• Jamirl

Januaribebis 2012

oki Tack för svaret

• Jamirl

Var inne hos spec idag igen. Hade lite äggvita, men bra blodtryck. Haft lite huvudvärk igår och inatt men kände igen den typen av huvudvärk.
    Fick iallafall bli igångsatt idag om jag ville Helt otroligt vad generösa de är, har hört att det ska va så svårt, fått en bra läkare.

Läkaren gjorde en hinnsvepning på mig nu iallafall, grävde runt därinne Va öppen nån cm, får se om det börjar molna på me värkar av sig själv. Inte beräknad förräns 5/1 men får bli igångsatt på mån om han ej kommit innan dess. Vill att det ska dra igång nu samtidigt som jag vill gå över nyår

• Jamirl

Fair: Åh va skönt! ja då orkar man lite till!!

• Jamirl

Håller ut...men sammandragningarna känns lite mer nu...men det går säkert över 12-slaget imorgon

• Jamirl

Haha, provade färdknäppen men vi asgarva hela tiden, så osmidigt, funkade inte heller Fick ju hinnsvepning igår av doktorn, han va inne och röjde, men inget nu heller Tyckte det va lite mer igår, men då blir det en 12:a bebbe

• Jamirl

Slemproppen har börjat lossna nu, blodiga flytningar. Men ska knipa ett tag till tror jag

Gott nytt år på er!

• Jamirl

Härligt brudar, många som verkar vara i födslostadiet
    Badade badkar in i det nya året
    Slemproppen fortsätter att lossna men sovit som en drottning. Men igår kväll alltså så fick jag nästan spendera sista timmarna på toan, tömt allt jag har, när jag lämnade var jag tvungen att gå in igen (sorry för fakta så det kan ju vara så att det gör sig iordning för att kunna trycka ut en bäbis

• Jamirl

Blir troligtvis igångsatt imorgon om det ej sätter igång mer idag.

• Jamirl

Nu har jag varit mamma till mitt tredje underverk Emmet sedan i måndags. Blev igångsatt, var dock öppen 3 cm av mig själv, efter hinntagning och mycket dropp kom han tillslut ut! Han är världens gosigaste bäbis!  Kom hem idag på hans beräknade bf dag, blev kvar ett tag på bb, skönt , värt att vila ut ordentligt, haft mycket eftervärkar. Jag önskar er alla STORT LYCKA TILL inför era små bebbar som väntar på att få komma ut!

• Jamirl

Ames: Ja, förstår att du känner så, men snart är din ute me! kram

• Jamirl

Jag ammar min lille skrutt nu. Haft det tufft med amning tidigare. Fick tabletter inom första dygnet som avstannade allt mjölkproduktion. De va jättegoa på bb tanterna och inte alls ifrågasättande, det stod ju i min journal att jag inte ville. Förra gången skulle jag ge det ett försök med amningen, men efter 1 vecka gav jag upp. Jag känner ändå att jag verkligen gav det en chans med första barnet, ammade henne i 5 veckor trots att jag fick ha amningsnapp (sög dåligt) och ej trivdes super med att amma.

Mina vänner är de flesta väldiga amningsälskare, men respekterar verkligen att jag ej vill. Däremot kan jag känna att de som ej känner en lika bra kan vara lite undrande. Min mamma och deras generation va ju i princip tvungna att amma, så jag har känt nån gång att mamma tycker jag ska försöka lite mer. Men hon är förstående och respekterar det nu.

• Jamirl

Fick oxå hinnsvepning. Lite slemblod samma dag men dagen efter började slemproppen gå, blandat blodslem vid varje toabesök. Är det inte rent blod behöver du nog ej ringa men annars.

• Jamirl

Livet får en underbar ny mening då man får barn! Klart vissa dagar är tuffa men oj vad det är värt det! Vilken kärlek man får tillbaka! När barnen växer upp och visar dig uppskattning!  - Mamma, jag älskar dig! Sånt blir man helt tagen av!

• Jamirl

Men klart, man kanske inte alltid känner så när de är pyttesmå och vaknar hela nätterna ibland, men man får tänka att det är för en kort tid!

Svar på tråden Januaribebis 2012