• Sapato

Januaribebis 2012

Carolaj83: Min 5-åriga son är tvärtom. Han pratar ofta om bebis och klappar på magen, sjunger sånger osv. När vi är ute ska han visa att jag är gravid genom att prata högt om det
    Men han har längtat så länge efter syskon..

• Sapato

Måste man skicka in inkomstuppgifter med andra barnet? Jag menar min SGI är väl samma jag får när jag tar TFP?

• Sapato

Står inte heller nått på mig när jag loggar in på fk men har fått hem papper.

Kommer ta ut semester i början på januari och sen fp när semestern är slut.
    Kommer även ta ut lägstanivå dagarna på vår 5-åring under helgerna och bara 5 dagar fp på bebisen så länge det går.
    Kommer även kanske jobba lite och då inte ta ut fp alls så klart.

Har ni tänkt vara lediga 100%?

• Sapato

Bumbi84: mmm, ligger i sängen och försöker komma på vad jag ska göra åt det..

• Sapato

Bumbi84: med sonen kom det så mycket senare, mot slutet.
    Ska boka tid hos sjykgymnasten

• Sapato

Ames: Alla krämpor kan vi klara oss utan tycker jag
    Gick långt + satt illa på en restaurang några timmar igår så får sota för det idag

• Sapato

Med 1:an körde vi bara den där vita plastbädden från ikea. Vi bodde i en liten lägenhet då med ingen plats för skötbord.
    Bädden flyttades runt. Ibland på golvet i badrummet och ibland på sängen i sovrummet eller i vardagsrummet. Funkade prima för oss.
    Nu har vi en stor bänk i badrummet ovanför tvätt/tork så där tänkte vi lägga en bädd bara.

• Sapato

Vi spelar ofta musik hemma men det är inte direkt för bebis.

När jag var gravid med 1:an så sjöng en arbetskompis samma sång varje dag(på arabiska ) och när sonen kom ut kände han igen den. En gång när han var otröstlig så sjöng hon den och han blev helt lugn

Svar på tråden Januaribebis 2012