Inlägg från: Sussolita |Visa alla inlägg
  • Sussolita

Januaribebis 2012

*pjjuuu* hemma från vul. Bebis växer mår bra hjärtat hade 4kamrar och bultade så fint så! :) blev framflyttad 3dagar så nytt bf igen 4/2-2012 är det nu! Är sååå lycklig! :)

• Sussolita
    bumbi 84 skrev 2011-06-22 20:36:01 följande:

för min del har den betytt så mkt då man kan ta fram den få höra hjärtat lit snabbt och sen känna sig lugn. efter 4 mf så är man lite nojjig

och jag har använt den på dom andra och inga fel på dom för det och när man kommit till vecka 11-12 är ju bäbisen färdig bildad och då kan den ju inte orsaka nått.

Kan tänka mig det, vi har haft 2 mf höst och vinter 2010 så jag är oxå jätte nojjig. Så tänkte att det kan vara bra att ha och kunna lyssna när man får en panik attack typ 1ggn i månaden eller så?

Men det var ändå himlans skönt att se att den lill* mådde bra där inne idag och blev framflyttad till 12+0(igår. så v 13
    Ångra aldrig något som en gång fått dig att le!
  • Sussolita
    zatori skrev 2011-06-28 10:14:07 följande:
    Är det någon som lider av allergi sommartid? Jag har aldrig fått bekräftat vad det är jag är allergisk mot, men varje sommar blir jag snorig och nyser och det rinner ur ögonen. De receptfria läkemedlen har hjälpt mig förut, men nu törs jag inte ta dom eftersom jag inte vet om man får när man är gravid?

Frågade min BM när jag var där p¨inskrivning för tyåp tre veckor sen, hon skulle höra av sig när hon kollat upp, men har inte gjort det. Nu är jag skitallergisk idag och näsan rinner konstant. :( Jobbigt! Har hört nånstans att Loratidin eller vad den nu heter är att föredra framför Clarityn under graviditet och att det inte är någon fara att ta en då och då. Är det någon som vet hur det ligger till?
    Jag har problem med allergi både pollen av del flesta sorter och gräspollen och annat jox.
    Men min BM skrev ut en lapp från deras interna sida och där stod det att det var OK med Clarityn.
    Så jag skulle fortsätta att använda det om det besvärade mig.
    Dock har jag knappt vart allergisk alls i år trots pangpollen Misstänker att bebis har medd en saken att gör
  • Sussolita
    LillaEko skrev 2011-06-29 08:24:28 följande:
    Ja, värmen tär verkligen 100 gånger mer nu än i vanliga fall.
    Var på Astrid Lindgrens värld igår med brukaren och hennes familj.....ville bara lägga mig ner och strejka.
    Höll på att somna i bilen hem sen, fy så tufft.
    Riktigt skönt att mitt illamående lugnat sig, annars hade det aldrig gått.

v 14 (13+0) idag, känns nästan overkligt.
    Och en vecka kvar till nästa ul. 
    Håller med, värmen gör mig sjukt illamående, och jag som sluppit det i 6 veckor nu

Går oxå in i v 14 (13+0) idag! Bara 26 v (6månader!!!!) kvar
  • Sussolita
    Moniqe1979 skrev 2011-06-30 06:14:01 följande:
    smyger in här har läst lite i tråden sedan den var ny mn inte velat skriva då vi hållt det hela lite hemligt men nu vet släkten och de flesta nära vännerna så nu känns det rätt offentligt. var på ett tidigt UL dagen föremidsommar och fick se ett ytterst välmående liet pyre är nu 13+0 och BF 4/1

Ang isshas så kan jag verkligen rekomendera en TENS maskin och då allra bästa CEFAR femina som även har ett speciellt förlossnings program inbyggt i sig klarade min förra förlossning med nästan enbart den som smärtlindring sista veckorna på den graviditetn satt tens plattorna i princip konstant klistrade över bäcken & ischas och lär så bli även denna gång dock lindrigt än så länge efter som jag lärde mig sisst hur man strechar osv.

Håller tummarna för alla er som haft blödningar, vet hur hjärtskärande orolig man blir råkade ut för det ett par ggr i början av min första graviditet den slutade dock inte bra pga att barnet inte var friskt men eftersom jag inte fick någon kontroll vid blödningarna så upptäcktes inte det förens vid RUL så STÅ på er eller sök privat om inte "vanliga" vården är medgörlig. tycker det är helt galet att första kontrollen är laggd så sent om man inte får göra KUB
    Grattis till ert pyre, och Välkommen in!
    Var oxå på UL dagen innan midsommar allt såg bra ut och jag har med bf 4/1.
  • Sussolita

Hej alla ni underbara!!

Grattis till alla ul och buffar!!!

Är på semester uppe på fjället mellan Ångermanland och Jämtland och hade massor att läsa igen, tog nästan 2 timmar

Var på rul den12 juli och allt såg bra ut men var lite tidigt för att se allt dem ville se. Men blev flyttad till 1e januari igen så nu är vi tillbaka på ruta ett. Men bebis sprattlade å hickade, hjärtat såg fint ut och både magsäck å urinblåsan såg hon, såååå mysigt! Men ny tid den 4 augusti, spännande!!!

Har känt den Lill* nån gång då å då men längtar tills man känner mer

Kramar från oss!

• Sussolita

Nu har vi varit på RUL allt såg jättebra ut och den lill* mår kanon där h*n ligger :) vinkade å sprattlade för mamma och pappa så himla lyckliga vi är!! :)

• Sussolita

Jag fick oxå veta på vårt RUL att moderkakan ligger i framvägg men hon trodde att även jag skulle känna om ett par tre veckor :) går in i v 19 imorgon. Lääääängtar som en tok

Svar på tråden Januaribebis 2012