna att det går lika bra den här gången också.
    Nu dags att dra på sig ett leende och ta emot besök. Urk! Vet inte hur jag ska orka...
    Ha en bra kväll alla!

• Noras

BF+4 idag och nu vill jag bara ha tillbaka min kropp! Är trött på att vara stor och fet och klumpig! Vill kunna dra på mig ett par normala jeans och inte gå omkring i mjukisbyxor jämt och ständigt! Vill få tillbaka min energi som jag hade tidigare, vill orka gå ut och gå som tidigare! Är så trött på alla 1000-tals sammandragningar som man har dagligen, som inte hjälper ett skit! Var är VÄRKARNA?!!

• Noras

Och jag är också kvar...tyvärr...
    BF+5 idag. Suck... Var till BM idag, allt ok. Var nästan så jag blev sur då ingenting var onormalt, kanske man skulle ha fått en igångsättning då Rynkar på näsan
    Ska dit igen på torsdag. På tisdag ska jag till mödraspec. (eller vad det nu än heter) om inget har hänt innan dess. Har jag "tur" då så sätter de igång alltihopa, har jag "otur" så skickas jag hem igen och får komma tillbaka på torsdag för igångsättning.
    Kan ärligt säga att jag kommer inte att sakna den här magen då den äntligen kommer bort. Ska bli såååå underbart att slippa den! Är så totalt urless, trött, helt fed up på allt vad graviditet, mage, sammandragningar, smärta, kontroller m.m. heter så jag kommer inte att sakna någonting alls av det här!

• Noras

Jaaa... BF+6 idag då. Och fortfarande ingenting. BM imorgon igen. Suck.... Nu är jag så less på allt springande hit och dit på kontroller till höger och vänster...
    Inatt sov jag kanske 2 timmar, och då var det bara något halvt slumrande och inget annat. Är sjukt trött och vill bara gå och lägga mig! Men men, det kan man ju inte då man har hästar i stallet som ska ha sin nattmat klockan 21.00. Men, efter det, är det sängen som kallar direkt för mig! En liten ljusglimt är ju dock att nu vet jag att det MAX är 8 dagars väntan kvar och sen så är den lilla ute! Ska bli så skönt när det här är över!

• Noras

BF+8 idag Rynkar på näsan Vem kunde tro att man skulle gå längre över tiden med andra barnet än med första. Nu får det gärna börja vara slut på det här. Men fortfarande inte minsta lilla känning att något skulle vara på G. Hoppas verkligen att de sätter igång mig på tisdag. Orkar inte gå och dra på den här magen längre. Dessutom börjar jag seriöst vara rädd för att babyn är stooooor! Magen är hur stor som helst, och blir bara större för varje vecka som går. Vill verkligen inte hamna på något akutsnitt på grund av att det inte går att föda vaginalt. Jag är ju rätt liten själv, så är det en stor baby vet jag inte hur det ska gå till.... Dom fick ju ta till sugklocka med första barnet för att hon skulle slippa ut, och då var hon bara 3210g och 49 cm. Och den här gången har jag absolut mycket större mage än vad jag hade med första barnet. Lite rädd blir man ju... Rynkar på näsan

• Noras
    Oj! Insåg nyss att nu KANSKE det bara är 3 dagar kvar så får vi träffa lilla bebben Förvånad På tisdag kan det hända att det blir igångsättning för min del, senast dock på torsdag. Och nu blev jag lite orolig! Har fått höra av många nu att en igångsättning är sååååå mycket hemskare än en vanlig förlossning. Har också läst på nätet på flera olika sidor att det är jobbigare, mer smärtsamt, tar längre tid m.m.
    Jag har ju en förlossning bakom mig redan, som startade av sig självt, så det vet jag ju hur det är. Men hur är det med igångsättning då? Ni som har erfarenhet av båda sorterna, kan ni berätta hur ni upplevde dem som olika? Fanns det några olikheter, eller tyckte ni att de var likadana? Var det mer smärta med igångsättningen, jobbigare, tog det längre tid?
  • Noras

Jaa, jag får väl nog också börja söka efter en februaritråd.... suck.... Vet inte varför men känner på mig att de inte kommer att lägga igång mig på tisdag, utan jag får åka hem igen och vänta tills på torsdag Rynkar på näsan Vet inte varför, men jag är störtsäker på det. Orkar inte gå ända till torsdag! Och nu är barnet så stort så även fast magen har ramlat ner för länge sedan, så har jag nu en stor hylla direkt under brösten, precis som tidigare före den ramlade ner. Jag har barnets rumpa under ena sidans revben och fötterna är på andra sidan under revbenen. Den inflammerade muskeln blir bara värre och värre, vilket gör att jag bara kan röra mig mindre och mindre. På grund av bland annat muskeln så sover jag max 2-3 timmar varje natt, på dagen går det inte alls att sova. Jag är så trött och slut just nu så jag vet inte hur sjuttan jag ska orka med en förlossning överhuvudtaget!

Svar på tråden Januaribebis 2012