• Sapato

Januaribebis 2012

Fick ett super sug efter köttbullar med stora lökbitar(?!) i så har stått och rullat massa köttbullar

Var ute på stan igår och tittade på massa fint men köpte inget.
    Kappahl har ursöta kläder nu mot när sonen var liten för 5år sen.
    Från pop blir det ytterkläder tror jag då det fanns bra lager på lager kläder till baby där.
    Åhlens city har också massa fint. Cheap Monday var ett märke jag fastnade totalt för när det gäller barnkläder, men det kostar :-/

• Sapato

Alla verkar ha det väldigt olika med sparkar.
    Själv känner jag flera gånger om dagen ibland till och med så det är för mycket, haha. Alltid ska det vara nått
    Jag längtar så otroligt mycket mer när jag känner sparkarna, vill få vår lille kille nuuuu.
    Sonen planerar och förbereder varje dag inför ankomst också.
    Känner och pussar på magen och pratar med sin lillebror. Så gulligt

• Sapato
    jordgubbe0812 skrev 2011-09-05 09:23:39 följande:
    Behöver man verkligen lager på lager på en sådan liten?
    Jag hade tänkt nöja mig med fleaseoverall och åkpåse. Och så har jag köpt en liten tjockare mössa på pop. Vintermössor verkar dock knappt säljas till bäbisar just för att så många har åkpåse.
    Eller tänker jag fel.
    Hon på pop sa fleeceoverall och en underoverall i funktionsmaterial + tunna kläder under så klart.
    Men hon kanske bara ville sälja
  • Sapato

Vi har också örontemp, sån där som tar på sekunden. Vet dock inte märke och är inte hemma så kan inte kolla.

• Sapato

Jag ska inte göra någon glukosbelastning och gjorde inte med sonen heller.

• Sapato

Ska till bm på måndag så återkommer efter det med vikt från inskrivning till nu
    Väger mig varje tisdag sen 3veckor tillbaka och går upp ca 500g i veckan

• Sapato

Min son hade strlk 50 nästan 1månad då han var liten trots att jag gick över tiden 5dagar.
    Nått i 50 kan vara bra att ha ifall man tror barnet kan bli litet

• Sapato

Nu har jag beställt massa mamma kläder från nelly.se

Skulle inte köpa mer än nödvändigt denna graviditet och ABSOLUT INGEN gravidjacka. Men den slank med.. haha

• Sapato
    curiosa skrev 2011-09-09 09:25:08 följande:
    Jag har en chef som alltid säger: Tjena tjockis.
    Visst det är med glimten i ögat men det börjar bli lite tjatigt.
    Sen så ska ju alla ta på magen, men det stör mig inte men man kan väl iafl fråga om det är ok??
    Min chef tackade mig/bebis idag för nu är min mage tjockare än hans.. haha
  • Sapato

Jag vill amma för att det är praktiskt och man slipper jobbet med flaskor osv.

Sonen ammade/pumpade jag 1 månad sen la jag tiden på honom istället för att sitta och pumpa mellan matningarna.
    Han är i princip aldrig sjuk, snorar aldrig som de flesta andra barn på förskolan gör mellan sep-april

Svar på tråden Januaribebis 2012