-
Håller tummar oh tår för att det inte är nån fara Kram79a skrev 2011-06-01 21:22:40 följande:Jag tror jag lämnar den här tråden nu. har ont och blöder. Kommer försöka få en tid för kontroll imorgon. Det värsta är att det gick ända till vecka 9...har hunnit vänja mig vid mage och gjort farmor glad
-
får du ingen medicin utskriven? finns ju massa att prövaMiAmore skrev 2011-06-02 09:22:03 följande:Tröttheten och illamåendet sitter fortfarande i för mig, så jag har tyvärr fortfarande noll ork att sitta framför familjeliv och läsa igenom och svara på inlägg.
Så därför kikar jag bara in lite då o då och uppdaterar läget här. Lovar att vara lite mer aktiv och svara på era inlägg så fort orken infinner sig igen.
Jag gick in i v.9 i tisdags och är alltså fortfarande väldigt trött och mår fortfarande illa konstant och spyr varje morgon. Känns som att illamåendet har börjat lätta något lite, men det är fortfarande väldigt jobbigt och är "där" mest hela tiden.
Magen börjar bli allt svårare att dölja, framför allt fram mot eftermiddagen. Dem flesta på jobbet vet nu efter en händelse på jobb i måndags, så det är skönt att inte behöva försöka dölja magen på jobbet längre iaf. *ler* Föräldrar och syskon fick veta på morsdag. Resten av släkten och vännerna kommer vi vänta med att berätta nyheten till midsommar då jag går in i v.12.
Nu hoppas jag bara att denna trötthet och illamående ska släppa snart så att man kan börja känna sig som en människa igen och börja kunna njuta av graviditeten.
-
Jag spyr trots 2 lergigan comp om dagen. men försöker äta iaf. -1kilo så jag är nöjd.
-
APEW skrev 2011-06-05 11:33:51 följande:Jag mår illa hela min vakna tid. Jag kan inte ens gå in i köket utan att springa ut till kräkhinken igen, tål inga lukter alls.
Skulle laga en god middag till min man i förrgår. Det var en riktig pärs. Kräktes innan jag började, och låg på 9 av 10 på illamåendeskalan hela tiden. Usch
Nu har det varit såhär i två veckor. Kan inte ens gå och handla utan att behöva kräkas.
Jag har provat lergigan, postafen osv. Inget hjälper. Känns hopplöst.be att få pröva nått annat! primperan supp kanske vore nått? slippa svälja.
Lergiganen är jätte viktigt att du ätit innan du tar för annars mår man sämre.
spytt i 9mån med alla tre så jag vet hur jobbigt det är.
-
sen brukar det ta ett par dagar innan den ger full effekt. ta en morgon och en kväll.(lergigan comp)bumbi 84 skrev 2011-06-06 14:00:54 följande:be att få pröva nått annat! primperan supp kanske vore nått? slippa svälja.
Lergiganen är jätte viktigt att du ätit innan du tar för annars mår man sämre.
spytt i 9mån med alla tre så jag vet hur jobbigt det är.
-
Beklagar erat mf och hoppas ni har större tur nästa gång!KathleenH skrev 2011-06-06 16:03:08 följande:Jag lämnar tråden nu.. fick missfall i fredags och fick det konstaterat idag. Så... det är bara att börja om igen. Lycka till alla andra! Jag håller tummarna för er!! -
hoppas verkligen att allt ser bra ut och att du trots allt är gravid!79a skrev 2011-06-06 21:36:42 följande:I morgon är det jag som ringer o kräver en tid för VUL direkt kl 07.00.
Sedan min blödning i onsdagsnatt har det bara kommit några droppar vid toabesök, ibland aprikosfärgat o ibland brunt. Jag hade dock mycket ont när jag blödde under natten i onsdags så det känns som missfall. Jag har tappat mycket gravidkänsla då brösten inte är så ömma men däremot känns magen o livmodern precis ovanför blygdbenet svullen som om jag vore gravid ändå.
Gyn har sagt att det inte är akut och jag får helt enkelt leva i ovisshet tills imorgon. De säger att det inte är säkert att det var missfall eftersom jag blött så lite efter i onsdags.
Har varit en lååång helg med ågest och förvirring.
Jag hänger ändå med lite och läser här för att se hur det går för er andra
-
Grattis till tickande ♥:ananmaelli skrev 2011-06-07 17:33:08 följande:Hejsan,
Nyss hemkommen från vårt VUL där man såg två små hjärtan ticka. Den ena är lite större, men det är för tidigt att dra några slutsatser av det då det är så smått allting. Känns underbart skönt att ha kommit så här långt. Imorgon går jag in i vecka 8.
Jag mår illa och är supertrött... men idag känns det helt ok :)
Lycka till nästa vecka!! Håller tummarna!
-
Blir att vänta på Rul i vecka 18 om inget händer.
skulle gärna tatt en liten kik nu men men...
Den här värmen är olidlig. särskilt när man bara spyr. är helt svag och skakig.
Men samtidigt är man ju glad då det för min del gått skit om jag slutat spy.
Lyckades baka 3 olika sortersbröd idag i alla fall så nu är frysen full

Hoppas ni haft en bra dag i värmen!!
-
väntar 4:e. Listan finns i ts.