Januaribebis 2012
Jag har inte legat på mage på jätte länge, har tyckt att det känns obehaglig även innan magen var speciellt stor. Sover vanligtvis nästan alltid på magen men nu blir det på sidan med en tunn kudde mellan benen
Har haft lite strul med BM då den jag hade bytte VC och den nya jag skulle få blev sjukskriven......Fick ytterligare en ny som jag inte fick något förtroende för vid besöket i måndags. Det kändes bara som att hon ville få besöket överstökat vilket var trist för jag hade sett fram emot det. Hon frågade snabbt om jag hade några frågor sedan mätte hon magen och berättade att hon mäter stort/i överkant (jaha varför det???) och sedan försökte hon hitta hjärtljuden vilket hon inte gjorde förrän jag upplyste henne om att moderkakan låg i framvägg, då kunde hon hitta dem på sidan. Men hon sa bara att det är svårt att mäta än (???) och därför fick jag inte redan på vad hjärtljuden låg på. Hon missade också att ge mig ett moderskapsintyg så det fick jag ringa om. När det kom på posten var det fel BF på det......suck! Att saker och ting inte bara kan få flyta på...... Hoppas nästa besök blir betydligt bättre och trevligare!