• Empa86

Januaribebis 2012

zatori skrev 2011-11-25 02:16:21 följande:
    Blää för sömnlöshet. :/
    Håller också med!
  • Empa86
    syntetica skrev 2011-11-28 16:50:34 följande:
    Nu har vi vart på UL, fick se att det verkligen var en liten pojke där :)
    En stor pung och en liten snopp :D

Dock så fick vi inte allt för andra roliga nyheter vätskan var kvar och i mängder :(
    14mm på ena och 45 mm på den andra,
    och den å¨45 var inte bra...
    undersöktes av 2 sköterskor och väntar nu på att läkaren ska ringa upp,

ena sköterskan sa: Ledsen att behöva ge er ett sånt där besked, men
    man klarar ju sig på en njure...

FAN :( 
    ÅhGråter Styrkekram!
  • Empa86
    Fellis skrev 2011-12-01 07:48:38 följande:
    Nu är det dags, om än lite tidigt så hoppas vi att allt går väl.

Vattnet gick i måndags natt och blir idag igångsatt klockan 09. Så bebis är här senast imorgon fredag... Splittrade känslor men så sjukt välkommet! <3

Går in i v.36 idag :)

Hoppas ni alla mår bra, uppdaterar när trollet kommit till stan :)      
    Åh va spännande!! Blir ju avundsjukFlörtStort lycka till!{#emotions_dlg.flower}
  • Empa86

Ännu ett BM besök avklarat, vecka 31+1. SF 30 och hjärtslag 140. Så allt såg jättebra utGlad

• Empa86
    LillaEko skrev 2011-12-02 08:13:28 följande:
    En konstig fråga?!?!
    Hur vet man att slemproppen gått?
    Jag har ju en hel del flytningar, så undrar om den ser ut på något särskilt vis?!?!
    Tror det brukar kunna vara lite blodstrimmor i och att den verkligen är "slemmig"?
  • Empa86
    Yrla skrev 2011-12-02 23:35:35 följande:
    Hmm, en liten fråga. När "släpper" den där omtalade slemproppen?:S Det plumsade nämligen till i toaletten när jag kissade alldeles nyss (sorry om det blev lite intimt men gubben tjatar på att vi ska ringa FL och jag tycker det är onödigt)
    Står på vardguiden.se att "den kan släppa veckor eller dagar innan förlossningen startar". Men det är väl en indikation på att något är på g;) 
  • Empa86
    RaraS skrev 2011-12-05 10:25:50 följande:
    Idag har jag varit på extra mätning hos barnmorskan. Mätningen förra måndagen visade att magen växer lite för fort, så i fredags fick jag göra glukosbelastning, vilket bara visade att jag inte hade någon grav-diabetes. Idag blev det mätning igen och magen fortsätter att växa skenande och följer verkligen inte kurvan utan ligger långt över nu.

Imorgon klockan 10:40 blir det extra ultraljud på Sunderby sjukhus. Men barnmorskan säger att allt känns bra, typ lagom mycket fostervatten, att bebis känns lagom stor, hjärtat slår finfint och den ligger finfint med huvudet neråt och nästan helt fixerat nu.

Så vad kan vara fel? Jag är orolig men vet inte vad jag ska vara orolig över....magen växer för mycket, helt klart, följer inte kurvan alls, men vad är farligt med det? Vad kan hända om en bebis växer för snabbt? Jag hade varit mer orolig om magen hade legat långt under kurvan än långt över som den gör nu....men eftersom det blir extra UL så måste det ju vara någon fara med det hela?

Ursäkta, men 1000 tankar just nu....        
    Förstår att det dyker upp massa tankar! Skönt att du fått tid redan i morgon, då hinner du inte fundera flera dagar! Som du sa måste det ju vara bättre att den är större än att den skulle ligga långt under kurvan. Kan det inte vara så att du är längre gången än vad som är sagt då?
    Hoppas iaf att det går bra och att det inte är några konstigheterGlad 
  • Empa86
    RaraS skrev 2011-12-05 11:17:50 följande:
    Nja...magen följde kurvan fint i början...det är nu de senaste mätningarna, förra vecka och idag, som den verkligen har stuckigt iväg... från att ha legat stabilt typ på den nedre kurvan, till att förra veckan vara strax över normalkurvan och denna veckan nästan på översta kurvan...

Ja, tur att jag fick tid direkt imorgon! En dag med funderande kan man ju leva med, 10:40 imorgon får jag reda på vad det kan vara! 
    Okej ja då är det nog inte det. Men va bra att de är så noga och kollar upp så fort det blir någon avvikelse! Du kanske bara en bebis i magen som växer och vill bli stor helt enkelt:)
Svar på tråden Januaribebis 2012