• MissT

Januaribebis 2012

LillaEko skrev 2011-09-22 05:40:03 följande:
    Kanske en jätte fjantig fråga?!?! Finns det någon fara med att fortfarande sova på magen? Igårkväll när jag la mig levde bebis verkligen rövare i magen och känns ju så mycket tydligare när jag ligger på mage?

Jag har inte legat på mage på jätte länge, har tyckt att det känns obehaglig även innan magen var speciellt stor. Sover vanligtvis nästan alltid på magen men nu blir det på sidan med en tunn kudde mellan benen
  • MissT
    Västeråsmamman skrev 2011-09-22 07:07:01 följande:
    24+0 idag. En milstolpe uppnådd. Jätteskönt!9
    Härligt! Där är jag i morgon
  • MissT
    roxylady skrev 2011-09-22 13:34:00 följande:
    Den såg jätte fin ut! Men den är inte för tunn då? Tänkte den liknande en filtjacka lite granna?
    Är en riktigt fryslort nämligen ha ha! Men som sagt tack för tipset :) Man kan ju skicka efter den och se hur den sitter och känns iaf :)

Det var så lite så
    Jag hoppas att den inte blir för tunn. Är du väldigt frusen av dig kanske du ska sikta på en annan jacka. Jag brukar köra liknande kappor på vintern och den är såpass stor att jag kan ha en varm och go tröja under och eftersom det blir mycket tights och tröjor i vinter så ville jag ha en kappliknande jacka. Det är nog däremot ingen jacka att ha för t ex pulkaåkning och liknande men det tror jag inte att jag kommer syssla med ändå denna vinter Inte innan bebisen kommit ut i alla fall och sedan hoppas jag kunna klämma mig i någon av mina vanliga jackor.
  • MissT
    roxylady skrev 2011-09-22 15:46:37 följande:
    Okej! Har du den nu eller väntar du på den? :)
    Ja jag misstänker att den blir lite för tunn. Så  jag har även varit och frågat på PoP om deras vinterjacka. Den kostar ju ganska mkt men hon sa att den är perfekt att ha även när man inte är gravid. Den kanske inte är lika varm som en dunjacka men den är ordentligt fodrad och har ett bra skydd mot regn, snö, vind och kyla. Den är även en skaljacka så man kan ta bort fodret sedan när det blivit vår vilket är kanon! Då blir den som en seglarjacka ungefär :) Tror jag ska sattsa på den faktiskt. Rättså ok när man ändå kan ha den efteråt med!

Nä inte blir det särskilt mkt pulkaåkning å sånt :p Det kommer man ju inte att orka med. Ja när bebbe kommit ut å fått åldern innen blir det nog en hel del pulka ;) Men det dröjer ju dit hihi.
    Jag har fått hem den men inte börjat använda den än utan har bara provat den. Den känns lite för varm ännu.

Pop jackan låter ju jätte bra! 

Jag har två barn sedan tidigare så för oss blir det nog en hel del pulkaåkning så fort snön kommer. Men med tanke på min foglossning lär inte jag knata upp och ner i backar..... Får väl stå och titta på  
  • MissT
    LillaEko skrev 2011-09-23 09:53:37 följande:
    zarori: perfekt beskrivning. Som tydlig träningsvärk efter ett pass på hästryggen om man haft långt uppehåll.

Ni som har erfarenhet av det. Finns det något man kan göra/undvika? Blir det värre av att fortsätta träna?

Jag har mycket problem med foglossning just nu och klarar knappt av att gå vissa dagar. Så länge det bara kommer någon gång ibland så kan du nog leva på som vanligt. Själv så klarar jag inte av att träna men får du inte alltid ont av det tror jag inte det är någon fara. Tips jag fått kring foglossning är att gå med små steg, sitta ner och klä på sig, undvika att gå i trappor, ha benen tätt ihop och liknande. Du känner ju din kropp bäst och märker nog bäst vad som funkar/inte funkar för dig genom att lyssna på din kropp. Jag klarar t ex inte av att gå promenader för att jag har så ont men cykla går bra så då försöker jag göra det istället. Om du får ont av att träna en viss sak funkar förhoppningsvis något annat.
    Hoppas att det var en engångsföreteelse för dig för foglossning är verkligen inte roligt. 
  • MissT
    got2b skrev 2011-09-23 11:03:07 följande:
    Går in i vecka 22 idag.
    Har beställt kappan från ellos nu. Hoppas inte den blir för stor.. Brukar ha 36 i jackor eftersom jag är lång och de brukar vara korta i armarna (har annars 34 i tröjor). Vi får väl se när den dyker upp. Fick 50% rabatt på den i alla fall.

Hoppas du gillar den . Gött med 50 %!
    Jag tycker den är fin och den ser inte ut som en "gravidjacka/kappa" så jag hoppas jag kan använda den även efter graviditeten, har tänkt göra det i alla fall. Jag har S i storlek i vanliga fall. Brukar beställa 36 på jackor men tyckte att denna är lite stor i 36. Vågar dock inte köpa mindre för jag vill ju kunna ha den fram till pyret kommer och gärna med en varm tröja under.
  • MissT
    LillaEko skrev 2011-09-26 12:07:42 följande:
    Fick brevet om att gp nu är godkänd, så går hem den 7 nov, v45. Skönt!!!!!!!!!!

Åhh vad härligt! Grattis
  • MissT
    minjalin skrev 2011-09-26 12:27:26 följande:
    Grattis! Vad skönt :) Min blev också godkänd så jag blir hemma från 13 nov :)
    Härligt!!! Grattis
  • MissT

Har haft lite strul med BM då den jag hade bytte VC och den nya jag skulle få blev sjukskriven......Fick ytterligare en ny som jag inte fick något förtroende för vid besöket i måndags. Det kändes bara som att hon ville få besöket överstökat vilket var trist för jag hade sett fram emot det. Hon frågade snabbt om jag hade några frågor sedan mätte hon magen och berättade att hon mäter stort/i överkant (jaha varför det???) och sedan försökte hon hitta hjärtljuden vilket hon inte gjorde förrän jag upplyste henne om att moderkakan låg i framvägg, då kunde hon hitta dem på sidan. Men hon sa bara att det är svårt att mäta än (???) och därför fick jag inte redan på vad hjärtljuden låg på. Hon missade också att ge mig ett moderskapsintyg så det fick jag ringa om. När det kom på posten var det fel BF på det......suck! Att saker och ting inte bara kan få flyta på...... Hoppas nästa besök blir betydligt bättre och trevligare!

• MissT
    LillaEko skrev 2011-09-30 09:49:51 följande:
    Jag menar vanliga bomullsleggings. Mina vanliga har gått sönder. Men ska ta en sväng förbi hm sen då och kika in vad de har.
    Jag använder hm´s vanliga leggins (de med smal och mjuk kant upptill). De funkar fortfarande bra och trycker inte hårt på magen trots att den börjar bli riktigt stor Har även ett par mammaleggins från HM jag använder ibland men jag tycker att de är lite stora. Kör vanlig storlek, S, på båda varianterna.

Hoppas att du hittar några du gillar  
Svar på tråden Januaribebis 2012