• Empa86

Januaribebis 2012

Haha julen måste ju vara bästa/sämsta tiden på året att vara höggravid på! Det finns ju hur mycket gott som helst och alla fikar ju hela tiden så man behöver inte skämmas för att man själv är fika sugen jämt;) Frågade barnmorskan igår om vad bebis tyckte om att få så mycket sötsaker i slutet av graviditeten och hon sa ÄT! Bara jag inte ersätter middagen med 4 lussebullar så var det inga problem, ska inte hinna utveckla någon grav.diabetes på så kort tid:) Synd om mina lår och rumpa bara...

• Empa86
    Haanky skrev 2011-12-16 14:47:28 följande:
    Samma här.. hur ska man skriva? hej jag heter hanna och jag vill bada badkar   vet inte riktigt vad man kan be om och inte heller!!! vill inte att de ska skratta åt brevet när de får det... 

Hur ser era brev ut? 
    Min bm sa att det kan vara mer stödord. Bara skriva namn och personnr längs upp och sedan i punktform "vill bada om möjlighet finns" "öppen för smärtlindring" mm.  
  • Empa86
    elingabriella skrev 2011-12-16 15:33:06 följande:
    Jag har skrivit ned vår förlossningsberättelse om ni vill läsa en lite mer annorlunda sådan; Skrattande 

www.elingabriella.se
    Grattis till lillkillen!Glad Tufft du fick det:/
  • Empa86
    Zaarah1984 skrev 2011-12-17 09:50:06 följande:
    Hej allihopa! I går kl 8.04 fick jag och sambon en dotter, född i vecka 35+ 5. Hon vägde 2745 g och var 47 cm lång. Tog ca 10 timmar från att vattnet gick tills My var ute Nu ligger vi på förlossningen och tar det lugnt.
    Stort grattis till lilltjejen! Va mysigt{#emotions_dlg.flower}
  • Empa86
    sandy87 skrev 2011-12-18 18:58:04 följande:
    Inlagd på förlossningen med en bebis med en puls på 180-200;( om inte antibiotikan börjar verka inom dom närmsta timmarna så blir jag snittad ikväll/natt... Hoppas dock på att hjärtljuden sjunker å att bebis svarar på antibiotikan...
    Hoppas att det går bra! Stort lycka till!{#emotions_dlg.flower}
  • Empa86

Suck, har varit vaken sedan 3 inatt. Nu är frågan, försöka sova till 8 eller börja julstöket nu? 

• Empa86
    elinson skrev 2011-12-19 09:23:55 följande:
    Är i vecka 33+6 nu ochg så less på detta. Önskar mig en bebis till jul samtidigt som jag vet att han inte är färdig ännu. Är lite avis på er som passerat vecka 37 då bebis faktiskt är färdigutvecklad och kan klara sig fint utanför magen.

Med BF 30 januari så ska jag den 9 januari (jag jag går i mammaledighet) börja springa i trappor / ha massa sex / äta stark mat / få massage på trapetzius o över höftkamrarna / köra knäböj / dricka hallonbladste / ja göra allt för att sätta fart på detta.
    Haha, jag har samma plan som du;) Har bf 31 januari men tänkte försöka få ut den så fort det blivit 2012;) Har ju fått vara in två gånger på fl för att stoppa sammandragningarna så jag hoppas det inte ska vara allt för svårt:D Läääängtar!
  • Empa86
    kikidil skrev 2011-12-19 21:18:32 följande:
    Haha, och jag har hela tiden läst "I Bruno Stens land"! Skrattande  Tänkte att jag måste googla vem egentligen den där Bruno Sten är! Drömmer Hur korkad kan man vara??? Skrattande Men till mitt försvar måste jag säga att jag aldrig hört talas om brunost.
Svar på tråden Januaribebis 2012