• bumbi 84

Januaribebis 2012

jessielarsson skrev 2011-07-07 19:16:43 följande:
    Idag var jag på mvc och gjorde sockerbelastning, gick jätte bra, tyckte det var mindrre vätska att dricka men  garanterade att det var samma mängd som för 3 år sedan. Hade med mig en bok så jag fick läst lite i lugn och ro, jätte skönt.
    När jag ändå var där så hade jag en läkartid, skulle gå igenom den förra förlossningen. Gick jätte bra, han var mycket bättre än vad den andra läkaren var som jag träffade direkt efter förlossningen. Fick verkligen svar på saker och ting och han förklarade för mig och lyssnade på mig. Så det var verkligen jätte bra. Vi bestämde att jag ska göra en bäckenmätning, bara för att få bort mina hjärnspöken och att jag kan utesluta och vara rädd för att bebisen sak fastna igen, då beror det iaf inte på att jag har för litet bäcken. Sen frågade jag hur det kom sig att bebisen fastnade, och då sa han att det  har han inte gjort. Vilket läkaren som var med under snittet sa. Utan Viktor har inte trängt ner i förlossningskanalen för att livmodern var för trött, värkarna var inte tillräckligt kraftiga. Hade inte den första läkaren sagt att ahn fastnade med huvudet så kanske inte jag hade fått såna hjärnspöken och varit så rädd för att det ska hända igen. 

Men iaf så ska jag göra en bäckenmätning, vilket känns skönt då kan jag lägga de biten bakom mig sen. 
    Fick även titta på "han", det var så roligt!! Han låg först och sov och vllle inte vakna fast att det bökade rejält, såg först inte hjärtat så jag blev helt iskall. Men jag tryckte lite hårdare på magen och då minsannn vaknade han. Och han sträckte på sig som en liten bebis gör, svankar lite med ryggen och så armarna upp i luften. Han var så söt på något konstigt vis. Fick en bild men där se man typ ingenting, frågade ändå om han inte kunde leta lite tills han fick in en bra vinkel för en bra bild, men det ville han tydligen inte.

Nu strör jag väl ännu mer salt i såren för er som inte fått se era små bebisar ännu, men håll ut snart snart för ni oxå gå på ultraljud!!! 
    Kunde inte låta bli att le när du beskrev hur den sträckte på sig fick sånna minnes bilder av när barnen var nyfödda
    Nova ♥070227♥ Luna ♥090107♥ Mila ♥100724♥
  • bumbi 84
    LillaEko skrev 2011-07-07 19:30:35 följande:
    Åh, börjar bli så sugen på att börja inhandla lite saker, men vågar inte riktigt än.
    När har ni andra tänkt börja?
    Detta är ju vårt första, så allt är ju nytt och inga sparade saker som går ärva. 
    beror nog på hur vidskeplig du är

med första köpte jag första grejen i vecka tolv.

jag tänkte som så att skulle nått gå fel så gör det det iiaf.   
  • bumbi 84
    partouze skrev 2011-07-08 18:06:39 följande:
    Kan man ha foglossning i svanskotan? Första barnet så är rätt ny på allt! Får sjukt ont när ja suttit en liten stund ?

ja.
  • bumbi 84

Vi har både syskonvagn och enkelvagn redan ! vet inte om det är nått vi behöver mer än ett ombyte att ha direkt på förlossningen. sen får man ju se vad det blir. har ju tre töser sen innan så blir det en pojk får vi shoppa lite då

Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf Jan -12!
  • bumbi 84
    SysterAnna skrev 2011-07-11 11:17:03 följande:
    Behöver lite hjälp med det här med graviditetspenning och arbete mm. Vi börjar från början; Jobbar heltid som sjuksköterska på en post.op-ortopedisk avdelning. Har BF 29/1 -12. Jag har ett vikariat som går ut 15/1 -12. Jag hade hoppats på att kunna gå på GP från början/mitten av december. Men hur blir det sen när jag blir arbetslös, då har jag gått på GP. Tror ni man måste anmäla sig som arbetssökande på arbetsförmedlingen den 15/1?
    tror du kan gå på fp från den 15 i så fall. så slipper du det.
  • bumbi 84
    minneli skrev 2011-07-11 11:57:30 följande:
    Nu har jag fått höra hjärtat slå! Är så lycklig =D
    Vad härligt! är helt underbart första ggn
    bebismys2011 skrev 2011-07-11 12:49:44 följande:
    Är det många av er som provat angelsound? Funderar på att köpa en till min sambo :)

Jag har en och har lyssnat med alla utom första barnet. är väldigt lugnande att höra det

MEN det krävs lite tålamod att hitta och sen är det lättare om man kopplar den till en stereo där man kan höja lite mer  

Men det blir lättare att hitta för varje gång nu tar det bara ett par sekunder att hitta det. 
  • bumbi 84
    tzetze skrev 2011-07-11 17:38:30 följande:
    Ha! Testade nu och hörde hjärtat! Vad glad jag blir. 148 slag / min fick jag det till.
    Vad skönt att höra att det är liv därinne....inte bara massa mat. Skrattande 
    härligt vi hörde redan i vecka 9.
  • bumbi 84
    MaHo89 skrev 2011-07-12 18:11:47 följande:
    Hej tjejer. Vet inte om ni kommer ihåg mig :P
    Men vi var ju på ultraljud och fick veta att det var stor nackspalt på bebisen. Var till Umeå och gjorde kub och nupp test. Sen moderkaksprov.... Fick veta svaret idag iaf.. Och det såg bra ut :))
    Är så sjukt glad :)
    Hoppas det är bra med alla här :)

Men vad underbart!
  • bumbi 84
    Sindie skrev 2011-07-12 18:47:07 följande:
    Var på ul idag. Allt såg bra ut och lillen sprattlade för fullt där inne! :)

härligt
  • bumbi 84
    Fast har man ordentlig foglossning är det bättre att gå till sjukgymnast och köpa/ få bälte av dom.

Jag fick mitt gratis förra grav.

mitt bälte är nog 3 ggr så brett i bak och utformat för att passa. Har prövat ett sånt smalt och det hjälper inte alls så bra.

Svar på tråden Januaribebis 2012