Someday skrev 2012-01-16 13:05:37 följande:
I mitt fall är det faktiskt inte bara min vänner som säger så, utan de flesta! Skriver jag på FB att jag inte sovit så kommer kommentarerna om vila haglande direkt, eller att jag kommer att få gå över så läääääääänge eftersom det är första. Jag instämmer med Paet, det är inte snällt! Man vill inte höra allt det här just nu dagarna innan FL. För även om jag är trött och inte sover och har konstant värk som kommer ju faktiskt pyret när som. Det sista man behöver nu är alla tråkiga kommentarer om hur trist livet blir sen eller hur jobbigt det är att föda barn.
Jaa, det är jobbigt att föda barn. Jaa, man kanske inte får sova så mycket på nätterna efter man har fått barn. Jaa, man har mindre tid över till sig själv och sådant som man kanske brukar göra tidigare: träffa vänner, gå på bio osv. Men härregud, sånt behöver väl ingen säga till en! Det begriper man väl själv!
Jag fick också precis likadana kommentarer då jag väntade mitt första barn. "Oj, så jobbigt du kommer att få det! Ingen vila, ingen sömn, ingen tid över för någonting. Bara mata, byta skitblöjor....bla bla bla"
Blev så otroligt trött på dessa kommentarer så jag förstår dig precis! Men, det ska jag säga, mitt liv blev inte trist då jag fick barn, som människorna höll på och tjatade om. Snarare tvärtom!
Och vad då "att man aldrig kommer kunna gå ut och shoppa på stan mer" ? Det kan man väl visst det! Bara att ta vagnen och baby med sig och så sticker man iväg! Är ju hur kul som helst att gå på stan och shoppa bebiskläder/saker och få ha babyn med sig!