Januaribebis 2012
jessielarsson skrev 2011-07-07 19:16:43 följande:
Idag var jag på mvc och gjorde sockerbelastning, gick jätte bra, tyckte det var mindrre vätska att dricka men garanterade att det var samma mängd som för 3 år sedan. Hade med mig en bok så jag fick läst lite i lugn och ro, jätte skönt. När jag ändå var där så hade jag en läkartid, skulle gå igenom den förra förlossningen. Gick jätte bra, han var mycket bättre än vad den andra läkaren var som jag träffade direkt efter förlossningen. Fick verkligen svar på saker och ting och han förklarade för mig och lyssnade på mig. Så det var verkligen jätte bra. Vi bestämde att jag ska göra en bäckenmätning, bara för att få bort mina hjärnspöken och att jag kan utesluta och vara rädd för att bebisen sak fastna igen, då beror det iaf inte på att jag har för litet bäcken. Sen frågade jag hur det kom sig att bebisen fastnade, och då sa han att det har han inte gjort. Vilket läkaren som var med under snittet sa. Utan Viktor har inte trängt ner i förlossningskanalen för att livmodern var för trött, värkarna var inte tillräckligt kraftiga. Hade inte den första läkaren sagt att ahn fastnade med huvudet så kanske inte jag hade fått såna hjärnspöken och varit så rädd för att det ska hända igen.
Men iaf så ska jag göra en bäckenmätning, vilket känns skönt då kan jag lägga de biten bakom mig sen.
Fick även titta på "han", det var så roligt!! Han låg först och sov och vllle inte vakna fast att det bökade rejält, såg först inte hjärtat så jag blev helt iskall. Men jag tryckte lite hårdare på magen och då minsannn vaknade han. Och han sträckte på sig som en liten bebis gör, svankar lite med ryggen och så armarna upp i luften. Han var så söt på något konstigt vis. Fick en bild men där se man typ ingenting, frågade ändå om han inte kunde leta lite tills han fick in en bra vinkel för en bra bild, men det ville han tydligen inte.
Nu strör jag väl ännu mer salt i såren för er som inte fått se era små bebisar ännu, men håll ut snart snart för ni oxå gå på ultraljud!!!