Inlägg från: Sussolita |Visa alla inlägg
  • Sussolita

Januaribebis 2012

Sandy87 härligt att höra att allt var bra på vul:)

MissT vilken solskenshistoria, det är en riktig kämpe du bär på där inne :)

• Sussolita

hallo...

Blir så arg när jag läser om dem de inte gått vägen för! *stykekramar*

Vet inte om jag skrev det sist jag varit på VUL men blev backade en vecka, så nu är beräknat bf 7 Jan istället. Lite skönt faktiskt
    Så nu är jag i v 11 (10+3) Nytt UL bokat till den 23/6 ska då vara i 11+5 LÄNGTAR!!!
    Känner mig trött och det sticker och drar i livmodern ibland,
    och brösten ömmar när jag tar av mig bhn på kvällen. Annars ganska lugnt.

Har varit på Sweden Rock Festival i helgen, kul som fasen men behövde många "power naps" för att orka med, tur att de som drack tog lika många

Men hormonrubbninga kan man lätt säga att jag har.
    Somnade i lördags vaknade efter 20 min och drömt en "mardröm" och grät
    och grät hysteriskt i 30 min innan jag kunde försöka somna om
    Värsta är att jag i samma sekund jag vaknade inte kom ihåg vad jag drömt, men vet att det var nått fjantigt...

Under dagen igår grät jag åt allt i princip. Zappade på tv och kom in på bingolotto precis när dem överraskade Lotta med hennes körlsget team och tårarna sprutade....HALLÅ LIKSOM!!! :-P

När vi krupit ner för att sova igår fick jag ett skrattanfall helt från ingenstans för att mitt i ett skratt vändaoch jag grät hysterikst i ca 20 min igen....Tror seriöst att jag håller på att bli galen :-S

Kramar

Ångra aldrig något som en gång fått dig att le!
  • Sussolita

Ser att ni pratat om en konstig fladdrande bubblande känsla i tjejmagen, det har jag med kännt en gång när jag precis som ni satt framåtlutad och en gång när jag låg på sidan typ i fosterställning, har aldrig kännt nått sånt innan :p

• Sussolita

hej hej!

Nu närmar vi oss vårt andra UL med stormsteg. Är hur nervös som
    helst att nått ska gått fel med den lill* i magen :/  Har ju varit dunderförkyld i en vecka med jätte svår hosta, men hoppas inte bebis tar skada av det.
    Men på torsdag får vi se...
    Kramar

• Sussolita
    elingabriella skrev 2011-06-21 12:39:01 följande:
    Så spännande! Det är säkert ingen fara med förkylningen :) Såg på din profil att du också har två hundar och väntar första barnet. Roligt! Min lille Ville ligger vid min mage jättemycket nu och jag undrar om han kanske kan känna på sig vad som händer där inne? :) hihi {#emotions_dlg.flower}
    Ja spännande, men ändå nervöst
    Men vad roligt att du säger det för den lilla hunden ska alltid lägga sig på magen och den stora med huvudet på magen, så fort dem får chansen och himlans "vaktig" har han blivit min labbe/collie han vill hela tiden veta vart jag befinner mig. Så jag tror helt klart att dem vet
  • Sussolita
    RaraS skrev 2011-06-21 15:05:50 följande:
    Haha, vår vovve vet också! Han är så himla lugn och kelig med mig nu för tiden! Så jag är säker på att han vet, men funderat på hur, om det är något med doften eller om han möjligtvis hör hjärtljuden eller nåt...det är facinerande med hundar!
    Visst är det så Men en gosig vovve tackar man ju inte nej till
  • Sussolita

HOLYCRAP!!! hjärtat i halsgropen...
    Nu ringde dem från gynmottagnigen och bokade om min tid för UL tills imorgon istället för på torsdag så om ca 24h ska vi få titta på den lill* i magen Tårarna bara sprutar :-P

• Sussolita
    Prinzessan skrev 2011-06-21 16:09:09 följande:
    Åh vad spännande!!! Jag ska på undersökning på tisdag.. men de kommer nog inte göra något UL... suck.. det är inte förrän vecka 18 i mitt landsting tror jag :( Lååång väntan.
    Ja men nervositeten är extrem, är så himla rädd för att det ska vara nått galet. Och mina drömmar om missfall i natt gjorde den inte bättre :S Jag går privat eftersom här i mitt landsting är det inte heller förens v 18-20 men efter 2 missfall i höstas så vill jag veta :)
    MiAmore skrev 2011-06-21 16:10:18 följande:
    Åh vad härligt Sådana samtal är välkomna (under förutsättning att man kan den dagen det blev ombokat till klart *ler*)
    Ja helt klart roligt att det blir tidigare, och vilken tur att killen kunde få ledigt idag istället (jobbar 10 mil bort).
    men guud nu är det bara 6½timme kvar....
  • Sussolita
    bumbi 84 skrev 2011-06-21 17:14:23 följande:

Å vad härligt att få se den lille!

så glad jag har angelsounden och hört hjärtat för här får vi vänta till rul.

Vi har funderat på att köpa en sån, men är så mycket delade meningar på om man skall använda den eller inte. Vad tycker du?
  • Sussolita
    RaraS skrev 2011-06-22 10:20:04 följande:

Idag har jag varit på VUL, är i vecka 10+3 och bebisen var 40 mm (normalt enligt henne) och hjärtat slog så fint!

Fick en bild också så jag kunde mms:a till min man som jobbar utomlands i 8 veckor till! Jätteskönt att få se, det har ju huggit så mycket i magen så jag har varit orolig, hon trodde det nog var tarmarna eller möjligtvis foglossning, men inget att oroa sig för! Skönt, nu kanske man kan njuta lite mer!

Jag hade bokat ultraljud privat och det kostade 270 kr. Det var ju inte alls så farligt som jag först trodde!

Synd Liiv, att du bor så långt bort utan någon privat mottagning....lider med dig! Hoppas verkligen allt går bra!

Åhhh grattis till lyckat vul och pickande hjärta :) Hoppas jag får samma glädjande besked senare.
Svar på tråden Januaribebis 2012